De invloed van iOS 14 op Facebook Advertenties

De impact van ios 14 op facebook ads

Een nieuwe update van het iOS-syteem is in aantocht. Het nieuwste besturingssysteem van Apple, iOS 14, heeft ook gevolgen voor het adverteren op Facebook. Apple iOS 14 gaat aanpassingen doorvoeren in de data tracking & privacy voor hun applicaties. Dankzij onze tips verloopt deze opdate als een Yay-moment en niet als een Ai-moment.

Wat houdt de update in?

Als een gebruiker een nieuwe app gaat downloaden, moet die persoon zijn/haar goedkeuring geven:

  • Enerzijds dat Apple de data mag gebruiken.
  • Anderzijds dat hun data gebruikt mag worden. 

Natuurlijk heeft dit ook grote gevolgen voor advertising en Facebook Ads. Hoe meer mensen ‘nee’ zeggen en geen goedkeuring geven, hoe minder data je hebt. 

Wat zijn de gevolgen?

Gegevens van gebruikers mogen niet zomaar gedeeld worden. Hierdoor kan je advertenties minder goed personaliseren en optimaliseren. Met als gevolg je resultaten en gegevens van gebruikers minder goed kan meten. 

Een ander gevolg is dat retargeting van de doelgroep moeilijk wordt. Wanneer een gebruiker beslist om zijn data niet beschikbaar te stellen, krijgt deze persoon een advertenties niet te zien, ook al heeft deze persoon de app gebruikt. 

Voor wie heeft dit gevolgen?

Niet alleen heeft dit gevolgen voor Facebook adverteerders, maar ook voor applicatieontwikkelaars. Zij genereren veel minder omzet uit advertenties. Hierdoor gaat dit ook voor gebruikers nadelig zijn. Doordat applicatieontwikkelaars minder omzet genereren uit advertenties gaan ze op een andere manier aan inkomsten moeten komen. Een voorbeeld is dat ze bepaalde apps betalend maken in plaats van gratis. 

Welke zaken veranderen er?

Hoe kan ik me voorbereiden op deze update?

Vooral niet panikeren! Want wij, bij Marked, hebben enkele tips opgelijst:

Meer informatie nodig? Bekijk dan de volledige lijst van Facebook hier.

 

Toch hulp nodig? Marked staat voor je klaar en helpt je graag verder. Neem hier contact met ons op. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

het ideale klantprofiel

Het ideale klantprofiel: tips om het ideale klantprofiel te maken

Als ondernemer weet je dat tijd geld kost. Daarom is het verstandig om je te richten op een paar goede prospects die resultaat opleveren. Door je minder te focussen op veel matige saleskansen en je meer te focussen op het ideale klantprofiel is het mogelijk dat je al snel nieuwe kansen ziet. Kansen die je anders misschien had laten schieten. In dit artikel vertellen wij je alles over het ideale klantprofiel en hoe jij het ideale klantprofiel kunt gebruiken om meer omzet te genereren.

lees verder →
Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel.

lees verder →
Google Analytics GA4

Google Analytics GA4: zo meet je nieuwe statistieken

Met Google Analytics 4, ofwel GA4, heb je eenvoudig toegang tot alle essentiële inzichten. Het brengt een nieuwe manier van statistieken meten en is meer gericht op het analyseren van gebeurtenissen en unieke stappen die gebruikers maken op een website. In dit artikel lees je over de voor- en nadelen van Google Analytics GA4 ten opzichte van Universal Analytics.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×