Google Ads Vs Social Ads? Wat is het beste, en welke moet ik zeker gebruiken.

Hierop is geen juist of fout antwoord. Idealiter heb je ze alletwee. Het grote verschil tussen beide is dat je met Google Ads mensen bereikt die een actieve nood hebben. Deze personen zijn actief op zoek naar wat jij aanbiedt. Hierdoor zijn de clicks & searches uiterst relevant. Ook Google Shopping kan een perfecte manier zijn om de verkoop van jouw product te promoten. Daarbij licht je een product uit met alle nodige info bovenaan in de zoekresultaten en kan de klant meteen doorklikken naar de pagina van het product waar ze naar op zoek zijn. Je vervult meteen de actieve nood van je klant. Bij social ads bereik je dan weer vaker mensen die niet actief op zoek gaan naar jouw product of oplossing.

Social Ads

Op social media, zoals bijvoorbeeld via Facebook, kan je mensen targeten die potentieel geïnteresseerd kunnen zijn en kan je je naamsbekendheid verhogen. Dankzij social media advertising wakker je de latente nood aan binnen je brede doelgroep. Dat is een nood die je toekomstige klanten zelf nog niet voelen. Ze zijn niet actief op zoek online. Maar wanneer ze je advertentie zien, gaat er een belletje rinkelen en beseffen ze dat ze jouw product nodig hebben of dat jouw dienst hen van pas kan komen. Des te meer omdat je kan kiezen voor een doelgroep waarvan je zeker weet dat ze geïnteresseerd zijn in jouw product of sector dankzij de data die sociale media beschikbaar stelt.
Social media in omnichannel marketing

Google Ads in combinatie met social media

Verder werken ze héél goed samen. Je adverteert op Google Adwords, waardoor mensen op je website terecht komen Mensen die je site bezochten of een specifiek product bekeken, kan je hierna opnieuw bereiken dankzij remarketing op sociale media. Je hebt het hoogstwaarschijnlijk zelf al opgemerkt: je zoekt online naar een horloge, schoenen, kledij of een hotel voor je volgend ereis. Vervolgens ga je naar social media en hup, daar zijn ze: advertenties met die specifieke schoen of een korting naar je droombestemming. Je vraagt je af hoe Facebook in godsnaam weet waar jij allemaal naar zoekt? Deze remarketing-techniek kan je voor jouw bedrijf ook toepassen. Want hoe meer je klant een product ziet voorbij komen, hoe meer ze geneigd zullen zijn om het te kopen.

Heb je interesse om hier zelf mee aan de slag te gaan en je bedrijf online de boost te geven die het nodig heeft? Contacteer ons vandaag nog.

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×