5 waardevolle tips om hoger te scoren in Google Maps

5 waardevolle tips om hoger te scoren in google Maps

Een vermelding op Google Maps kan snel leiden naar meer verkeer naar jouw website. Hierdoor krijg je de kans om meer omzet te maken. Om ervoor te zorgen dat je de beste resultaten behaald op Google maps, delen wij in dit artikel 5 waardevolle tips om hoger te scoren in Google Maps.

#1 begrijp hoe Google de positie van jouw bedrijf in Google Maps bepaald

Google geeft in Google Mijn Bedrijf Help aan dat de positie van jouw bedrijf in Google Maps bepaald wordt door 3 meetpunten: relevantie, afstand en prominentie. 

 

De relevantie en afstand vul jij zelf in op het account van Google Mijn Bedrijf. Dit doe je door simpelweg het bedrijfsadres van jouw bedrijf op te geven. Heb je nog geen Google Mijn Bedrijf account? Dan dien je deze eerst te registreren. 

 

Met de prominentie meet Google hoe bekend jouw bedrijf is. Prominentie word gebaseerd op hoeveel informatie Google over jouw bedrijf kan vinden. 

Deze informatie word verzameld in de vorm van links, verwijzingen en recensies die mensen achter laten. Hoe meer er te vinden is over jouw bedrijf, hoe waarschijnlijker de kans is dat je een hoge positie in Google Maps verovert. 

#2 meld je aan bij Google Mijn Bedrijf

Het aanmelden bij Google Mijn Bedrijf is geen hogere wiskunde. Toch is het wel noodzakelijk om jezelf bekend te maken bij Google. Zonder een Mijn Bedrijf account kun je geen controle houden. Met Google Mijn Bedrijf regel je wat Google over jouw bedrijf laat zien in zoekresultaten of Google Maps. Wil je meer leren over Google Mijn Bedrijf? Lees dan snel verder in ons artikel ‘aanmelding bij Google Mijn Bedrijf: belangrijk of niet?’

Google mijn bedrijf voor lokale seo

#3 Kopieer backlink ideeën van je concurrenten

Als jouw concurrenten beter scoren in Google Maps dan jouw website, dan komt dit waarschijnlijk door het aantal backlinks die de concurrent heeft verzamelt. Om inzicht te krijgen in welke backlinks van hoge waarde zijn, kun je gebruik maken van tools die je hier inzicht in geven.


Als je inzicht hebt in welke backlinks van waarde zijn voor jouw bedrijf, dan kun je deze bedrijven gaan benaderen voor een linkruil. Dit kun je doen door een relevant artikel met een link naar de website te schrijven. Nu is het de bedoeling dat de website die je hebt uitgekozen hetzelfde doet. Hierdoor ontvangt jouw website een backlink die je kan helpen om hoger te scoren in Google Maps. 

#4 verzamel recensies voor een hogere positie in Google Maps

Het verzamelen van waardevolle recensies kan ervoor zorgen dat je een hogere positie in Google Maps kunt verdienen. Het is hierbij wel belangrijk dat het om echte recensies gaan, van echte klanten. Waar recensies voorheen voornamelijk belangrijk waren voor potentiële klanten die op zoek zijn naar meningen van anderen, geeft Google nu ook aan dat recensies ervoor kunnen zorgen dat je een hogere positie in Google en Google Maps kunt verdienen. 

#5 heb geduld en werk gestructureerd aan een hogere positie in Google Maps

Bij het verdienen van een hogere positie in Google Maps is het belangrijk dat je veel geduld hebt. Hiernaast is het belangrijk dat je gestructureerd blijft werken aan een hogere positie in zoekmachines. Zo is het belangrijk om waardevolle content te blijven delen waardoor de kans op waardevolle backlinks hoger word. 

 

Geduld, tijd, een goede structuur en waardevolle informatie zorgen samen voor een hogere positie in Google Maps, Google en andere zoekmachines. Houd de bedrijfsgegevens up-to-date voor een correcte vermelding in Google Maps waardoor je de juiste informatie aan potentiële klanten kunt laten zien. 

Meer weten over hoger scoren in Google Maps?

 Neem vandaag contact op en daag ons uit om jouw positie in Google Maps te verhogen! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

het ideale klantprofiel

Het ideale klantprofiel: tips om het ideale klantprofiel te maken

Als ondernemer weet je dat tijd geld kost. Daarom is het verstandig om je te richten op een paar goede prospects die resultaat opleveren. Door je minder te focussen op veel matige saleskansen en je meer te focussen op het ideale klantprofiel is het mogelijk dat je al snel nieuwe kansen ziet. Kansen die je anders misschien had laten schieten. In dit artikel vertellen wij je alles over het ideale klantprofiel en hoe jij het ideale klantprofiel kunt gebruiken om meer omzet te genereren.

lees verder →
Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel.

lees verder →
Google Analytics GA4

Google Analytics GA4: zo meet je nieuwe statistieken

Met Google Analytics 4, ofwel GA4, heb je eenvoudig toegang tot alle essentiële inzichten. Het brengt een nieuwe manier van statistieken meten en is meer gericht op het analyseren van gebeurtenissen en unieke stappen die gebruikers maken op een website. In dit artikel lees je over de voor- en nadelen van Google Analytics GA4 ten opzichte van Universal Analytics.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×