5 lead generatie tips voor B2C en B2B

5 lead generatie tips voor B2C en B2B​

Als ondernemer ben je altijd op zoek naar de meest effectieve en goedkope manier om leads te genereren. Om je hierbij te helpen vind je in dit artikel 5 lead generatie tips voor B2C en B2B. Hierdoor kun jij vandaag nog beginnen met het optimaliseren van leadgeneratie. 

5 lead generatie tips voor B2C en B2B: start vandaag met meer leads genereren

Om snel meer leads te generen is het goed om na te denken over unieke en creatieve lead magnets. Hierdoor zullen bezoekers sneller geneigd zijn om hun gegevens bij jou achter te laten wat leid tot conversies. Om ervoor te zorgen dat je meteen kunt beginnen met creatieve manieren om leads te generen vind je hier 5 lead generatie tips die voor B2C en B2B klanten werken. 

10 lead generatie tips voor B2C en B2B_ 1

Tip 1: maak een gratis scan of quiz

Het gratis aanbieden van een scan of quiz is een leuke en creatieve manier van leadgeneratie. Op deze manier kun je jouw bedrijf, diensten en expertise introduceren aan nieuwe klanten. 


  • Maak bijvoorbeeld een gratis kennistest als je gespecialiseerd bent in online trainingen;
  • Een gratis gezondheidstest als je werkzaam bent in de zorgbranche; 
  • Een gratis persoonlijkheidstest als je werkzaam bent als life coach. 
De mogelijkheden voor leuke quizzen en scans zijn eindeloos. Als je deze mogelijkheden goed benut dan is de kans groot dat je snel meer leads genereert. Na het verzamelen van contactgegevens met behulp van de quiz of scan kun je beginnen met leads opvolgen. In de opvolging kun je bijvoorbeeld een kortingscode voor producten aanbieden. Een kennismakingsgesprek inplannen of leads vragen om zich in te schrijven op een nieuwsbrief of blog. 

Tip 2: bied een gratis cursus aan in de vorm van een e-mail reeks

Deze tip is snel en eenvoudig uit te voeren omdat het in principe gaat om het versturen van automatische e-mails waarin relevante en verassende informatie wordt gegeven. Zo kun je bezoekers bijvoorbeeld een cursus aanbieden waarin zij stap voor stap een nieuwe vaardigheid leren. 

 

Door producten en andere diensten in de cursus te verwerken kun je leads eenvoudig converteren naar klanten. Op deze manier bied je dus niet alleen waardevolle informatie waardoor je nieuwe fans maakt, maar creëer je ook meer omzet. 

Tip 3: bied een gratis handleiding of e-book aan

Als je een gratis handleiding of e-book aanbied in combinatie met een inschrijving op een blog of nieuwsbrief, dan vergroot je de kans op inschrijvingen. Wanneer je iets van waarde aanbied om een opt-in te ontvangen dan zijn mensen sneller geneigd om hun e-mail adres bij je achter te laten. 

 

Als jouw bedrijf een langere aanloop heeft tot het genereren van verkopen dan is deze manier van leadgeneratie niet alleen goed voor het verzamelen van data. Je kunt er op deze manier ook voor zorgen dat websitebezoekers zich identificeren voordat zij de website weer verlaten. 

Tip 4: zorg voor een laagdrempelige kennismaking

Nieuwe klanten vinden het doorgaans prettig om privé kennis te maken met jouw bedrijf voordat zij contact maken met een medewerker. Zorg er daarom voor dat de kennismaking laagdrempelig is. Je kunt jouw bedrijf op een laagdrempelige manier introduceren aan nieuwe bezoekers op de volgende manieren: 

 

  • Maak een introductievideo. Hierdoor kunnen mensen zonder contact te maken toch kennis maken met het gezicht (of de gezichten) achter het bedrijf.
  • Geef bezoekers de mogelijkheid om een zoom-meeting met jou te plannen. Dit is een effectieve manier voor B2B bedrijven om snel en tijdsintensief leads te verzamelen. 
  • Maak gebruik van een instant-chat functie en creëer gepersonaliseerde automatische berichten via een chat-bot.
  • Introduceer de medewerkers van jouw bedrijf op de homepagina van de website. 

Tip 5: gebruik case studies om leads te converteren naar klanten

In een case study laat je zien wat jij voor andere klanten hebt gedaan, hoe het proces is verlopen en wat de resultaten van jouw werk waren. Op deze manier laat je in één duidelijk document zien hoe jij andere ondernemers hebt geholpen met het realiseren van doelen. 

 

Door niet alleen de positieve verhalen maar ook de momenten dat je hebt gefaald te delen, krijgen mensen vertrouwen in jou. Als mens maak je immers fouten en het is altijd goed om aan te tonen dat jij kunt leren van deze fouten. Stuur case studies bij voorkeur naar bestaande leads om hen te overtuigen om klant te worden. 

 

Geen tijd of zin om energie te steken in lead generatie?

Bij Marked zijn wij gespecialiseerd in het optimaliseren van lead magnets om zo snel mogelijk meer leads te genereren. Maak gebruik van onze expertise en neem vandaag contact op!

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×