Google Ads Vs Social Ads? Wat is het beste, en welke moet ik zeker gebruiken.

Hierop is geen juist of fout antwoord. Idealiter heb je ze alletwee. Het grote verschil tussen beide is dat je met Google Ads mensen bereikt die een actieve nood hebben. Deze personen zijn actief op zoek naar wat jij aanbiedt. Hierdoor zijn de clicks & searches uiterst relevant. Ook Google Shopping kan een perfecte manier zijn om de verkoop van jouw product te promoten. Daarbij licht je een product uit met alle nodige info bovenaan in de zoekresultaten en kan de klant meteen doorklikken naar de pagina van het product waar ze naar op zoek zijn. Je vervult meteen de actieve nood van je klant. Bij social ads bereik je dan weer vaker mensen die niet actief op zoek gaan naar jouw product of oplossing.

Social Ads

Op social media, zoals bijvoorbeeld via Facebook, kan je mensen targeten die potentieel geïnteresseerd kunnen zijn en kan je je naamsbekendheid verhogen. Dankzij social media advertising wakker je de latente nood aan binnen je brede doelgroep. Dat is een nood die je toekomstige klanten zelf nog niet voelen. Ze zijn niet actief op zoek online. Maar wanneer ze je advertentie zien, gaat er een belletje rinkelen en beseffen ze dat ze jouw product nodig hebben of dat jouw dienst hen van pas kan komen. Des te meer omdat je kan kiezen voor een doelgroep waarvan je zeker weet dat ze geïnteresseerd zijn in jouw product of sector dankzij de data die sociale media beschikbaar stelt.
Social media in omnichannel marketing

Google Ads in combinatie met social media

Verder werken ze héél goed samen. Je adverteert op Google Adwords, waardoor mensen op je website terecht komen Mensen die je site bezochten of een specifiek product bekeken, kan je hierna opnieuw bereiken dankzij remarketing op sociale media. Je hebt het hoogstwaarschijnlijk zelf al opgemerkt: je zoekt online naar een horloge, schoenen, kledij of een hotel voor je volgend ereis. Vervolgens ga je naar social media en hup, daar zijn ze: advertenties met die specifieke schoen of een korting naar je droombestemming. Je vraagt je af hoe Facebook in godsnaam weet waar jij allemaal naar zoekt? Deze remarketing-techniek kan je voor jouw bedrijf ook toepassen. Want hoe meer je klant een product ziet voorbij komen, hoe meer ze geneigd zullen zijn om het te kopen.

Heb je interesse om hier zelf mee aan de slag te gaan en je bedrijf online de boost te geven die het nodig heeft? Contacteer ons vandaag nog.

Bekijk ook deze posts.

lead magnets voor online marketing

Wat is een lead magnet?

Een lead magnet is precies wat je ervan verwacht. Een magneet die leads aantrekt. Je kunt lead magnets zien als beloningen waarmee potentiële klanten een extra duwtje in de rug krijgen. De bedoeling van een lead magnet is dat zij de websitebezoeker overhalen om persoonlijke gegevens achter te laten. Welke lead magnet is winstgevend voor jouw bedrijf, wat is een lead magnet en hoe gebruik je ze? Je leest er alles over in dit blog.

lees verder →
marketingstrategie in tijden van corona

Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis

Wanneer de wereld veranderd moeten ondernemers mee veranderen. Flexibiliteit is één van de belangrijkste eigenschappen die je als ondernemer moet hebben, maar als de wereld binnen korte tijd drastisch veranderd door een crisis dan is het niet vreemd dat je door de bomen het bos even niet ziet. Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis en toekomstige crisissen met deze strategieën.

lees verder →
Facebook advertising optimalisaties

Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert

Verloren advertentiekosten op Facebook of elders zijn nooit gewenst. Als ondernemer wil je het beste uit je advertenties halen, om zo min mogelijk kosten te verspillen. Om je op weg te helpen lees je in dit artikel alles over het aflezen van de belangrijkste statistieken. Op basis van deze statistieken kun je weloverwogen de keuze maken om een advertentie uit te zetten. Hoe je verloren advertentiekosten op Facebook tegen kunt gaan lees je hier!

lees verder →
×