Word top-of-mind bij je ideale klant
Hoe goed ken jij je klant?
Wanneer we aan onze klanten vragen naar een lijst van hun grootste concurrenten moeten we geen minuut wachten of ze toveren een volledig ingevulde excel tevoorschijn. Maar wanneer we dan vragen naar hun ideale klant wordt het vaak stil. Best confronterend, want je ICP (Ideal Customer Profile) bepaalt het succes van je inbound marketing strategie.
Tijdens 3 interactieve workshops bepalen we de noden en behoeften van je ideale klanten. We doen een gefocust marktonderzoek bij de eindgebruiker van jouw product of dienst én werken een hands-on content actieplan uit waarmee jij meteen aan de slag kan.

Hoe overtuigen we jouw potentiële klanten?
Dat doen we aan de hand van slimme marketing. Met een combinatie van vier ingrediënten om jouw bedrijf te laten groeien:
Data: wij gokken niet
Daarnaast gebruiken we advertentieplatformen en zoekmachines als waardevolle databronnen om de juiste doelgroep te bereiken en je strategie op te bouwen. Zo creëren we een aanpak die écht werkt.
Strategie: we denken voor we doen
Content: relevant en resultaatgericht
Technologie: slim omgaan met tools geeft maximale impact
Hoe ontwikkelen we jouw marketing strategie?


Workshop 1: customer journey
Tijdens de eerste workshop bepalen we alle noden en behoeften van je ideale klant:
- We denken na over de acties en bezorgdheden van je prospects in iedere fase van hun customer journey;
- We localiseren alle touchpoints die ze hebben met je merk wanneer ze op zoek gaan naar oplossingen;
- We evalueren hoe goed je bedrijf nu al inspeelt op deze customer journey.
Workshop 2: user validation
Met al de informatie uit workshop 1 checken we de resultaten af bij je doelgroep zelf. We stellen een onderzoeksgroep samen op basis van bestaande en potentiële klanten. We verspreiden surveys en gaan aan de slag met de resultaten. Zo krijgen we een realistisch beeld van je doelgroep en zijn behoeften.

Workshop 3: ideation
Tijdens onze laatste workshop brainstormen we over concepten en ideeën die oplossingen bieden aan alle noden en behoeften van je ideale klanten. Het resultaat? Een hands-on lijst vol actiepunten waar je meteen mee aan de slag kan.

Positionering playbook
Een deliverable om 'U' tegen te zeggen. Om je positioneringstraject af te sluiten stellen we samen een gedetailleerd positionering playbook op, volledig afgestemd op je bedrijf én ideale klant. Van je bedrijfs DNA en tone of voice tot je expertise en missie/visie.
Dit document is de ideale binnenkomer tijdens elke onboarding van nieuwe werknemers en het geeft externe partijen een gedetailleerde inkijk in je bedrijf. Het is een houvast voor je marketing en sales team en zorgt voor een basis voor elke strategie.
Marked Marketing Model®: de weg naar marketing succes
Elke beslissing die wij nemen, is het resultaat van een doordacht proces waarin we zes sleutelvragen beantwoorden: van wat jouw bedrijf uniek maakt en welke alternatieven er zijn, tot de waarde en kosten van een samenwerking. Dit vormt de basis van ons Marked Marketing Model®, waarmee we jouw marketing strategie naar een hoger niveau tillen.
Het Marked Marketing Model® is de rode draad in alles wat we doen. Van organische content tot performance, elk element van jouw marketing strategie sluit naadloos aan bij dit model, waardoor je strategie consistent en schaalbaar blijft. Zo zijn je marketinginspanningen niet alleen effectief, maar ook schaalbaar naarmate je groeit.
Door dit model grondig toe te passen, creëren we een digitaal marketingplan dat jouw doelgroep stap voor stap door de funnel begeleidt. Met als resultaat een gecoördineerde, doelgerichte aanpak die niet alleen nu werkt, maar ook in de toekomst blijft renderen.
Zet je marketingbudget slimmer in
B2B marketing
zonder strategie
- Tijdverspilling aan ineffectieve inspanningen
- Verlies van focus en richting
- Geen meetbare resultaten
- Moeite om de juiste doelgroep te overtuigen
- Onvoldoende afstemming tussen marketing en doelen
- Marketing en sales zijn niet gealigneerd
B2B marketing
met strategie
- Strategisch onderbouwd
- Focus op doelgerichte, meetbare resultaten
- Heldere en consistente boodschap
- Effectieve targeting
- Efficiënt en schaalbare inspanningen
- Samenwerking tussen marketing en sales
.avif)
Hoi, Ik ben Hanne
Stop met gokken, start met groeien
Klaar om samen jouw groeidoelstellingen te bereiken?