Google Search Console Insights: zo verhoog je de kwaliteit van content

Google search console insights

Of het doel van jouw website nu is om te groeien, omzet te genereren of iets compleet anders. De meeste effectieve manier om je website omhoog te krikken in de zoekmachine is via kwalitatieve content. In dit artikel lees je alles over Google Search Console Insights en hoe je de kwaliteit van jouw content kunt verhogen met behulp hiervan. 

Google Search Console Insights: de basis

Om beter te begrijpen welke stukken content bij jouw doelgroep aanslaan, introduceert Google een nieuwe tool genaamd Search Console Insights. Deze tool voegt gegevens van zowel Search Console als Google Analytics (GA4 en UA) samen.  Hierdoor is het eenvoudiger om de prestaties van de geplaatste content te begrijpen.

 

Of je nu een webdeveloper, een blogger of een website-eigenaar bent, Search Console Insights kan snel en eenvoudig een  overzicht bieden van hoe de inhoud van een pagina presteert. “Deze nieuwe ervaring/tool zal in de komende dagen geleidelijk worden uitgerold naar alle Search Console gebruikers”, aldus Google op hun blog

Google search console insights (1)

Wat kan ik met Google Search Console Insights aflezen?

Als je je afvraagt wat je met Google Search Console Insights kunt zien dan zijn dit een aantal vragen die je met behulp van de tool kunt beantwoorden. 

 

  1. Wat is je best presterende content en welke stukken content zijn trending?
  2. Hoe presteert nieuw geplaatste content?
  3. Via welke kanalen ontdekken mensen jouw inhoud op het web?
  4. Welke zoekwoorden gebruiken mensen naar op Google voordat ze de inhoud bezoeken
  5. Welke artikelen leiden gebruikers naar jouw website en content?

Tot slot kun je op verschillende manieren toegang krijgen tot Google Search Console Insights. 

Selecteer “Search Console Insights” bovenaan de overzichtspagina van Google Search Console.

Gebruik deze link om direct toegang te krijgen en sla een bladwijzer op. 

Binnenkort beschikbaar in de iOS Google-app “Search Console Insights”.

Heb je hulp nodig bij het instellen van het Google Search Console Insights account?

Om toegang te krijgen tot insights moet je een property toevoegen. Heb je geen idee hoe dat moet? Geen zorgen. Neem vandaag contact op en laat Marked jou en jouw bedrijf helpen.

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×