Advertainment funnel: marketingtrend 2021

Advertainment funnels: marketingtrend 2021

Als doorgewinterde adverteerder ben je altijd op zoek naar de nieuwste en meest effectieve manieren om omzet te maken. Om je hierbij te helpen vertellen wij je vandaag over de Advertainment funnel. Wat is het precies en waarom is deze marketingtrend zo populair in 2021? Je leest het in dit artikel! 

Wat is een Advertainment funnel

Wanneer je advertisement en entertainment met elkaar combineert dan ontstaat het woord advertainment. Een funnel kun je zien als een trechter met stappen die websitebezoekers volgen om aan het einde van de rit te converteren. Een funnel doet dan ook wonderen voor online winkels.

Met een combinatie van online advertisement en persoonlijk entertainment maak je klanten ook nog eens op een leuke en creatieve manier wegwijs. 

 

Door alles wat je weet over entertainment te combineren met alles wat je weet over adverteren kom je tot een unieke funnel. Je kunt klanten hiermee op een niet dwingende manier begeleiden naar bijvoorbeeld een specifieke landingspagina op jouw website. 

Op welke platformen zet ik een Advertainment funnel in?

Heb je een duidelijk beeld van de platformen waarop jouw doelgroep actief is? Dan kun je snel en eenvoudig bepalen waar je begint met het activeren van jouw funnel. Je weet inmiddels vast dat de meeste mensen veel tijd online doorbrengen. Met name op social media platformen als Facebook, Instagram, LinkedIN en TikTok. Social media is vluchtig en de meeste mensen kunnen flink door scrollen zonder dat jouw advertentie opvalt. Desondanks is het feit dat mensen online veel tijd besteden goed voor jouw bedrijf. 


Door jouw boodschap op een creatieve manier persoonlijk op jouw doelgroep te richten is de kans groter dat potentiële klanten de tijd nemen om jouw advertentie te bekijken. Combineer het adverteren met bijvoorbeeld een informatieve en interessante korte video om tot advertainment te komen. 


De advertainment mogelijkheden worden steeds groter en platformen als TikTok, YouTube, Facebook en andere social media kanalen richten zich steeds meer op video advertenties. Door advertentiefilmpjes en aantrekkelijke stories te maken zorg je ervoor dat jouw Advertainment funnel het potentiële succesverhaal van 2021 gaat worden. 

Wil jij meer impact maken met Advertainment Funnels?

Als jij op zoek bent naar een manier om een persoonlijke klantbeleving te creëren dan is het een goed idee om een Advertainment Funnel te schrijven voor jouw bedrijf. Heb je hulp nodig bij het maken van een effectieve funnel? Neem vandaag contact op en laat Marked jou en jouw bedrijf helpen bij het maken van een effectieve advertainment funnel. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×