Word top-of-mind bij je ideale klant

Hoe goed ken jij je klant? 

Wanneer we aan onze klanten vragen naar een lijst van hun grootste concurrenten moeten we geen minuut wachten of ze toveren een volledig ingevulde excel tevoorschijn. Maar wanneer we dan vragen naar hun ideale klant wordt het vaak stil. Best confronterend, want je ICP (Ideal Customer Profile) bepaalt het succes van je inbound marketing strategie. 

Tijdens 3 interactieve workshops bepalen we de noden en behoeften van je ideale klanten. We doen een gefocust marktonderzoek bij de eindgebruiker van jouw product of dienst én werken een hands-on content actieplan uit waarmee jij meteen aan de slag kan. 

 Kies voor een B2B-marketingstrategie met impact

Hoe overtuigen we jouw potentiële klanten?

Op zoek naar meer klanten? Die komen niet vanzelf. Aankoopprocessen zijn complexer dan je denkt en vereisen inzicht om ze effectief te beïnvloeden. Daarom begint elke strategie bij Marked dan ook bij de mensen die de beslissing maken: jouw potentiële klanten. 

Dat doen we aan de hand van slimme marketing. Met een combinatie van vier ingrediënten om jouw bedrijf te laten groeien: 

Data: wij gokken niet

Giswerk is geen optie. Daarom kiezen we voor beslissingen die gebaseerd zijn op relevante data. Onze inzichten en aanbevelingen steunen op grondig onderzoek en analyses, zoals benchmarkrapporten die je positie in de markt vergelijken.

Daarnaast gebruiken we advertentieplatformen en zoekmachines als waardevolle databronnen om de juiste doelgroep te bereiken en je strategie op te bouwen. Zo creëren we een aanpak die écht werkt.

Strategie: we denken voor we doen

Elke stap moet een doordachte stap zijn. We combineren data met bewezen strategische modellen om ervoor te zorgen dat jouw marketinginspanningen renderen. Alles wat we doen is een puzzelstukje in jouw groeistrategie en draagt bij tot het behalen van je doelstellingen. 

Content: relevant en resultaatgericht

Content creëren voor likes en shares, daar doen wij niet aan mee. We maken unieke, creatieve en doelgroepgerichte content die jouw doelgroep aanspreekt, in beweging zet en helpt om beslissingen te nemen. Of het nu gaat om organische content zoals blogs en social posts, paid content om je doelgroep directer aan te spreken of longform content zoals video en podcast, alles is op hen afgestemd.

Technologie: slim omgaan met tools geeft maximale impact

Wij gebruiken geavanceerde marketing- en salessoftware om onze aanpak te versterken en te schalen. Zo maximaliseren we jouw rendement en stroomlijnen we elke stap in het proces.

Hoe ontwikkelen we jouw marketing strategie?

Een marketing strategie ontwikkelen vraagt om precisie, geen giswerk. Het is een doordacht proces waarin samenwerking en focus centraal staan. Zo pakken wij dit aan: 
We maken een B2b marketing strategie die resultaten oplevert.
We vertalen jouw bedrijfsdoelstellingen naar een marketing strategie die resultaten oplevert.

Workshop 1: customer journey

Tijdens de eerste workshop bepalen we alle noden en behoeften van je ideale klant:

  • We denken na over de acties en bezorgdheden van je prospects in iedere fase van hun customer journey;
  • We localiseren alle touchpoints die ze hebben met je merk wanneer ze op zoek gaan naar oplossingen;
  • We evalueren hoe goed je bedrijf nu al inspeelt op deze customer journey.

Workshop 2: user validation

Met al de informatie uit workshop 1 checken we de resultaten af bij je doelgroep zelf. We stellen een onderzoeksgroep samen op basis van bestaande en potentiële klanten. We verspreiden surveys en gaan aan de slag met de resultaten. Zo krijgen we een realistisch beeld van je doelgroep en zijn behoeften. 

Wij zijn jouw strategisch marketing bureau.

Workshop 3: ideation

Tijdens onze laatste workshop brainstormen we over concepten en ideeën die oplossingen bieden aan alle noden en behoeften van je ideale klanten. Het resultaat? Een hands-on lijst vol actiepunten waar je meteen mee aan de slag kan. 

We rollen jouw B2B marketing strategie uit voor langdurige resultaten.

Positionering playbook

Een deliverable om 'U' tegen te zeggen. Om je positioneringstraject af te sluiten stellen we samen een gedetailleerd positionering playbook op, volledig afgestemd op je bedrijf én ideale klant. Van je bedrijfs DNA en tone of voice tot je expertise en missie/visie.

Dit document is de ideale binnenkomer tijdens elke onboarding van nieuwe werknemers en het geeft externe partijen een gedetailleerde inkijk in je bedrijf. Het is een houvast voor je marketing en sales team en zorgt voor een basis voor elke strategie.

Met alle inzichten op zak creëren we een op maat gemaakte B2B marketing strategie.

Marked Marketing Model®: de weg naar marketing succes 

Sterke marketing zorgt ervoor dat je niet alleen zichtbaar bent tijdens het beslissingsproces van je doelgroep, maar ook actief inspeelt op elke vraag die zij mogelijks hebben. Wist je dat die vragen elke keer dezelfde zijn?

Elke beslissing die wij nemen, is het resultaat van een doordacht proces waarin we zes sleutelvragen beantwoorden: van wat jouw bedrijf uniek maakt en welke alternatieven er zijn, tot de waarde en kosten van een samenwerking. Dit vormt de basis van ons Marked Marketing Model®, waarmee we jouw marketing strategie naar een hoger niveau tillen.

Het Marked Marketing Model® is de rode draad in alles wat we doen. Van organische content tot performance, elk element van jouw marketing strategie sluit naadloos aan bij dit model, waardoor je strategie consistent en schaalbaar blijft. Zo zijn je marketinginspanningen niet alleen effectief, maar ook schaalbaar naarmate je groeit. 

Door dit model grondig toe te passen, creëren we een digitaal marketingplan dat jouw doelgroep stap voor stap door de funnel begeleidt. Met als resultaat een gecoördineerde, doelgerichte aanpak die niet alleen nu werkt, maar ook in de toekomst blijft renderen.

Zet je marketingbudget slimmer in

Elke cent die je in marketing investeert moet bijdragen tot het behalen van je doelstellingen. Zonder een scherpe strategie dreigt je investering in duigen te vallen door ad hoc campagnes en inefficiënte tactieken. Het resultaat? Gemiste kansen en groei die achterblijft. Wij zorgen ervoor dat je marketinginspanningen zich vertalen in concrete vooruitgang. Geen gimmicks, geen overbodige campagnes, maar slimme keuzes die je doelen dichterbij brengen.

B2B marketing
zonder strategie

  • Tijdverspilling aan ineffectieve inspanningen
  • Verlies van focus en richting
  • Geen meetbare resultaten
  • Moeite om de juiste doelgroep te overtuigen
  • Onvoldoende afstemming tussen marketing en doelen
  • Marketing en sales zijn niet gealigneerd

B2B marketing
met strategie

  • Strategisch onderbouwd
  • Focus op doelgerichte, meetbare resultaten
  • Heldere en consistente boodschap
  • Effectieve targeting
  • Efficiënt en schaalbare inspanningen
  • Samenwerking tussen marketing en sales
Hanne T'Kindt, Company Lead bij Marked
Hoi, Ik ben Hanne
Company Lead

Stop met gokken, start met groeien

Klaar om samen jouw groeidoelstellingen te bereiken? 

Plan een gratis strategische kennismaking