Google Ads Vs Social Ads? Wat is het beste, en welke moet ik zeker gebruiken.

Hierop is geen juist of fout antwoord. Idealiter heb je ze alletwee. Het grote verschil tussen beide is dat je met Google Ads mensen bereikt die een actieve nood hebben. Deze personen zijn actief op zoek naar wat jij aanbiedt. Hierdoor zijn de clicks & searches uiterst relevant. Ook Google Shopping kan een perfecte manier zijn om de verkoop van jouw product te promoten. Daarbij licht je een product uit met alle nodige info bovenaan in de zoekresultaten en kan de klant meteen doorklikken naar de pagina van het product waar ze naar op zoek zijn. Je vervult meteen de actieve nood van je klant. Bij social ads bereik je dan weer vaker mensen die niet actief op zoek gaan naar jouw product of oplossing.

Social Ads

Op social media, zoals bijvoorbeeld via Facebook, kan je mensen targeten die potentieel geïnteresseerd kunnen zijn en kan je je naamsbekendheid verhogen. Dankzij social media advertising wakker je de latente nood aan binnen je brede doelgroep. Dat is een nood die je toekomstige klanten zelf nog niet voelen. Ze zijn niet actief op zoek online. Maar wanneer ze je advertentie zien, gaat er een belletje rinkelen en beseffen ze dat ze jouw product nodig hebben of dat jouw dienst hen van pas kan komen. Des te meer omdat je kan kiezen voor een doelgroep waarvan je zeker weet dat ze geïnteresseerd zijn in jouw product of sector dankzij de data die sociale media beschikbaar stelt.
Social media in omnichannel marketing

Google Ads in combinatie met social media

Verder werken ze héél goed samen. Je adverteert op Google Adwords, waardoor mensen op je website terecht komen Mensen die je site bezochten of een specifiek product bekeken, kan je hierna opnieuw bereiken dankzij remarketing op sociale media. Je hebt het hoogstwaarschijnlijk zelf al opgemerkt: je zoekt online naar een horloge, schoenen, kledij of een hotel voor je volgend ereis. Vervolgens ga je naar social media en hup, daar zijn ze: advertenties met die specifieke schoen of een korting naar je droombestemming. Je vraagt je af hoe Facebook in godsnaam weet waar jij allemaal naar zoekt? Deze remarketing-techniek kan je voor jouw bedrijf ook toepassen. Want hoe meer je klant een product ziet voorbij komen, hoe meer ze geneigd zullen zijn om het te kopen.

Heb je interesse om hier zelf mee aan de slag te gaan en je bedrijf online de boost te geven die het nodig heeft? Contacteer ons vandaag nog.

Bekijk ook deze posts.

het ideale klantprofiel

Het ideale klantprofiel: tips om het ideale klantprofiel te maken

Als ondernemer weet je dat tijd geld kost. Daarom is het verstandig om je te richten op een paar goede prospects die resultaat opleveren. Door je minder te focussen op veel matige saleskansen en je meer te focussen op het ideale klantprofiel is het mogelijk dat je al snel nieuwe kansen ziet. Kansen die je anders misschien had laten schieten. In dit artikel vertellen wij je alles over het ideale klantprofiel en hoe jij het ideale klantprofiel kunt gebruiken om meer omzet te genereren.

lees verder →
Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel.

lees verder →
Google Analytics GA4

Google Analytics GA4: zo meet je nieuwe statistieken

Met Google Analytics 4, ofwel GA4, heb je eenvoudig toegang tot alle essentiële inzichten. Het brengt een nieuwe manier van statistieken meten en is meer gericht op het analyseren van gebeurtenissen en unieke stappen die gebruikers maken op een website. In dit artikel lees je over de voor- en nadelen van Google Analytics GA4 ten opzichte van Universal Analytics.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×