Haal meer resultaat uit jouw Facebook advertenties door deze simpele analyses.

heatmap analyses met hotjar

Verloren advertentiekosten op Facebook of elders zijn nooit gewenst. Als ondernemer wil je het beste uit je advertenties halen, om zo min mogelijk kosten te verspillen. Om je op weg te helpen lees je in dit artikel alles over het aflezen van de belangrijkste statistieken. Op basis van deze statistieken kun je weloverwogen de keuze maken om een advertentie uit te zetten. Hoe je verloren advertentiekosten op Facebook tegen kunt gaan lees je hier! 

Meet de kosten per resultaat van je Facebook advertenties

De advertentierapporten van Facebook kunnen nogal overweldigend zijn. Het is daarom belangrijk dat je je focus legt op één belangrijk cijfer: de kosten per resultaat. Je kunt dit cijfer optimaliseren door andere statistieken te optimaliseren. Wij leggen je uit hoe je dat doet maar eerst is het belangrijk om te weten hoe je inzicht krijgt in de kosten per resultaat. 

 

  1. Ga naar jouw facebook Ads Manager
  2.  Druk op het drop-down menu van de kolommen
  3.  Selecteer Performance and Clicks (prestaties en klikken) 
facebook business manager analyse advertenties

 

Zoek naar de kolom waar de kosten per resultaat getoond worden. De hoogte van deze kosten variëren op basis van het doel van de campagne en de niche waarin je werkzaam bent. Als ondernemer heb je waarschijnlijk een bepaald bedrag voor ogen dat je wilt uitgeven aan reclamecampagnes. Zo lang de kosten en het resultaat wat uit deze kosten vloeit, voor jou rendabel zijn is het goed. Worden de kosten te hoog dan is het verstandig om te bekijken welke verloren advertentiekosten op Facebook gestopt kunnen worden. 

Facebook ads resultaten en leads genereren

Kijk goed naar de CTR (click-through rate) van je Facebook advertenties

Veel ondernemers linken hun advertentie aan hun website. Je wilt dan ook dat potentiële klanten jouw website bereiken via de advertentie. Om te meten hoe effectief jouw CTR is, kun je het Facebook advertentie overzicht raadplegen. Is de click-through rate lager dan 1% dan is het verstandig om de advertentie aan te passen of te stoppen. 

 

 

CTR analyse in facebook advertising

Lees de CPM cijfers af

De CPM cijfers laten de kosten per 1000 impressies zien. Je vindt deze kosten in het rapport Performance and Clicks. Deze kosten vallen over het algemeen hoger uit dan andere kosten die je ziet. Laat hogere cijfers je niet afschrikken, maar houd het volgende aan als richtlijn. Wanneer de CPM kosten boven € 50 liggen en de resultaten niet naar wens zijn, dan is het verstandig de advertentie aan te passen of stop te zetten. 

 

CPM berekening op facebook

Kijk naar de First-Time impression ratio

De First-Time impression ratio geeft je een goed beeld van wanneer een advertentie “oud” is geworden en toe is aan vernieuwing. Deze statistieken laten je zien hoeveel mensen jouw advertentie voor het eerst zien. Wanneer het percentage onder 50% ligt dan haal je waarschijnlijk niet genoeg rendement uit de advertenties. Het is tijd om de advertentie stop te zetten en een nieuwe advertentie aan te zetten. Je vind deze statistieken door de advertentie in je Ads Manager te selecteren en op inspect te klikken. 

Kijk naar de Frequency ratio van je Facebook advertenties

In het Performance and Clicks rapport vindt je ook de frequency ratio. Deze cijfers staan gelijk aan de First-time impressions. Ze laten je zien hoeveel mensen jouw advertentie voor het eerst zien. Zorg ervoor dat het cijfer bij koude acquisitie onder 3 blijft. Bij re-targeting campagnes mag het cijfer hoger liggen. Deze mensen kennen jou bedrijf namelijk al. 

frequency cap binnen facebook advertising

Optimaliseer je Facebook advertenties en bespaar kosten

Als je bovenstaande statistieken onder of boven de cijfers die wij hebben aangegeven houdt, dan zullen de kosten per resultaat automatisch geoptimaliseerd worden. Zorg ervoor dat je kritisch naar de cijfers van je advertenties kijkt en maak slimme keuzes op basis van de uitkomst. Moeite met het lezen van statistieken of hulp nodig bij het optimaliseren van jouw reclamecampagnes op Facebook? Daag ons uit en neem vandaag nog contact op! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×