Hoe effectief is adverteren op facebook?

Hoe effectief is adverteren op facebook
heatmap analyses met hotjar

Facebook is inmiddels meer dan een sociaal platform. Een zakelijk Facebook account stelt je in staat om op een laagdrempelige manier contact te maken met fans. Facebook is ook een geschikt kanaal om diensten en producten op te verkopen, zonder dat gebruikers het platform hoeven te verlaten. Ondernemers stellen de vraag ‘hoe effectief is adverteren op Facebook?’ dan ook steeds vaker. In dit artikel ontdek je alles over Facebook en hoe effectief adverteren op Facebook is voor jouw bedrijf. 

Hoe effectief is adverteren of Facebook voor mijn branding?

Door met een zakelijk account actief te zijn op Facebook kun je potentiële klanten en fans bereiken op een kostenefficiënte en effectieve manier. Door op Facebook fans te verzamelen kun je op een laagdrempelige manier de band met jouw klanten onderhouden. De grootste reden die consumenten hebben om fan te worden van een Facebookpagina, is voor veel mensen om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen van het merk.

 

Hoe effectief is adverteren of Facebook op naamsbekendheid en koopintentie

 

Facebook heeft hierdoor een positief effect op de branding van jouw bedrijf. Met een up-to-date Facebookprofiel herkennen mensen jouw bedrijf sneller. Uit onderzoek van de Innsbruck University School of Management blijkt dat Facebook een positief effect heeft op naamsbekendheid en koopintentie. 

Wat zijn indirecte effecten van adverteren op Facebook?

Naast een verhoogde naamsbekendheid en laagdrempelig contact met potentiële klanten, heeft adverteren op Facebook ook indirecte effecten. Het blijkt dat mensen na het zien van een Facebook advertentie sneller zoeken naar de bedrijfsnaam van de adverteerder op Google. Controleer dit maar eens bij mensen in jouw omgeving. Je zult zien dat Facebook advertenties voor veel mensen aanleiding is geweest om te zoeken naar een bepaalde bedrijfsnaam.

adverteren op facebook

Hoe effectief is adverteren op Facebook voor het genereren van traffic, leads en sales?

Wanneer je online adverteert dan is het gebruikelijk om conversies toe te wijzen aan de laatste klik. In werkelijkheid is het echter vaak zo dat de laatste klik niet de overtuigende aanleiding is geweest van de conversie. Voorafgaand komt de klant namelijk met meerdere bronnen in contact die medeverantwoordelijk zijn voor de uiteindelijke conversie.

 

Multi-touch attribution 

 

Uit een uitgebreid onderzoek van Datalicious is er gebruik gemaakt van multi-touch attribution. Hierbij krijgen alle bronnen die bijdragen aan de conversie een waarde toegewezen. Dit onderzoek toont aan dat display advertenties waaronder de advertenties op Facebook, veel beter presteren dan de laatste klik voor de conversie. Dit laat zien dat Facebook advertenties een hoge waarde hebben als het gaat om effectiviteit voor het generen van traffic, leads en sales. 

 

Meer weten over adverteren op Facebook?

Samenvattend is het dus altijd een goed idee om te adverteren op Facebook. Door aanwezig te zijn waar jouw doelgroep al actief is, zal je snel meer bekendheid opbouwen onder trouwe fans en potentiële klanten. 

 

Heb je vragen over adverteren op Facebook of ben je op zoek naar een bedrijf die het adverteren op Facebook uit handen neemt? Neem vandaag contact op en daag ons uit om het beste uit jouw Facebook Business account te halen! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×