Linkbuilding tips om hoger te scoren in Google

Linkbuilding tips

Het is geen geheim meer dat backlinks ontzettend belangrijk zijn bij het verdienen van een hogere score in Google. Door backlinks te verzamelen vanaf websites met een hoge autoriteitsscore zal je al snel meer verkeer naar jouw website trekken. Om je te helpen vind je in dit artikel 5 linkbuilding tips om hoger te scoren in Google. 

Linkbuilding tips: maak laagdrempelige basislinks

Als je net begint met linkbuilden dan is het waarschijnlijk even zoeken wat werkt in jouw niche. Start met simpele basislinks zoals bijvoorbeeld een vermelding in een bedrijvengids, vermeldingen naar jouw website vanaf social media kanalen en vermeldingen op startpagina’s. 

 

Je kunt er ook voor kiezen om onder andere blogartikelen te reageren en hierin jouw links te vermelden. Tot slot kun je voor een linkruil gaan maar kijk hier wel mee uit. Zorg ervoor dat de links logisch zijn zodat je hiervoor geen penalty ontvangt van Google. De verwijzingen moeten dus écht iets met elkaar te maken hebben. 

Linkbuilding tip #2: vraag om een verwijzing

Het ligt enorm voor de hand maar de meeste ondernemers doen het niet. Vraag om een link! Heb je bijvoorbeeld een artikel geschreven dat relevant is voor bepaalde websites, stel ze dan op de hoogte van het artikel. Hoe vaker je dit doet, hoe hoger de kans is dat één van de websites die je benaderd een verwijzing naar jouw website toevoegt. 

 

 

Links vanaf social media kanalen zijn ook backlinks. Vraag familie en vrienden om jouw website te delen met hun vriendengroep en benader bijvoorbeeld de lokale omroep wanneer je een nieuw product of een waardevolle dienst in de aanbieding hebt. Misschien ontvang je op deze manier waardevolle backlinks. 

Linkbuilding tip #3: de content op je website hergebruiken

Dit is dan weer een tip die totaal niet voor de hand ligt omdat het hergebruiken van artikelen voor kannibalisatie kan leiden. Het is daarom niet de bedoeling dat je artikelen dubbel plaatst. Met hergebruiken bedoelen wij dat het slim is om bestaande content in een nieuw jasje te hijsen. 

 

Zo kun je een geschreven artikel bijvoorbeeld omzetten naar een video voor YouTube met een link naar jouw website. Je kunt ook een infographic maken en deze delen op verschillen infographic sites. Tot slot kun je een presentatie delen via SlideShare. Wederom is het de bedoeling dat je alle content voorziet van een link naar jouw website. 

Linkbuilding tips om hoger te scoren in Google

Linkbuilding tip #4: syndicaten

Door te syndicaten publiceer te content op andere websites om jouw zichtbaarheid te vergroten en vooral meer links naar jouw website te bouwen. Kijk hier wederom mee uit want wanneer je een door jouw geschreven artikel wilt laten ranken dan wil je dit waarschijnlijk op je eigen website. 

 

Zorg er daarom voor dat er geen dubbele content wordt geplaatst. Google zal de pagina met de meest relevante informatie namelijk tonen aan gebruikers. Syndicaten kan er echter wel voor zorgen dat je waardevolle backlinks ontvangt wanneer je door jou geschreven artikelen doorverkoopt aan websites met een hoge autoriteitsscore. Wederom geld dat er wel een vermelding naar jouw website in het artikel moet staan. 

Linkbuilding tip #5: plaats links overal waar je ze kunt plaatsen

Deel links naar je website dus op alle websites die jij zelf beheert, plaats een vermelding op al je social media kanalen, zet je websitelink in de handtekening van je e-mails en probeer een vermelding te verdienen op andere websites. 

Hulp nodig met een sterke linkbuilding strategie?

Neem vandaag contact op en laat Marked jou en jouw bedrijf helpen met hoger scoren in Google door sterke linkbuilding. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×