Hoger scoren in Google: ranking factoren 2021

Hoger scoren in Google

First Page Sage heeft de afgelopen 12 jaar tijd gestoken in onderzoek naar de ranking factoren van Google. Dankzij dit rapport is inzichtelijk geworden wat nu écht belangrijk is als het gaat om webdesign. Wil je hoger scoren in Google? In dit artikel vertellen wij je over de belangrijkste ranking factoren in 2021.

Hoger scoren in Google: consistent publiceren van waardevolle content

Volgens het uitgebreide rapport van First Page Sage en The Keyword van Google is consistente publicatie van waardevolle content erg belangrijk. Als je hoger wilt scoren in Google dan is waardevolle content publiceren een goede manier om snel meer verkeer naar jouw website te trekken. Zorg ervoor dat je op vaste dagen publiceert zodat Google herkent dat je consistent bent in publicaties. Zo leren de bots ook wanneer er nieuwe content op jouw website verschijnt.

Zoekwoorden in Meta-Tags

Als je de juiste zoekwoorden voor een artikel of landingspagina hebt bepaalt dan is het tijd om deze zoekwoorden in alle meta-tags te verwerken. Hier moet je op letten:

 

Voeg zoekwoorden toe aan de volgende onderdelen van je website

  • de URL van de pagina / Slug
  • afbeeldingen 
  • meta-titel (75 karakters)
  • meta-omschrijving (145 karakters)
  • video’s 
  • aan het begin van de titel van de pagina 

Hoger scoren in Google met backlinks

We hebben er al eens over geschreven maar backlinks zijn nog steeds van hoge waarde. Backlinks beïnvloeden de ranking van een website voor 16% en het is daarom belangrijk om tijd te steken in het verzamelen van waardevolle backlinks.

Lees meer over backlinks.

Hoger scoren in Google rankingfactoren

Hoger scoren in Google door niche expertise

In deze context kun je niche expertise vergelijken met een vorm van interne links. Wanneer je een hub van meer dan 10 gezaghebbende pagina’s op jouw website hebt verzameld rondom een kernwoord, dan gaat de niche expertise omhoog. Hoe meer pagina’s een kernwoord versterken, hoe hoger de niche expertise is. Let hierbij wel op voor kannibalisatie en gebruik unieke keywords voor elke pagina. De opbouw van interne links en niche expertise zijn samen goed voor 17% van de invloed op ranking.

Betrokkenheid

Google kijkt op gebied van betrokkenheid naar een aantal factoren. Bijvoorbeeld het bounce percentage, het aantal bezoekers per maand, het aantal bezochte pagina’s per sessie en de duur dat mensen op je website blijven. Hiernaast is het hebben van een Mobile-first website in 2021 geen verkeerde investering. Op dit moment heeft mobile-first nog geen grote invloed op ranking maar de verwachting is dat dit snel zal veranderen. 

SSL en overige factoren

Tot slot zijn het hebben van een SSL certificaat en een snelle website essentieel voor een hoge score in Google. Snelheid en een SSL certificaat hebben een positieve invloed op bezoekers én zoekmachines.

Benieuwd naar hoe je jouw website verder kunt optimaliseren?

Neem vandaag contact op en laat Marked jou en jouw bedrijf helpen met hoger scoren in Google. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×