Google Keywordplanner: dit kan je ermee

Keyword planner

Om advertenties goed in te kunnen zetten heb je relevante data nodig. Je moet weten op welke zoektermen jouw doelgroep zoekt en hoe je deze termen vervolgens gebruikt om een sterke advertentie te bouwen. Het is bij het maken van een advertentie ook handig wanneer je de kans krijgt om de concurrentie onder de loep te nemen. Met Google Keywordplanner kan het allemaal!

Wat is Google Keywordplanner?

Om iets te kunnen vinden op internet toetsen de meeste mensen specifieke zoekwoorden in op Google. Wanneer deze zoekwoorden zijn ingetoetst koppelt Google de vraag van de klant aan de aanbieder die het best aansluit op de vraagstelling. Zonder toetsbare data is het lastig om te bepalen welke zoektermen jouw doelgroep gebruikt bij het zoeken naar de diensten of producten die jij aanbied. 

 

Met Google Keywordplanner wordt het eenvoudiger om zoekgedrag algemeen te analyseren. Je kan met behulp van de tool inzichtelijk maken welke zoekwoorden gebruikt worden om de marketingcampagne zo succesvol en relevant te maken. 

Wat kan ik met Google Keywordplanner?

Ten eerste kan je met Google Keywordplanner dus inspelen op het zoekgedrag van jouw doelgroep. Je kan van specifieke zoektermen vaak direct zien hoe vaak er op deze woorden worden gezocht. Je kan met Google Keywordplanner ook alternatieve zoektermen bekijken. Tot slot kan je met Google Keywordplanner de zoekwoorden die concurrenten gebruiken in kaart brengen. 

 

Door Google Keywordplanner te gebruiken bij het optimaliseren van advertenties én teksten op de website, is de kans groot dat je al snel meer verkeer naar jouw website trekt. Maak gebruik van de gratis tools die er beschikbaar zijn om zo het optimale uit jouw website te halen. 

Keyword planner 1

Waar ligt de focus op van Google Keywordplanner?

In beginsel is Google Keywordplanner geschikt om zoektermen te vinden die je kan gebruiken voor het maken van relevante en succesvolle reclamecampagnes. Je kan dus stellen dat Google Keywordplanner vooral wordt gebruik voor SEA. 

 

Toch kan je de keywordplanner ook gebruiken voor SEO. Door termen die niet veel worden gebruikt ook te verwerken in content bereik je een andere doelgroep. Ga slim om met de Google Keywordplanner. Gebruik de tool waar je deze kan gebruiken om teksten, content en landingspagina’s te optimaliseren. 

Hulp nodig met het verzamelen van relevante Keywords?

Neem vandaag contact op en laat Marked jou en jouw bedrijf helpen met hoger scoren in Google met behulp van keywordplanning. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×