Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel. 

Android gebruikers anoniem voor adverteerders: hoe zit dat precies

Tegen het eind van 2021 voert Google strengere regels in voor app-bouwers, website-eigenaren en adverteerders. Deze aanscherping moet ervoor zorgen dat gebruikers hun privacy beter kunnen beschermen. Het moet er ook voor zorgen dat adverteerders niet meer zonder toestemming data kunnen verzamelen. In de praktijk zorgt dit ervoor dat de gebruiker minder gerichte advertenties ziet. Ook het persoonsprofiel van de gebruiker gaat er anders uitzien.

 

Het is voor Android gebruikers straks mogelijk om hun Advertising ID uit te zetten. Partijen die reclame informatie uitlezen zien hierdoor enkel nog nullen in plaats van een uniek tracking ID. Dit zorgt ervoor dat je niet meer kunt zien wie de gebruiker is. Het is momenteel mogelijk om een Advertising ID te resetten of te deactiveren maar het is nog niet mogelijk om deze te verbergen. Hier komt eind 2021 verandering in. 

mystery shopper

Waarom worden Android gebruikers anoniem voor adverteerders?

Googles besluit om Android gebruikers de mogelijkheid te geven om anoniem voor adverteerders te worden heeft alles te maken met veranderen privacy regelementen. Apple kondigde eerder dit jaar een update aan voor haar apparaten waardoor gebruikers van ios expliciet moesten aangeven of hun gegevens gebruikt mogen worden door adverteerders. 

 

Google kiest ervoor om een opt-out route te volgen voor het beschermen van de privacy van Android gebruikers. Waar Apple gebruikers expliciet moeten aangeven dat zij wel willen dat hun gegevens gebruikt worden voor advertenties, is het straks bij Android gebruikers de bedoeling dat zij het moeten aangeven wanneer zij dit niet willen. 

Hulp nodig met het maken van een marketingplan voor 2022?

Neem vandaag contact op en laat Marked jou helpen met het maken van een goed marketingplan waarmee je snel meer omzet kunt maken.  

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×