Succesvol adverteren op Facebook: do's en don't

AI binnen online marketing en sales

Succesvol adverteren op Facebook begint met een duidelijk plan. Met advertenties op Facebook bereik je al snel een gerichte doelgroep. Of jouw bedrijf zich nu richt op consumenten op bedrijven, met een Facebook advertentie bereik je alle Facebook gebruikers. In dit artikel laten wij je zien wat je wel en vooral niet moet doen als het gaat om succesvol adverteren op Facebook. 

Succesvol adverteren op Facebook begint met de focus op leads

Als je begint met adverteren op Facebook dan wil je zo snel mogelijk verkopen zien binnenstromen. Toch is het niet altijd reëel om hoge verkoopcijfers vanuit de advertentie te verwachten. In de meeste gevallen vinden mensen het prettig om eerst meer informatie in te winnen. Zij willen informatie over jou, jouw bedrijf en jouw product of dienst. De betrouwbaarheid van jouw bedrijf wordt nog hoger wanneer je relevante reviews van bestaande klanten deelt. 

 

Facebook is uitstekend geschikt om leads te genereren. Zo kun je met een simpel formulier contactgegevens van potentiële klanten verzamelen. Hierdoor heb je data in eigen eigen beheer en kun je zelf bepalen wanneer en hoe vaak je deze mensen benaderd. 

Succesvol adverteren op Facebook is het goedkoopst in het eerste kwartaal

Je kunt je voorstellen dat de kerstperiode voor ondernemers wereldwijd erg belangrijk is. In deze periode wordt er enorm veel geadverteerd. Hierdoor zijn de advertentiekosten in het feestseizoen hoger. Facebook werkt met een veiling systeem waardoor de prijs van advertenties tijdens de kerstperiode omhoog gedreven worden. 

 

In januari daalt de vraag naar advertentieruimte waardoor de biedingsprijs ook omlaag gaat. Als je diensten of producten verkoopt die niet seizoensgebonden zijn dan is het verstandig om te adverteren in het eerste kwartaal van het jaar. Tijdens deze periode zijn de kosten en de concurrentie laag. Hierdoor kun je met een opvallende advertentie al snel de aandacht van veel gebruikers vangen. 

succesvol adverteren op Facebook1

Maak eigen doelgroepen aan om succesvol te adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook is leuk door de geavanceerde targeting mogelijkheden. Wil jij bijvoorbeeld single mannen in een bepaalde leeftijdscategorie vinden dan kun je dit eenvoudig instellen. Je kunt mensen ook targeten op basis van hun locatie of likes op vergelijkbare Facebook pagina’s. 

 

Om optimaal gebruik te kunnen maken van de targeting mogelijkheden is het goed om een lijst te maken met de kenmerken van jouw doelgroep. Door deze kenmerken in een eigen doelgroep te plaatsen, kun je eenvoudig meerdere advertenties laten draaien. Omdat de doelgroepen vooraf zijn ingesteld hoef je de instellingen niet steeds opnieuw in te vullen. 

Gebruik de Facebook pixel

Met de Facebook pixel kan Facebook registreren welke gebruikers op jouw website zijn geweest. Als deze mensen niet converteren dan kun je ze in een eigen doelgroep plaatsen. Op basis van deze doelgroep instellingen kun je een relevante retargeting advertentie maken. Lees alles over de Facebook pixel en hoe je deze installeert in ons artikel waar plaats je een Facebook-pixel. 

Kies de juiste afbeeldingen met het juiste formaat

In advertentie afbeeldingen is het niet gewenst om veel tekst te tonen. Doe je dit wel, dan kan Facebook jouw advertentie afkeuren. Om het mooiste resultaat te bereiken is het belangrijk dat je het juiste formaat kiest voor de advertentie. Het is dan ook belangrijk dat je afbeeldingen niet zomaar plaatst. De kans is dan groot dat de advertentie niet volledig zichtbaar is wat resulteert in minder leads. 

 

 

Ga voor een afbeelding die het doel van de advertentie meteen duidelijk maakt. Speel met verschillende advertenties en test deze op dezelfde doelgroep. Zo kun je in het vervolg advertenties maken die bewezen aanslaan bij jouw publiek. Benieuwd naar de laatste advertentie afmetingen voor Facebook? Bekijk dan de Facebook advertentiegids. 

Meer weten over succesvol adverteren op Facebook?

Maak gebruik van onze expertise en neem vandaag contact op. Daag ons uit om het beste te halen uit jouw Facebook advertenties en start met het verzamelen van waardevolle leads.

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×