5 waardevolle tips om hoger te scoren in Google Maps

5 waardevolle tips om hoger te scoren in google Maps

Een vermelding op Google Maps kan snel leiden naar meer verkeer naar jouw website. Hierdoor krijg je de kans om meer omzet te maken. Om ervoor te zorgen dat je de beste resultaten behaald op Google maps, delen wij in dit artikel 5 waardevolle tips om hoger te scoren in Google Maps.

#1 begrijp hoe Google de positie van jouw bedrijf in Google Maps bepaald

Google geeft in Google Mijn Bedrijf Help aan dat de positie van jouw bedrijf in Google Maps bepaald wordt door 3 meetpunten: relevantie, afstand en prominentie. 

 

De relevantie en afstand vul jij zelf in op het account van Google Mijn Bedrijf. Dit doe je door simpelweg het bedrijfsadres van jouw bedrijf op te geven. Heb je nog geen Google Mijn Bedrijf account? Dan dien je deze eerst te registreren. 

 

Met de prominentie meet Google hoe bekend jouw bedrijf is. Prominentie word gebaseerd op hoeveel informatie Google over jouw bedrijf kan vinden. 

Deze informatie word verzameld in de vorm van links, verwijzingen en recensies die mensen achter laten. Hoe meer er te vinden is over jouw bedrijf, hoe waarschijnlijker de kans is dat je een hoge positie in Google Maps verovert. 

#2 meld je aan bij Google Mijn Bedrijf

Het aanmelden bij Google Mijn Bedrijf is geen hogere wiskunde. Toch is het wel noodzakelijk om jezelf bekend te maken bij Google. Zonder een Mijn Bedrijf account kun je geen controle houden. Met Google Mijn Bedrijf regel je wat Google over jouw bedrijf laat zien in zoekresultaten of Google Maps. Wil je meer leren over Google Mijn Bedrijf? Lees dan snel verder in ons artikel ‘aanmelding bij Google Mijn Bedrijf: belangrijk of niet?’

Google mijn bedrijf voor lokale seo

#3 Kopieer backlink ideeën van je concurrenten

Als jouw concurrenten beter scoren in Google Maps dan jouw website, dan komt dit waarschijnlijk door het aantal backlinks die de concurrent heeft verzamelt. Om inzicht te krijgen in welke backlinks van hoge waarde zijn, kun je gebruik maken van tools die je hier inzicht in geven.


Als je inzicht hebt in welke backlinks van waarde zijn voor jouw bedrijf, dan kun je deze bedrijven gaan benaderen voor een linkruil. Dit kun je doen door een relevant artikel met een link naar de website te schrijven. Nu is het de bedoeling dat de website die je hebt uitgekozen hetzelfde doet. Hierdoor ontvangt jouw website een backlink die je kan helpen om hoger te scoren in Google Maps. 

#4 verzamel recensies voor een hogere positie in Google Maps

Het verzamelen van waardevolle recensies kan ervoor zorgen dat je een hogere positie in Google Maps kunt verdienen. Het is hierbij wel belangrijk dat het om echte recensies gaan, van echte klanten. Waar recensies voorheen voornamelijk belangrijk waren voor potentiële klanten die op zoek zijn naar meningen van anderen, geeft Google nu ook aan dat recensies ervoor kunnen zorgen dat je een hogere positie in Google en Google Maps kunt verdienen. 

#5 heb geduld en werk gestructureerd aan een hogere positie in Google Maps

Bij het verdienen van een hogere positie in Google Maps is het belangrijk dat je veel geduld hebt. Hiernaast is het belangrijk dat je gestructureerd blijft werken aan een hogere positie in zoekmachines. Zo is het belangrijk om waardevolle content te blijven delen waardoor de kans op waardevolle backlinks hoger word. 

 

Geduld, tijd, een goede structuur en waardevolle informatie zorgen samen voor een hogere positie in Google Maps, Google en andere zoekmachines. Houd de bedrijfsgegevens up-to-date voor een correcte vermelding in Google Maps waardoor je de juiste informatie aan potentiële klanten kunt laten zien. 

Meer weten over hoger scoren in Google Maps?

 Neem vandaag contact op en daag ons uit om jouw positie in Google Maps te verhogen! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×