Website hoger in Google krijgen? In 2021 doe je dat zo!

Om je website hoger te laten scoren in Google zal je wat werk moeten verzetten, ook in 2021. Marked zou Marked niet zijn als we je hierbij niet zouden helpen, want wij hebben speciaal voor jou deze blog geschreven.

On-page SEO om mee te starten

Scoren in Google door middel van SEO

Begin met het optimaliseren van je bestaande content, zodat je vrij snel resultaten zult boeken. Je zult misschien denken: on-page SEO? Wat is dat eigenlijk? Het is niets meer dan het uitvoeren van SEO-werkzaamheden aan je pagina’s, berichten en productomschrijvingen. Dit zijn zaken die je vandaag nog kunt aanpassen:

  • Verplaats het keyword waar je op wilt ranken naar het begin van de title tag. Dit noemen we ook wel frontloading van je keyword. Google vindt het fijn om de juiste zoektermen aan het begin van de titel en pagina terug te vinden, want later in de tekst leggen ze er minder de nadruk op;
  • Zorg ervoor dat je keyword minimaal 2-3 terugkomt in je tekst, afhankelijk van de lengte uiteraard. Doe niet aan keyword stuffing, want dat zal alleen maar tegen je werken;
  • Over het algemeen geldt dat langere content beter scoort dan korte tekstjes, maar het hangt natuurlijk geheel af van de waarde die je content geeft. Ga voor een minimale lengte van 1800 woorden, maar langer is volgens Brian Dean van Backlinko absoluut aanbevolen!

Een tip voor de gevorderde gebruiker: gebruik ook synoniemen en gerelateerde keywords toe aan de tekst. Deze laatste noemen we LSI Keywords – Latent Semantic Indexing. Door je content te versterken met een uitgebreide vocabulaire – en flink de diepte in te gaan – zorg je ervoor dat Google de inhoud beter begrijpt en dus ook beter kan plaatsen. Voor Engelstalige keywords gebruik je bijvoorbeeld deze tool.

Scoren in Google door mobile-friendly te werken

In 2021 kun je het niet meer maken om niet mobile-friendly te werken, zo vinden wij. Een complete en overzichtelijke weergave, zonder errors, is je eerste aandachtspunt. Dit test je met de gratis tool van Google, zodat je direct weet hoe je site presteert op mobiele devices. Krijg je een rood scherm, dan weet je zeker dat dit punt ASAP gefixt moet worden.

Niet enkel de correcte weergave van je site is belangrijk, maar ook de snelheid van de website op webshop. Test deze in een andere tool van Google, namelijk PageSpeed Insights. In 2021 worden deze beide zaken een onmisbare factor om goed te ranken, dus besteed hier voldoende aandacht aan.

Search intent matters, maar wat is dit eigenlijk?

Je kunt prachtige content genereren, maar als het niet antwoorden geeft op de vragen van jouw bezoekers, dan sla je alsnog de plank mis. Search intent is belangrijk voor bezoekers, maar ook voor de zoekmachines. Willen jouw bezoekers iets kopen? Informatie krijgen? Een handige download vinden? Achterhaal de ‘why’ van jouw potentiële klanten en pas je content daarop aan, want dat is waar de hele ‘game’ om draait. Om je website hoger in Google te krijgen is het van belang dat je bestaande content herschrijft en bij het creëren van nieuwe content hier rekening mee houdt.

 

Door de doelen van je publiek in beeld te brengen ben je ook tegelijkertijd in staat om de bounce rate terug te dringen. De bounce rate geeft aan hoeveel van de bezoekers direct na het betreden van jouw website weer vertrekt. Deze bezoekers raadplegen dus niet de andere pagina’s, berichten of producten op jouw site, maar gaan direct weer weg.

High-quality SEO content is essentieel

Om je website te laten scoren in Google kan je dus veel doen, maar denk erom dat het van hoge kwaliteit is. Als je een boel waardevolle informatie deelt, dan is het voor andere partijen de moeite waard om het artikel hun netwerk in te helpen. Verwerk data, gebruik verschillende mediavormen en laat de backlinks maar binnenkomen.

 

Er zijn nog vele andere manieren om je site of shop te boosten en daar zullen we in een volgend artikel je absoluut meer over vertellen. Heb je hulp nodig om jouw website hoger in Google te krijgen? Daag ons uit!

Bekijk ook deze posts.

het ideale klantprofiel

Het ideale klantprofiel: tips om het ideale klantprofiel te maken

Als ondernemer weet je dat tijd geld kost. Daarom is het verstandig om je te richten op een paar goede prospects die resultaat opleveren. Door je minder te focussen op veel matige saleskansen en je meer te focussen op het ideale klantprofiel is het mogelijk dat je al snel nieuwe kansen ziet. Kansen die je anders misschien had laten schieten. In dit artikel vertellen wij je alles over het ideale klantprofiel en hoe jij het ideale klantprofiel kunt gebruiken om meer omzet te genereren.

lees verder →
Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel.

lees verder →
Google Analytics GA4

Google Analytics GA4: zo meet je nieuwe statistieken

Met Google Analytics 4, ofwel GA4, heb je eenvoudig toegang tot alle essentiële inzichten. Het brengt een nieuwe manier van statistieken meten en is meer gericht op het analyseren van gebeurtenissen en unieke stappen die gebruikers maken op een website. In dit artikel lees je over de voor- en nadelen van Google Analytics GA4 ten opzichte van Universal Analytics.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×