Het eerste fietscafé, Peloton de Paris, opende in 2013 haar deuren in Mechelen. Een ontmoetingsplaats voor andere fietsers. Daarnaast creëerden ze ook een eigen label van wielerkleding voor mannen en vrouwen. Het belangrijkste ingrediënt volgens hen is dat het een combinatie is van pasvorm, functie en plezier. Hun assortiment is leuk, prestatiegericht en non-conformistisch.
Peloton de Paris had bij hun sprint naar de eindzege voornamelijk nood aan een gerichte online advertentiestrategie. Het verkeer naar hun webshop boosten, zonder gebruik van stimulerende middelen, maar door nationale en internationale campagnes op te zetten. In de laatste klim naar de top, had hun online verkoop (online sales) ook nood aan een boost.
Bij het opzetten van een gerichte advertentiestrategie werd gebruikgemaakt van A/B testing. Dit is het uitsturen van 2 verschillende versies om te bepalen welke best werkt of meest aanslaat. Door het gebruik van funnel targeting kon Peloton de Paris in elke fase van de customer journey de juiste kanalen (Google, Facebook, Instagram en YouTube) en middelen inzetten om te adverteren en zijn ideale fietser of fietsliefhebber te bereiken.
Dankzij een op maat gemaakte online marketingstrategie en een hypergerichte en online advertising flow & funnel, genereerden we volgende resultaten.
Digital marketing strategie, SEO, SEA & Social Advertising.
Digital marketing strategie, SEO, SEA & Social Advertising.
Digital marketing strategie, SEO, SEA & Social Advertising.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.