Haal meer resultaat uit jouw Facebook advertenties door deze simpele analyses.

heatmap analyses met hotjar

Verloren advertentiekosten op Facebook of elders zijn nooit gewenst. Als ondernemer wil je het beste uit je advertenties halen, om zo min mogelijk kosten te verspillen. Om je op weg te helpen lees je in dit artikel alles over het aflezen van de belangrijkste statistieken. Op basis van deze statistieken kun je weloverwogen de keuze maken om een advertentie uit te zetten. Hoe je verloren advertentiekosten op Facebook tegen kunt gaan lees je hier! 

Meet de kosten per resultaat van je Facebook advertenties

De advertentierapporten van Facebook kunnen nogal overweldigend zijn. Het is daarom belangrijk dat je je focus legt op één belangrijk cijfer: de kosten per resultaat. Je kunt dit cijfer optimaliseren door andere statistieken te optimaliseren. Wij leggen je uit hoe je dat doet maar eerst is het belangrijk om te weten hoe je inzicht krijgt in de kosten per resultaat. 

 

  1. Ga naar jouw facebook Ads Manager
  2.  Druk op het drop-down menu van de kolommen
  3.  Selecteer Performance and Clicks (prestaties en klikken) 
facebook business manager analyse advertenties

 

Zoek naar de kolom waar de kosten per resultaat getoond worden. De hoogte van deze kosten variëren op basis van het doel van de campagne en de niche waarin je werkzaam bent. Als ondernemer heb je waarschijnlijk een bepaald bedrag voor ogen dat je wilt uitgeven aan reclamecampagnes. Zo lang de kosten en het resultaat wat uit deze kosten vloeit, voor jou rendabel zijn is het goed. Worden de kosten te hoog dan is het verstandig om te bekijken welke verloren advertentiekosten op Facebook gestopt kunnen worden. 

Facebook ads resultaten en leads genereren

Kijk goed naar de CTR (click-through rate) van je Facebook advertenties

Veel ondernemers linken hun advertentie aan hun website. Je wilt dan ook dat potentiële klanten jouw website bereiken via de advertentie. Om te meten hoe effectief jouw CTR is, kun je het Facebook advertentie overzicht raadplegen. Is de click-through rate lager dan 1% dan is het verstandig om de advertentie aan te passen of te stoppen. 

 

 

CTR analyse in facebook advertising

Lees de CPM cijfers af

De CPM cijfers laten de kosten per 1000 impressies zien. Je vindt deze kosten in het rapport Performance and Clicks. Deze kosten vallen over het algemeen hoger uit dan andere kosten die je ziet. Laat hogere cijfers je niet afschrikken, maar houd het volgende aan als richtlijn. Wanneer de CPM kosten boven € 50 liggen en de resultaten niet naar wens zijn, dan is het verstandig de advertentie aan te passen of stop te zetten. 

 

CPM berekening op facebook

Kijk naar de First-Time impression ratio

De First-Time impression ratio geeft je een goed beeld van wanneer een advertentie “oud” is geworden en toe is aan vernieuwing. Deze statistieken laten je zien hoeveel mensen jouw advertentie voor het eerst zien. Wanneer het percentage onder 50% ligt dan haal je waarschijnlijk niet genoeg rendement uit de advertenties. Het is tijd om de advertentie stop te zetten en een nieuwe advertentie aan te zetten. Je vind deze statistieken door de advertentie in je Ads Manager te selecteren en op inspect te klikken. 

Kijk naar de Frequency ratio van je Facebook advertenties

In het Performance and Clicks rapport vindt je ook de frequency ratio. Deze cijfers staan gelijk aan de First-time impressions. Ze laten je zien hoeveel mensen jouw advertentie voor het eerst zien. Zorg ervoor dat het cijfer bij koude acquisitie onder 3 blijft. Bij re-targeting campagnes mag het cijfer hoger liggen. Deze mensen kennen jou bedrijf namelijk al. 

frequency cap binnen facebook advertising

Optimaliseer je Facebook advertenties en bespaar kosten

Als je bovenstaande statistieken onder of boven de cijfers die wij hebben aangegeven houdt, dan zullen de kosten per resultaat automatisch geoptimaliseerd worden. Zorg ervoor dat je kritisch naar de cijfers van je advertenties kijkt en maak slimme keuzes op basis van de uitkomst. Moeite met het lezen van statistieken of hulp nodig bij het optimaliseren van jouw reclamecampagnes op Facebook? Daag ons uit en neem vandaag nog contact op! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

het ideale klantprofiel

Het ideale klantprofiel: tips om het ideale klantprofiel te maken

Als ondernemer weet je dat tijd geld kost. Daarom is het verstandig om je te richten op een paar goede prospects die resultaat opleveren. Door je minder te focussen op veel matige saleskansen en je meer te focussen op het ideale klantprofiel is het mogelijk dat je al snel nieuwe kansen ziet. Kansen die je anders misschien had laten schieten. In dit artikel vertellen wij je alles over het ideale klantprofiel en hoe jij het ideale klantprofiel kunt gebruiken om meer omzet te genereren.

lees verder →
Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel.

lees verder →
Google Analytics GA4

Google Analytics GA4: zo meet je nieuwe statistieken

Met Google Analytics 4, ofwel GA4, heb je eenvoudig toegang tot alle essentiële inzichten. Het brengt een nieuwe manier van statistieken meten en is meer gericht op het analyseren van gebeurtenissen en unieke stappen die gebruikers maken op een website. In dit artikel lees je over de voor- en nadelen van Google Analytics GA4 ten opzichte van Universal Analytics.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×