Aanmelding bij Google Mijn Bedrijf: belangrijk of niet?

Aanmelding bij Google Mijn Bedrijf_belangrijk of niet
heatmap analyses met hotjar

Is een aanmelding bij Google Mijn Bedrijf belangrijk of niet? Het antwoord is simpel: ja! Voordat je de deur uit gaat plan je jouw reis waarschijnlijk met Google Maps en voordat je een restaurant uitkiest kijk je even op Google om te bepalen waar je gaat eten. Door intrede van Google Mijn Bedrijf krijg jij de mogelijkheid om zichtbaar te worden op Google Maps. Door jouw Google Mijn Bedrijf account kunnen gebruikers in de buurt je makkelijker vinden. Waardoor een aanmelding bij Google Mijn Bedrijf de zichtbaarheid van jouw bedrijf kan verbeteren ontdek je in dit artikel. 

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf is een gratis platform waarop bedrijven hun online aanwezigheid kunnen beheren. Door Google Mijn Bedrijf wordt jouw bedrijf zichtbaar in Google Search en Google Maps. Door de bedrijfsgegevens te verifiëren en het account actueel te houden zorg je ervoor dat klanten je kunnen vinden. Hiernaast zorgt Google Mijn Bedrijf voor een overzicht van actuele informatie in de zoekresultaten. 

Met Google Mijn Bedrijf word jouw bedrijf ook zichtbaar in lokale zoekopdrachten. Deze zoekresultaten worden doorgaans vlak onder de betaalde advertenties en boven de organische zoekresultaten getoond. Deze positie in de zoekmachine kan ervoor zorgen dat je al snel meer klanten werft. 

Wat zijn de voordelen van Google Mijn Bedrijf?

Er zijn twee grote voordelen aan een registratie bij Google Mijn Bedrijf. 

 

  1. Je kunt snel en eenvoudig waardevolle informatie bieden. Denk hierbij aan actuele openingstijden, maatregelen die getroffen worden tijdens de coronacrisis of het delen van actuele acties op jouw website. Hiernaast kunnen klanten elkaar waardevolle informatie bieden over jouw bedrijf door Google reviews achter te laten. Hier kun jij als ondernemer op reageren waardoor je een persoonlijke band met klanten opbouwt. 
  2. Een Google Mijn Bedrijf account zorgt voor een betere zichtbaarheid in Google. Een betere zichtbaarheid in Google is goed voor het verkeer naar jouw website. Tot slot heb je een kans op vertoning in de local 3 pack. Dit zijn de drie beste bedrijven in de buurt die een gebruiker ziet wanneer hij/zij zoekt op een keyword waarop jouw bedrijf gevonden kan worden.

Een samenvatting van de functies van Google Mijn Bedrijf

Het zijn er nogal wat, dus voor het gemak zullen we alle belangrijke functies voor je opsommen. Zo kun je meteen aan de slag met het inschrijven van jouw bedrijf en het optimaliseren van jouw zichtbaarheid op Google. 

Belangrijke functies in Google Mijn Bedrijf: 

  •  Je kunt Google accounts zoals het Google Mijn Bedrijf en Google Ads account met elkaar verbinden. Hierdoor worden betaalde advertenties lokaal sneller getoond. 
  • Met Google Mijn Bedrijf kun je alle locaties van jouw bedrijf beheren. Zo houd je de bedrijfsinformatie van alle locaties snel en eenvoudig up-to-date.
  • Je kunt snel reviews verzamelen door jouw review-link te delen met klanten. Via het Google Mijn Bedrijf account kun je deze reviews beheren en erop reageren. 
  • Je kunt je logo toevoegen zodat je direct word herkend in zoekresultaten op Google. 
  • Je kunt via het Mijn Bedrijf account foto’s en video’s plaatsen waardoor klanten een emotionele band met jouw bedrijf kunnen opbouwen. 
  • Voeg één of meer links toe aan jouw Mijn Bedrijf profiel. Deze links worden bij de bedrijfsinformatie getoond. Voeg naast de hoofd URL bijvoorbeeld de link naar de actiepagina van jouw website toe. 
  • Verwerk keywords in jouw Mijn Bedrijf account om zichtbaarheid op specifieke zoekwoorden te verdienen. 
  • Je hebt inzicht in statistieken die je vertellen hoe en wanneer mensen op jouw pagina’s terecht komen. Op deze manier zie je wanneer mensen jouw bedrijf wel en vooral niet kunnen vinden. 
  • Beheer je afspraken met Google Mijn Bedrijf. Door online afspraken te accepteren kunnen klanten meteen boeken zonder de zoekmachine te verlaten. 
  • Je kunt je menukaart of diensten tonen in het Mijn Bedrijf account. Zo zien klanten meteen of ze gerust bij jou terecht kunnen. 

Meer weten over een aanmelding bij Google Mijn Bedrijf?

Heb je nog vragen over jouw aanmelding bij Google Mijn Bedrijf of heb je hulp nodig bij het verifiëren van jouw account? Neem vandaag contact op en daag ons uit om het beste uit jouw Google Mijn Bedrijf account te halen! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×