Waar plaats je een Facebook pixel - Adverteren op Facebook

Waar plaats je een Facebook pixel

Waar plaats je een Facebook pixel, wat doet die pixel precies en wat is een pixel eigenlijk? Geen zorgen. In dit artikel geven wij je antwoord op al deze vragen zodat jij vandaag nog kunt beginnen met het installeren van een Facebook pixel op jouw website. 

Wat is een Facebook pixel precies?

Je zult inmiddels weten dat Facebook een platform voor consumenten en zakelijke gebruikers aanbied. Zakelijke gebruikers kunnen gebruik maken van Facebook om reclamecontent gericht naar groepen gebruikers te sturen. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de Facebook pixel. Een stukje code van Facebook die jij op jouw eigen website installeert. 

 

Na het installeren van het stukje code, de Facebook pixel, kan Facebook registreren welke pagina’s worden bekeken door ingelogde Facebook gebruikers. Deze informatie kun je vervolgens gebruiken om in het advertentie account op Facebook doelgroepen te segmenteren. Aan deze doelgroepen worden vervolgens relevante advertenties getoond. 

 

Als voorbeeld: wanneer een bezoeker op een website van een reisbureau naar een vakantie kijkt maar deze niet boekt, dan zal de Facebook pixel ervoor zorgen dat er advertenties van vakanties aan deze gebruiker getoond worden wanneer de gebruiker op Facebook kijkt.  

Waar plaats je de Facebook pixel voor het beste resultaat: stappenplan

Om te beginnen moet je weten hoe je een pixel maakt. Ga hiervoor naar het helpcentrum van Facebook. Hier staat stapsgewijs uitgelegd hoe de pixel gemaakt moet worden. De pixel moet vervolgens op elke pagina, waarvan jij de gegevens met Facebook wilt delen, geïnstalleerd worden. 

Facebook pixel

Stap 1: kies het juiste advertentieprofiel

Voor het opslaan van pixeldata is het noodzakelijk dat je een advertentieprofiel kiest. Zorg ervoor dat je als eigenaar van de website altijd toegang hebt tot dit profiel. Wanneer je gebruik maakt van het advertentieprofiel van een reclamebureau, dan gaat de data verloren zodra je afscheid neemt van dit reclamebureau. 

Facebook pixel code
Facebook pixel code invoeren

Stap 2: zoek de Facebook pixel code en plaats deze op jouw website

Je kunt de Facebook pixel code maken in Gebeurtenisbeheer van Facebook. Volg hiervoor de stappen in de link die in de eerste alinea is gedeeld. Wanneer je de pixelcode te pakken hebt dan kun je deze met behulp van Google Tag Manager of andere plugins op jouw website plaatsen. 

 

Facebook geeft aan wat de beste plek is om de code te plaatsen. Dit is relevant als je de pixel handmatig in de broncode van jouw website wilt zetten. Er bestaat een mogelijkheid dat de pixel niet werkt wanneer je deze op de verkeerde plek zet. Bij het handmatig plaatsen van de Facebook pixel is het dus belangrijk dat je weet wat je doet. 

Stap 3: controleer of de Facebook pixel werkt

Als je de pixel op je website hebt geplaatst dan is het tijd om te controleren of deze goed is geïnstalleerd. Ga binnen de advertentieomgeving van Facebook naar “pixels” via het menu. Hier zie je direct of het installeren is gelukt en welke gegevens de pixel over jouw websitebezoekers heeft verzameld. 

Stap 4: voeg de Facebook pixel toe aan de cookiemelding

Om transparant te blijven is het belangrijk om na installatie van de pixel je cookiemeldingen aan te passen. Voeg de Facebook pixel toe aan de cookiemelding om mensen te laten weten dat je gebruik maakt van de pixel. Door de pixel toe te voegen aan de cookiemelding geef je mensen ook de mogelijkheid om de Facebook pixel uit te schakelen. 

Meer weten over de Facebook pixel en hoe deze jou kan helpen bij het adverteren op Facebook?

Maak gebruik van onze expertise en neem vandaag contact op. Daag ons uit om de gegevens van de Facebook pixel op jouw website om te zetten in bruikbare informatie voor het adverteren op Facebook.

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

het ideale klantprofiel

Het ideale klantprofiel: tips om het ideale klantprofiel te maken

Als ondernemer weet je dat tijd geld kost. Daarom is het verstandig om je te richten op een paar goede prospects die resultaat opleveren. Door je minder te focussen op veel matige saleskansen en je meer te focussen op het ideale klantprofiel is het mogelijk dat je al snel nieuwe kansen ziet. Kansen die je anders misschien had laten schieten. In dit artikel vertellen wij je alles over het ideale klantprofiel en hoe jij het ideale klantprofiel kunt gebruiken om meer omzet te genereren.

lees verder →
Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel.

lees verder →
Google Analytics GA4

Google Analytics GA4: zo meet je nieuwe statistieken

Met Google Analytics 4, ofwel GA4, heb je eenvoudig toegang tot alle essentiële inzichten. Het brengt een nieuwe manier van statistieken meten en is meer gericht op het analyseren van gebeurtenissen en unieke stappen die gebruikers maken op een website. In dit artikel lees je over de voor- en nadelen van Google Analytics GA4 ten opzichte van Universal Analytics.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×