De invloed van iOS 14 op Facebook Advertenties

De impact van ios 14 op facebook ads

Een nieuwe update van het iOS-syteem is in aantocht. Het nieuwste besturingssysteem van Apple, iOS 14, heeft ook gevolgen voor het adverteren op Facebook. Apple iOS 14 gaat aanpassingen doorvoeren in de data tracking & privacy voor hun applicaties. Dankzij onze tips verloopt deze opdate als een Yay-moment en niet als een Ai-moment.

Wat houdt de update in?

Als een gebruiker een nieuwe app gaat downloaden, moet die persoon zijn/haar goedkeuring geven:

  • Enerzijds dat Apple de data mag gebruiken.
  • Anderzijds dat hun data gebruikt mag worden. 

Natuurlijk heeft dit ook grote gevolgen voor advertising en Facebook Ads. Hoe meer mensen ‘nee’ zeggen en geen goedkeuring geven, hoe minder data je hebt. 

Wat zijn de gevolgen?

Gegevens van gebruikers mogen niet zomaar gedeeld worden. Hierdoor kan je advertenties minder goed personaliseren en optimaliseren. Met als gevolg je resultaten en gegevens van gebruikers minder goed kan meten. 

Een ander gevolg is dat retargeting van de doelgroep moeilijk wordt. Wanneer een gebruiker beslist om zijn data niet beschikbaar te stellen, krijgt deze persoon een advertenties niet te zien, ook al heeft deze persoon de app gebruikt. 

Voor wie heeft dit gevolgen?

Niet alleen heeft dit gevolgen voor Facebook adverteerders, maar ook voor applicatieontwikkelaars. Zij genereren veel minder omzet uit advertenties. Hierdoor gaat dit ook voor gebruikers nadelig zijn. Doordat applicatieontwikkelaars minder omzet genereren uit advertenties gaan ze op een andere manier aan inkomsten moeten komen. Een voorbeeld is dat ze bepaalde apps betalend maken in plaats van gratis. 

Welke zaken veranderen er?

Hoe kan ik me voorbereiden op deze update?

Vooral niet panikeren! Want wij, bij Marked, hebben enkele tips opgelijst:

Meer informatie nodig? Bekijk dan de volledige lijst van Facebook hier.

 

Toch hulp nodig? Marked staat voor je klaar en helpt je graag verder. Neem hier contact met ons op. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×