De invloed van iOS 14 op Facebook Advertenties
Een nieuwe update van het iOS-syteem is in aantocht. Het nieuwste besturingssysteem van Apple, iOS 14, heeft ook gevolgen voor het adverteren op Facebook. Apple iOS 14 gaat aanpassingen doorvoeren in de data tracking & privacy voor hun applicaties. Dankzij onze tips verloopt deze opdate als een Yay-moment en niet als een Ai-moment.
Wat houdt de update in?
Als een gebruiker een nieuwe app gaat downloaden, moet die persoon zijn/haar goedkeuring geven:
- Enerzijds dat Apple de data mag gebruiken.
- Anderzijds dat hun data gebruikt mag worden.
Natuurlijk heeft dit ook grote gevolgen voor advertising en Facebook Ads. Hoe meer mensen ‘nee’ zeggen en geen goedkeuring geven, hoe minder data je hebt.
Wat zijn de gevolgen?
Gegevens van gebruikers mogen niet zomaar gedeeld worden. Hierdoor kan je advertenties minder goed personaliseren en optimaliseren. Met als gevolg je resultaten en gegevens van gebruikers minder goed kan meten.
Een ander gevolg is dat retargeting van de doelgroep moeilijk wordt. Wanneer een gebruiker beslist om zijn data niet beschikbaar te stellen, krijgt deze persoon een advertenties niet te zien, ook al heeft deze persoon de app gebruikt.
Voor wie heeft dit gevolgen?
Niet alleen heeft dit gevolgen voor Facebook adverteerders, maar ook voor applicatieontwikkelaars. Zij genereren veel minder omzet uit advertenties. Hierdoor gaat dit ook voor gebruikers nadelig zijn. Doordat applicatieontwikkelaars minder omzet genereren uit advertenties gaan ze op een andere manier aan inkomsten moeten komen. Een voorbeeld is dat ze bepaalde apps betalend maken in plaats van gratis.
Welke zaken veranderen er?
- Het aantal conversies per domein wordt beperkt tot maximum 8.
- Vertraging bij rapportages.
- Het attributiemodel verandert. Nu is dit 28 dagen voor klikken en dit gaat naar 7 dagen voor klikken en 1 dag voor weergaves.
Hoe kan ik me voorbereiden op deze update?
Vooral niet panikeren! Want wij, bij Marked, hebben enkele tips opgelijst:
- Kies welke conversies (maximum 8 per domein) je gaat meten.
- Laat je domein verifiëren. Hierdoor heb je meer bewerkingsopties en -toestemmingen voor Facebook Ads en heb je meer controle over welke conversies er plaatsvinden op je domein.
- Analyseer proactief wat de mogelijke impact kan zijn. Gebruik hiervoor het analyserapport om in kaart te brengen hoeveel leads/purchases op de moment van iOS-devices komen.
Meer informatie nodig? Bekijk dan de volledige lijst van Facebook hier.
Toch hulp nodig? Marked staat voor je klaar en helpt je graag verder. Neem hier contact met ons op.
Bekijk ook deze posts.
Wat is een lead magnet?
Een lead magnet is precies wat je ervan verwacht. Een magneet die leads aantrekt. Je kunt lead magnets zien als beloningen waarmee potentiële klanten een extra duwtje in de rug krijgen. De bedoeling van een lead magnet is dat zij de websitebezoeker overhalen om persoonlijke gegevens achter te laten. Welke lead magnet is winstgevend voor jouw bedrijf, wat is een lead magnet en hoe gebruik je ze? Je leest er alles over in dit blog.
Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis
Wanneer de wereld veranderd moeten ondernemers mee veranderen. Flexibiliteit is één van de belangrijkste eigenschappen die je als ondernemer moet hebben, maar als de wereld binnen korte tijd drastisch veranderd door een crisis dan is het niet vreemd dat je door de bomen het bos even niet ziet. Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis en toekomstige crisissen met deze strategieën.
Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert
Verloren advertentiekosten op Facebook of elders zijn nooit gewenst. Als ondernemer wil je het beste uit je advertenties halen, om zo min mogelijk kosten te verspillen. Om je op weg te helpen lees je in dit artikel alles over het aflezen van de belangrijkste statistieken. Op basis van deze statistieken kun je weloverwogen de keuze maken om een advertentie uit te zetten. Hoe je verloren advertentiekosten op Facebook tegen kunt gaan lees je hier!