Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis

heatmap analyses met hotjar

Wanneer de wereld veranderd moeten ondernemers mee veranderen. Flexibiliteit is één van de belangrijkste eigenschappen die je als ondernemer moet hebben, maar als de wereld binnen korte tijd drastisch veranderd door een crisis dan is het niet vreemd dat je door de bomen het bos even niet ziet. Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis en toekomstige crisissen met deze strategieën. 

Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis met een plan voor nu, morgen en de toekomst

De meeste ondernemers weten inmiddels hoe ze op korte termijn snelle veranderingen kunnen aanbrengen in hun marketingstrategie. Het is inmiddels bekend dat het zoekgedrag over de hele wereld is veranderd en mensen vaker naar relevante antwoorden op het internet zoeken. Door in tijden van corona duidelijke informatie te verstrekken over openingstijden, aangepaste maatregelen in de winkel of webshop en transparant te zijn over bezorgtijden wek je snel vertrouwen. Pas je advertenties aan op wat nu relevant is en beloof geen gouden bergen wanneer je niet zeker weet of de crisis geen roet in het eten gooit.

 

Voor de toekomst is het daarom belangrijk dat je zo voorzichtig mogelijk bent. Vermijd het voorverkopen van kaartjes voor theatervoorstellingen wanneer je niet kunt garanderen dat de voorstelling doorgaat. Op deze manier zorg je ervoor dat je bezoekers niet teleurstelt en voorkom je onnodige kosten voor je bedrijf.   

Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis

Zorg ervoor dat je online te vinden bent

Het klinkt misschien vanzelfsprekend maar zorg ervoor dat je tijdens de coronacrisis online te vinden bent. Een webshop of website waarop jouw diensten worden getoond is in tijden van social-distancing  onmisbaar. Zorg  ervoor dat je als ondernemer inspeelt op het feit dat alle generaties momenteel online op zoek zijn naar diensten en producten. Waar de inzet van social media goed is voor de branding onder jongeren kun je voor senioren beter zorgen dat de informatie op jouw website makkelijk te vinden en makkelijk te lezen is. Wees zo duidelijk en eerlijk mogelijk over de voor- en nadelen van jouw product of dienst zodat de klant niet voor onverwachte verassingen komt te staan. 

Wees niet bang om je marketingstrategie om te gooien

In sommige gevallen is een crisis het uitgesproken moment om je marketingstrategie en de manier waarop deze aansluit op jouw merk te veranderen. Als bedrijf is het slim om met normen en waarden van de wereldbevolking mee te veranderen. Nu zorg voor elkaar en de planeet door de coronacrisis een populair gespreksonderwerp is geworden, is het slim om in te spelen op dit belangrijke en populaire onderwerp. Bijna elk bedrijf kan zijn steentje bijdragen in positieve verandering voor iedereen. Ga hierin mee en je zult al snel zien dat je meer vertrouwen wekt bij het bestaande klantenbestand en je een nieuwe doelgroep aanspreekt. 

Investeer in goede content die ook in de toekomst relevant is

Tot slot is het belangrijk om te investeren in goede content. Hou je marketing strategie relevant tijdens de corona crisis door verder vooruit te kijken. Verdiep je in wat mensen om jou heen belangrijk vinden en speel hier slim op in. Door tijdens de corona crisis een combinatie van sterke content, transparante informatie en goed geprijsde artikelen of diensten te tonen, bereid je je goed voor op de toekomst terwijl je een grote indruk achterlaat op websitebezoekers in het hier en nu. 

Hulp nodig met het opzetten van een lead magnet?

Heb je moeite met je marketing strategie relevant houden tijdens de corona crisis of ben je benieuwd naar kostenverlagende marketing strategieën die je helpen met het overleven van de corona crisis? Neem vandaag contact op zodat wij samen kunnen bekijken welke marketing strategie het beste werkt voor jouw bedrijf. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
Keyword planner

Keywordplanner Google: dit kan je ermee

Om advertenties goed in te kunnen zetten heb je relevante data nodig. Je moet weten op welke zoektermen jouw doelgroep zoekt en hoe je deze termen vervolgens gebruikt om een sterke advertentie te bouwen. Het is bij het maken van een advertentie ook handig wanneer je de kans krijgt om de concurrentie onder de loep te nemen. Met Google Keywordplanner kan het allemaal!

lees verder →
Hoger scoren in Google

Hoger scoren in Google: ranking factoren in 2021

First Page Sage heeft de afgelopen 12 jaar tijd gestoken in onderzoek naar de ranking factoren van Google. Dankzij dit rapport is inzichtelijk geworden wat nu écht belangrijk is als het gaat om webdesign. Wil je hoger scoren in Google? In dit artikel vertellen wij je over de belangrijkste ranking factoren in 2021.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×