SEO audit voor een hogere score in Google

seo audit

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren. 

SEO audit: de basis

Je kunt een SEO audit uitvoeren via verschillende websites. Denk bijvoorbeeld aan GTmetrix, Semrush of MOZ. Met Semrush kun je de meest uitgebreide SEO audit uitvoeren, maar daar betaal je wel voor. Als je een beginnende ondernemer bent met een redelijk nieuwe website dan kun je het beste kiezen voor een gratis tool die SEO inzichten geeft. 

Welke inzichten krijg je met een SEO audit?

In de basis krijg je inzichten op 3 vlakken: de technische werking van de pagina, de SEO elementen op de pagina en backlinks. Als je naar de inzichten van de technische werking van jouw website kijkt dan kom je vaak fouten en aanbevelingen tegen. Fouten als meta-gegevens die te kort of te lang zijn en pagina’s met een gebroken URL of te weinig woorden zijn vrij simpel op te lossen. In het technische gedeelte zie je ook een algemene snelheidsscore van jouw website. Om de snelheid van jouw website te verhogen is het soms nodig om een professional in te huren. 

 

Bij het toetsen van SEO elementen worden de volgende punten aangepakt: 

 

  • Is er gebruik gemaakt van de juiste knoppen. 
  • Javascript en CSS gegevens. 
  • Is de tekst leesbaar voor bots. 
  • Welke interne links zijn er en werken alle links. 
  • Op welke keywords rankt jouw website en welke keyword aanbevelingen zijn er. 
  • Staan er dubbele teksten op de website. 

Om hoger te scoren in Google is het belangrijk om geen dubbele keywords te gebruiken. Als je dit wel doet dan ga je concurreren met je eigen website en dat is niet de bedoeling. 

 

SEO audit hogere score

Backlinks

Backlinks zijn belangrijk als je hoger wilt scoren in Google. Externe links hebben een grote invloed op de zichtbaarheid van jouw website. Hoe meer backlinks je hebt, hoe groter de kans is dat de informatie op jouw website van hoge waarde is. Google kijkt daarom naar het aantal backlinks om domein autoriteit toe te kennen. Hoe hoger de domein autoriteit, hoe hoger het aantal bezoekers op de website zal zijn. Wil je meer leren over backlinks? Lees dan snel verder in ons artikel “Linkbuilding tips om hoger te scoren in Google.”

Wil jij hoger scoren in Google op een goedkope manier met SEO?

Neem vandaag contact op om te beginnen met het maken van effectieve en waardevolle content waardoor de kans om hoger te scoren in Google, steeds groter wordt. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
Keyword planner

Keywordplanner Google: dit kan je ermee

Om advertenties goed in te kunnen zetten heb je relevante data nodig. Je moet weten op welke zoektermen jouw doelgroep zoekt en hoe je deze termen vervolgens gebruikt om een sterke advertentie te bouwen. Het is bij het maken van een advertentie ook handig wanneer je de kans krijgt om de concurrentie onder de loep te nemen. Met Google Keywordplanner kan het allemaal!

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×