Google KELM vermindert vooroordelen en verbeterd feitelijke nauwkeurigheid

google kelm

Wanneer je een zoekwoord intoetst in de zoekbalk van Google dan wordt deze geïnterpreteerd door geavanceerde AI. Vervolgens krijg je zoekresultaten te zien die volgens de AI passen bij jouw zoekwoord of zin. Om ervoor te zorgen dat je de beste zoekresultaten te zien krijgt is AI constant bezig met verbeteren. Met de komst van Google KELM moeten zoekresultaten vrij worden gemaakt van vooroordelen en moet de feitelijke nauwkeurigheid beter worden. Wat KELM precies is lees je in dit artikel. 

Wat is Google KELM?

KELM lees je uitgeschreven als Knowledge-Enhanced Language Model Pre-training. Een aanvulling op bestaande modellen als BERT die in de basis zijn geschreven om de tekst op webpagina’s te verwerken. Hierdoor kan Google jouw webpagina’s vinden en tonen aan gebruikers wereldwijd. KELM zorgt ervoor dat betrouwbare, feitelijke inhoud wordt toegevoegd aan de pre-training van het taalmodel. Hierdoor moet de feitelijke nauwkeurigheid van wat jij op internet kunt vinden verbeteren en moeten vooroordelen in AI worden voorkomen. 

 

 

De onderzoekers van Google stelden voor kennisgrafieken te gebruiken om de feitelijke nauwkeurigheid te verbeteren, omdat ze een betrouwbare bron van feiten zijn. KELM is hierop gebaseerd. KELM staat momenteel nog in de kinderschoenen maar toont potentie om in de toekomst een grote rol te gaan spelen bij Google. Het is dan ook mogelijk dat KELM in de toekomst gebruikt gaat worden om websites te ranken. 

google kelm1

Wat betekend Google KELM voor mijn bedrijf?

Om er kort en krachtig over te zijn betekend de komst van Google KELM in de basis dat jij ervoor moet zorgen dat de content op jouw website niet alleen van hoge kwaliteit is, maar ook feitelijk correct. 

 

Zorg er daarom voor dat je bij het schrijven van nieuwe content bronnen gebruikt met een hoge geloofwaardigheid. Zoek bijvoorbeeld naar wetenschappelijke onderzoeken of casestudies die jij kunt gebruiken bij het schrijven van jouw blogartikelen. Pas alle SEO kennis die je hebt toe bij het maken van een artikel en schrijf het artikel rondom feiten om je goed voor te bereiden op de toekomst! 

Heb jij moeite met het schrijven van kwalitatieve blogartikelen?

Lukt het jou maar niet om een goed artikel te schrijven en heb je hulp nodig met het schrijven van kwalitatieve blogartikelen? Neem vandaag contact op en laat je helpen door de professionals van Marked. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×