Social advertising, een kernstuk van je groeistrategie.

Sociaal niet zo sterk? Dankzij doelgerichte advertenties is dat verleden tijd.

Social advertising is hot. Samen met de populariteit van social media kanalen zoals Facebook, Instagram en Pinterest, stijgen ook de manieren om je doelgroep te bereiken. Dankzij het doelgericht adverteren op social media maak je jouw bedrijf en producten zichtbaar.

STAP 1

Adverteren op Facebook.

Je kent het wel. Je gaat online op zoek naar een horloge, keert daarna terug naar je Facebook app en huh? Exact dezelfde horloge die je eerder bekeek op een totaal andere website staat nu te blinken op je tijdslijn. Dat is het principe van Facebook advertenties. Dankzij gerichte targeting stimuleren we je doelgroep en kan je via social media een directe stijging in je verkoop noteren.

STAP 2

Adverteren op Instagram.

Instagram advertenties worden steeds belangrijker in de marketing mix. Afhankelijk van je doelgroep en de producten of diensten die je aanbiedt, is het een platform waar je niet omheen kan. Je kunt het immers gebruiken voor meerdere doelstellingen. Naamsbekendheid genereren, meer volgers aantrekken, je webshop promoten, … You name it! Instagram biedt verschillende advertentiemogelijkheden voor elk van deze doelen.

STAP 3

Adverteren op Pinterest.

Inspiratie opdoen? Simpel, surf dan even naar Pinterest. Althans, dat is wat miljoenen mensen doen als ze ideeën zoeken voor hun volgende gerecht, reis of decoratieproject. Op basis van keywords kan je jouw advertenties een strategisch plaatsje geven op dit digitale prikbord. Bovendien kan je met een laag budget al heel wat bereiken. Das pas een win-win situatie! Pinterest Ads zijn de ideale manier om jouw bedrijf (kosten)efficiënt te introduceren bij potentiële klanten. Advertenties op Pinterest voelen niet storend aan, maar werken net inspirerend.

STAP 4

Adverteren op LinkedIn.

Eerlijk is eerlijk: LinkedIn is een van de duurdere social media kanalen om op te adverteren. Dat is net omdat het een enorme kracht en meerwaarde heeft. Op zoek naar architecten in regio Gent? Geen probleem! LinkedIn is ideaal om heel gericht te targeten. Kwalitatief, professioneel en resultaatgericht. Dat zijn de kernwoorden van een advertentiecampagne op LinkedIn. Het grootste professionele netwerk biedt mogelijkheden om je te richten op personen volgens functietitel, functie, sector en veel meer. Zo bereik je een unieke doelgroep.

STAP 5

Marked has been awesome to work with. As a B2B start up, we were looking for help to start our advertising efforts and Marked has been a great help in not only implementing, but also in reporting and collaborating with us. They are very thorough and professional, and made every effort to really understand our business and adapt with our requests. Definitely recommend!

Amelia Labovitch
Business Development Manager @ Froomle

Keep exploring

Google advertising
Digitale Strategie
CRO
Social Advertising

De lancering van de Dripl Refillution

Digitale Strategie
Google advertising
CRO
Social Advertising

Hoe we van Froomle de AI-leider in online personalisatie maakten

ENKELE VAN ONZE KLANTEN

Vertrouwd door kickass bedrijven

xan mannekens growth strategist en founder bij marked online marketingbureau
Hi, I'm Xan
Founder & Growth Strategist

Let’s grab a coffee

Klaar om samen jouw groeidoelstellingen te bereiken? 
Let's talk about it!

Boek jouw gratis strategisch gesprek