Hoe effectief is adverteren op facebook?

Hoe effectief is adverteren op facebook
heatmap analyses met hotjar

Facebook is inmiddels meer dan een sociaal platform. Een zakelijk Facebook account stelt jouw organisatie in staat om op een laagdrempelige manier contact te maken met fans. Facebook is ook een geschikt kanaal om diensten en producten op te verkopen, zonder dat gebruikers het platform hoeven te verlaten. Ondernemers stellen de vraag ‘hoe effectief is adverteren op Facebook?’ dan ook steeds vaker. In dit artikel ontdek je alles over Facebook en hoe effectief adverteren op Facebook is voor jouw bedrijf. 

Hoe effectief is adverteren of Facebook voor mijn branding?

Door met een zakelijk account actief te zijn op Facebook kun je potentiële klanten en fans bereiken op een kostenefficiënte en effectieve manier. Door op Facebook fans te verzamelen kun je op een laagdrempelige manier de band met jouw klanten onderhouden. De grootste reden die consumenten hebben om fan te worden van een Facebookpagina, is voor veel mensen om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen van het merk.

 

Hoe effectief is adverteren of Facebook op naamsbekendheid en koopintentie

 

Facebook heeft hierdoor een positief effect op de branding van jouw bedrijf. Met een up-to-date Facebookprofiel herkennen mensen jouw bedrijf sneller. Uit onderzoek van de Innsbruck University School of Management blijkt dat Facebook een positief effect heeft op naamsbekendheid en koopintentie. 

Wat zijn indirecte effecten van adverteren op Facebook?

Naast een verhoogde naamsbekendheid en laagdrempelig contact met potentiële klanten, heeft adverteren op Facebook ook indirecte effecten. Het blijkt dat mensen na het zien van een Facebook advertentie sneller zoeken naar de bedrijfsnaam van de adverteerder op Google. Controleer dit maar eens bij mensen in jouw omgeving. Je zult zien dat Facebook advertenties voor veel mensen aanleiding is geweest om te zoeken naar een bepaalde bedrijfsnaam.

adverteren op facebook

Hoe effectief is adverteren op Facebook voor het genereren van traffic, leads en sales?

Wanneer je online adverteert dan is het gebruikelijk om conversies toe te wijzen aan de laatste klik. In werkelijkheid is het echter vaak zo dat de laatste klik niet de overtuigende aanleiding is geweest van de conversie. Voorafgaand komt de klant namelijk met meerdere bronnen in contact die medeverantwoordelijk zijn voor de uiteindelijke conversie.

 

Multi-touch attribution 

 

Uit een uitgebreid onderzoek van Datalicious is er gebruik gemaakt van multi-touch attribution. Hierbij krijgen alle bronnen die bijdragen aan de conversie een waarde toegewezen. Dit onderzoek toont aan dat display advertenties waaronder de advertenties op Facebook, veel beter presteren dan de laatste klik voor de conversie. Dit laat zien dat Facebook advertenties een hoge waarde hebben als het gaat om effectiviteit voor het generen van traffic, leads en sales. 

 

Meer weten over adverteren op Facebook?

Samenvattend is het dus altijd een goed idee om te adverteren op Facebook. Door aanwezig te zijn waar jouw doelgroep al actief is, zal je snel meer bekendheid opbouwen onder trouwe fans en potentiële klanten. 

 

Heb je vragen over adverteren op Facebook of ben je op zoek naar een bedrijf die het adverteren op Facebook uit handen neemt? Neem vandaag contact op en daag ons uit om het beste uit jouw Facebook Business account te halen! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

het ideale klantprofiel

Het ideale klantprofiel: tips om het ideale klantprofiel te maken

Als ondernemer weet je dat tijd geld kost. Daarom is het verstandig om je te richten op een paar goede prospects die resultaat opleveren. Door je minder te focussen op veel matige saleskansen en je meer te focussen op het ideale klantprofiel is het mogelijk dat je al snel nieuwe kansen ziet. Kansen die je anders misschien had laten schieten. In dit artikel vertellen wij je alles over het ideale klantprofiel en hoe jij het ideale klantprofiel kunt gebruiken om meer omzet te genereren.

lees verder →
Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel.

lees verder →
Google Analytics GA4

Google Analytics GA4: zo meet je nieuwe statistieken

Met Google Analytics 4, ofwel GA4, heb je eenvoudig toegang tot alle essentiële inzichten. Het brengt een nieuwe manier van statistieken meten en is meer gericht op het analyseren van gebeurtenissen en unieke stappen die gebruikers maken op een website. In dit artikel lees je over de voor- en nadelen van Google Analytics GA4 ten opzichte van Universal Analytics.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×