Google Mijn Bedrijf: dit moet je vooral niet doen

Google Mijn Bedrijf: dit moet je vooral niet doen

Een Google Mijn Bedrijf account voorziet jouw bedrijf van onschatbare voordelen op gebied van search engine optimization. Door het account op de juiste manier in te richten en je te houden aan een aantal basisregels haal je het beste uit jouw Google Mijn Bedrijf account. In dit artikel kom je erachter wat je vooral niet moet doen als je alles uit het account wilt halen. 

Google Mijn Bedrijf opzettelijk aanvullen met false informatie

Het klink misschien heel logisch maar wanneer je jouw Google Mijn Bedrijf opzettelijk aanvult met false informatie dan kan dit grote gevolgen hebben. Ten eerste zijn foto’s en video’s die ervoor zorgen dat het bedrijf beter is dan in werkelijk een absolute no-go. Wanneer klanten er namelijk achter komen dat het allemaal toch niet zo perfect is dan gaat de merkgeloofwaardigheid sterk achteruit. 

 

Andere voorbeelden van false informatie zijn neppe reviews, het toevoegen van meer locaties voor een betere zichtbaarheid en het kopiëren van blogartikelen van websites met een hogere autoriteit score. Als je dit soort zaken niet voorkomt dan bestaat er een kans dat je geboycot wordt door Google waardoor je niet meer zichtbaar bent op Google. Zorg er dus altijd voor dat je eerlijk bent. 

Niet reageren op de reviews via Google Mijn Bedrijf

Als je eenmaal reviews ontvangt dan is het belangrijk om op deze reviews te reageren als bedrijf. Doe je dit niet dan is de kans groot dat klanten dit niet kunnen waarderen. Slechte reviews horen er ook bij en het gaat om de manier waarop je reageert op deze negatieve feedback. Wederom geldt dat wanneer je als bedrijf helemaal niet reageert, klanten dit niet waarderen en hoogstwaarschijnlijk niet opnieuw bij jou kopen. 

Kies niet teveel en niet te weinig categorieën in Google Mijn Bedrijf

In Google Mijn Bedrijf heb je de mogelijkheid om categorieën te kiezen waaronder jouw onderneming valt. Denk bijvoorbeeld aan categorieën als “Autodealer” en “Autobedrijf” voor een autodealer. Door maximaal 2 tot 3 categorieën te kiezen verhoog je de vindbaarheid van jouw website in Google. 

 

Teveel categorieën leidt echter tot averechtse resultaten. De geloofwaardigheid van jouw bedrijf neemt af naarmate je meer categorieën kiest. Hierbij komt dat het algoritme van Google jouw bedrijf hierdoor ook niet vertrouwt. Dit zorgt ervoor dat de zichtbaarheid van jouw bedrijf minder wordt in plaats van meer. 

 

 

Wil jij meer impact maken via Google Mijn Bedrijf?

Neem vandaag contact op en laat Marked jou en jouw bedrijf helpen bij het maken van een effectief Google Mijn Bedrijf profiel. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×