Waar plaats je een Facebook pixel - Adverteren op Facebook

Waar plaats je een Facebook pixel

Waar plaats je een Facebook pixel, wat doet die pixel precies en wat is een pixel eigenlijk? Geen zorgen. In dit artikel geven wij je antwoord op al deze vragen zodat jij vandaag nog kunt beginnen met het installeren van een Facebook pixel op jouw website. 

Wat is een Facebook pixel precies?

Je zult inmiddels weten dat Facebook een platform voor consumenten en zakelijke gebruikers aanbied. Zakelijke gebruikers kunnen gebruik maken van Facebook om reclamecontent gericht naar groepen gebruikers te sturen. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de Facebook pixel. Een stukje code van Facebook die jij op jouw eigen website installeert. 

 

Na het installeren van het stukje code, de Facebook pixel, kan Facebook registreren welke pagina’s worden bekeken door ingelogde Facebook gebruikers. Deze informatie kun je vervolgens gebruiken om in het advertentie account op Facebook doelgroepen te segmenteren. Aan deze doelgroepen worden vervolgens relevante advertenties getoond. 

 

Als voorbeeld: wanneer een bezoeker op een website van een reisbureau naar een vakantie kijkt maar deze niet boekt, dan zal de Facebook pixel ervoor zorgen dat er advertenties van vakanties aan deze gebruiker getoond worden wanneer de gebruiker op Facebook kijkt.  

Waar plaats je de Facebook pixel voor het beste resultaat: stappenplan

Om te beginnen moet je weten hoe je een pixel maakt. Ga hiervoor naar het helpcentrum van Facebook. Hier staat stapsgewijs uitgelegd hoe de pixel gemaakt moet worden. De pixel moet vervolgens op elke pagina, waarvan jij de gegevens met Facebook wilt delen, geïnstalleerd worden. 

Facebook pixel

Stap 1: kies het juiste advertentieprofiel

Voor het opslaan van pixeldata is het noodzakelijk dat je een advertentieprofiel kiest. Zorg ervoor dat je als eigenaar van de website altijd toegang hebt tot dit profiel. Wanneer je gebruik maakt van het advertentieprofiel van een reclamebureau, dan gaat de data verloren zodra je afscheid neemt van dit reclamebureau. 

Facebook pixel code
Facebook pixel code invoeren

Stap 2: zoek de Facebook pixel code en plaats deze op jouw website

Je kunt de Facebook pixel code maken in Gebeurtenisbeheer van Facebook. Volg hiervoor de stappen in de link die in de eerste alinea is gedeeld. Wanneer je de pixelcode te pakken hebt dan kun je deze met behulp van Google Tag Manager of andere plugins op jouw website plaatsen. 

 

Facebook geeft aan wat de beste plek is om de code te plaatsen. Dit is relevant als je de pixel handmatig in de broncode van jouw website wilt zetten. Er bestaat een mogelijkheid dat de pixel niet werkt wanneer je deze op de verkeerde plek zet. Bij het handmatig plaatsen van de Facebook pixel is het dus belangrijk dat je weet wat je doet. 

Stap 3: controleer of de Facebook pixel werkt

Als je de pixel op je website hebt geplaatst dan is het tijd om te controleren of deze goed is geïnstalleerd. Ga binnen de advertentieomgeving van Facebook naar “pixels” via het menu. Hier zie je direct of het installeren is gelukt en welke gegevens de pixel over jouw websitebezoekers heeft verzameld. 

Stap 4: voeg de Facebook pixel toe aan de cookiemelding

Om transparant te blijven is het belangrijk om na installatie van de pixel je cookiemeldingen aan te passen. Voeg de Facebook pixel toe aan de cookiemelding om mensen te laten weten dat je gebruik maakt van de pixel. Door de pixel toe te voegen aan de cookiemelding geef je mensen ook de mogelijkheid om de Facebook pixel uit te schakelen. 

Meer weten over de Facebook pixel en hoe deze jou kan helpen bij het adverteren op Facebook?

Maak gebruik van onze expertise en neem vandaag contact op. Daag ons uit om de gegevens van de Facebook pixel op jouw website om te zetten in bruikbare informatie voor het adverteren op Facebook.

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×