5 lead generatie tips voor B2C en B2B

5 lead generatie tips voor B2C en B2B​

Als ondernemer ben je altijd op zoek naar de meest effectieve en goedkope manier om leads te genereren. Om je hierbij te helpen vind je in dit artikel 5 lead generatie tips voor B2C en B2B. Hierdoor kun jij vandaag nog beginnen met het optimaliseren van leadgeneratie. 

5 lead generatie tips voor B2C en B2B: start vandaag met meer leads genereren

Om snel meer leads te generen is het goed om na te denken over unieke en creatieve lead magnets. Hierdoor zullen bezoekers sneller geneigd zijn om hun gegevens bij jou achter te laten wat leid tot conversies. Om ervoor te zorgen dat je meteen kunt beginnen met creatieve manieren om leads te generen vind je hier 5 lead generatie tips die voor B2C en B2B klanten werken. 

10 lead generatie tips voor B2C en B2B_ 1

Tip 1: maak een gratis scan of quiz

Het gratis aanbieden van een scan of quiz is een leuke en creatieve manier van leadgeneratie. Op deze manier kun je jouw bedrijf, diensten en expertise introduceren aan nieuwe klanten. 


  • Maak bijvoorbeeld een gratis kennistest als je gespecialiseerd bent in online trainingen;
  • Een gratis gezondheidstest als je werkzaam bent in de zorgbranche; 
  • Een gratis persoonlijkheidstest als je werkzaam bent als life coach. 
De mogelijkheden voor leuke quizzen en scans zijn eindeloos. Als je deze mogelijkheden goed benut dan is de kans groot dat je snel meer leads genereert. Na het verzamelen van contactgegevens met behulp van de quiz of scan kun je beginnen met leads opvolgen. In de opvolging kun je bijvoorbeeld een kortingscode voor producten aanbieden. Een kennismakingsgesprek inplannen of leads vragen om zich in te schrijven op een nieuwsbrief of blog. 

Tip 2: bied een gratis cursus aan in de vorm van een e-mail reeks

Deze tip is snel en eenvoudig uit te voeren omdat het in principe gaat om het versturen van automatische e-mails waarin relevante en verassende informatie wordt gegeven. Zo kun je bezoekers bijvoorbeeld een cursus aanbieden waarin zij stap voor stap een nieuwe vaardigheid leren. 

 

Door producten en andere diensten in de cursus te verwerken kun je leads eenvoudig converteren naar klanten. Op deze manier bied je dus niet alleen waardevolle informatie waardoor je nieuwe fans maakt, maar creëer je ook meer omzet. 

Tip 3: bied een gratis handleiding of e-book aan

Als je een gratis handleiding of e-book aanbied in combinatie met een inschrijving op een blog of nieuwsbrief, dan vergroot je de kans op inschrijvingen. Wanneer je iets van waarde aanbied om een opt-in te ontvangen dan zijn mensen sneller geneigd om hun e-mail adres bij je achter te laten. 

 

Als jouw bedrijf een langere aanloop heeft tot het genereren van verkopen dan is deze manier van leadgeneratie niet alleen goed voor het verzamelen van data. Je kunt er op deze manier ook voor zorgen dat websitebezoekers zich identificeren voordat zij de website weer verlaten. 

Tip 4: zorg voor een laagdrempelige kennismaking

Nieuwe klanten vinden het doorgaans prettig om privé kennis te maken met jouw bedrijf voordat zij contact maken met een medewerker. Zorg er daarom voor dat de kennismaking laagdrempelig is. Je kunt jouw bedrijf op een laagdrempelige manier introduceren aan nieuwe bezoekers op de volgende manieren: 

 

  • Maak een introductievideo. Hierdoor kunnen mensen zonder contact te maken toch kennis maken met het gezicht (of de gezichten) achter het bedrijf.
  • Geef bezoekers de mogelijkheid om een zoom-meeting met jou te plannen. Dit is een effectieve manier voor B2B bedrijven om snel en tijdsintensief leads te verzamelen. 
  • Maak gebruik van een instant-chat functie en creëer gepersonaliseerde automatische berichten via een chat-bot.
  • Introduceer de medewerkers van jouw bedrijf op de homepagina van de website. 

Tip 5: gebruik case studies om leads te converteren naar klanten

In een case study laat je zien wat jij voor andere klanten hebt gedaan, hoe het proces is verlopen en wat de resultaten van jouw werk waren. Op deze manier laat je in één duidelijk document zien hoe jij andere ondernemers hebt geholpen met het realiseren van doelen. 

 

Door niet alleen de positieve verhalen maar ook de momenten dat je hebt gefaald te delen, krijgen mensen vertrouwen in jou. Als mens maak je immers fouten en het is altijd goed om aan te tonen dat jij kunt leren van deze fouten. Stuur case studies bij voorkeur naar bestaande leads om hen te overtuigen om klant te worden. 

 

Geen tijd of zin om energie te steken in lead generatie?

Bij Marked zijn wij gespecialiseerd in het optimaliseren van lead magnets om zo snel mogelijk meer leads te genereren. Maak gebruik van onze expertise en neem vandaag contact op!

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

het ideale klantprofiel

Het ideale klantprofiel: tips om het ideale klantprofiel te maken

Als ondernemer weet je dat tijd geld kost. Daarom is het verstandig om je te richten op een paar goede prospects die resultaat opleveren. Door je minder te focussen op veel matige saleskansen en je meer te focussen op het ideale klantprofiel is het mogelijk dat je al snel nieuwe kansen ziet. Kansen die je anders misschien had laten schieten. In dit artikel vertellen wij je alles over het ideale klantprofiel en hoe jij het ideale klantprofiel kunt gebruiken om meer omzet te genereren.

lees verder →
Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel.

lees verder →
Google Analytics GA4

Google Analytics GA4: zo meet je nieuwe statistieken

Met Google Analytics 4, ofwel GA4, heb je eenvoudig toegang tot alle essentiële inzichten. Het brengt een nieuwe manier van statistieken meten en is meer gericht op het analyseren van gebeurtenissen en unieke stappen die gebruikers maken op een website. In dit artikel lees je over de voor- en nadelen van Google Analytics GA4 ten opzichte van Universal Analytics.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×