Tofu-Mofu-Bofu als basis voor een optimale Facebook Ads Strategie

Er zit slechts een kleine marge tussen toegevoegde waarde leveren en je klant irriteren. Het is dus zaak dat jij jouw remarketing ads slim inzet, zodat je resultaten boekt. Door Tofu Mofu Bofu toe te passen til jij jouw Facebook Ads Strategie next-level. We geven je graag een voorbeeld.

Notitieboek en facebook applicatie

What’s the case

Onlangs bestelde ik een online product waar ik mega excited voor was. Ik had een flinke portie research gedaan, producten vergeleken en was helemaal overtuigd. Na het pre-orderen van mijn product werd ik nog wekenlang gestalkt met remarketing advertenties. Zonde, want hierdoor heb ik mijn pre-order geannuleerd. Dit voorbeeld bewijst nog maar eens het belang van correct gebruiken van online advertising funnels en duidelijk gedefinieerde doelgroepen. Ik zal je niet laten zinken in onzekerheid, maar je op weg helpen. Door toepassing van drie simpele funnel fases ben jij een grote hulp voor jouw klanten. Deze fases noem ik Tofu, Mofu en Bofu. Ik heb al flink wat vreemde blikken gekregen wanneer ik deze termen uitspreek, maar als ik ze uitleg dan volgt al gauw opheldering. Suddenly it all makes sense!

Tofu Mofu Bofu uiteengezet

Wat is Tofu Mofu Bofu nu eigenlijk? Het zal je vast niet verrassen dat dit afkortingen zijn voor verschillende fases waarin jouw klant zich kan bevinden. Ik zal ze per stuk voor je uitschrijven:

 

Facebook advertising funnel tofu mofu bofu

Tofu staat voor Top of the funnel

Dit is de fase waarin jij je richt op jouw doelgroep in de breedste vorm. Ze zijn nog onbekend met jouw naam en zijn zelfs niet eens persé op zoek naar jouw aanbod. In deze fase zijn mensen nog niet klaar om te converteren, dus val ze niet lastig met gelikte sales-praatjes. Ga voor inspireren en triggeren door het inzetten van e-books, infographics, video’s en meer. Het doel van al deze input is: turning strangers into prospects.

Mofu staat voor Middle of the funnel

In deze advertentiefase ga je jouw prospects extra opvoeden. Je weet al dat ze interesse hebben, want anders hadden ze niet gereageerd op de de eerste fase van Tofu, Mofu, Bofu. In het midden van het proces schrijven ze in op nieuwsbrieven, downloaden e-books of engagen of andere wijze met je advertentie. Voed ze op door ze meer inzage te bieden in hun probleem. Wat is het vraagstuk en hoe lossen ze het op? Jij bent de helpende hand! Communiceer duidelijk jouw USP’s en let op, want jouw doelstelling ligt hier anders: turning prospects into leads!

Bofu is de laatste fase: Bottom of the funnel

Deze had je natuurlijk al zien aankomen! In deze laatste fase, de zogenoemde bodem van jouw funnel, is het eindelijk tijd om de klanten binnen te halen. Joepie! Je zet je sales qualified lead om in een klant. Deze doelgroep is bekend met jouw bedrijf en weet dat je de expertise hebt, dankzij het consumeren van jouw content en het uitvoeren van research. In deze laatste fase kan je content meer sales gerelateerd zijn. De doelstelling mogen dan ook duidelijk zijn: turning leads into customers.


Wij vliegen er graag samen met jou in. Daag ons uit!

Bekijk ook deze posts.

negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
Keyword planner

Keywordplanner Google: dit kan je ermee

Om advertenties goed in te kunnen zetten heb je relevante data nodig. Je moet weten op welke zoektermen jouw doelgroep zoekt en hoe je deze termen vervolgens gebruikt om een sterke advertentie te bouwen. Het is bij het maken van een advertentie ook handig wanneer je de kans krijgt om de concurrentie onder de loep te nemen. Met Google Keywordplanner kan het allemaal!

lees verder →
Hoger scoren in Google

Hoger scoren in Google: ranking factoren in 2021

First Page Sage heeft de afgelopen 12 jaar tijd gestoken in onderzoek naar de ranking factoren van Google. Dankzij dit rapport is inzichtelijk geworden wat nu écht belangrijk is als het gaat om webdesign. Wil je hoger scoren in Google? In dit artikel vertellen wij je over de belangrijkste ranking factoren in 2021.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×