Word thought-leader in je niche met demand generation

Een voorspelbare pipeline en een korte koopcyclus

Je ideale klant vindt zijn weg naar jouw bedrijf, hij/zij kent jouw B2B oplossing voor hun probleem én gaat meteen over tot aankoop. Dat is toch een droom? Of niet... Met demand generation komen potentiële klanten vanzelf bij jou aankloppen.

Je overtuigde je lead aan het begin van zijn customer journey. Je deelde expertise en kennis op de plekken waar jouw potentiële klant actief is en leerde hen alles over jouw bedrijf. Demand generation is de long-term aanpak voor hogere sales pipeline revenue.

STAP 1

Bepaal je doelgroep

Alles draait om je ideale doelgroep! Wie zijn ze, wat drijft hen, wat zijn hun pijnpunten en waar zijn ze te vinden? In de eerste stap van je demand generation strategie leggen we je Ideal Customer Profile (ICP) vast.

Samen bepalen we:
  • Welke bedrijven op zoek zijn naar je oplossing;
  • Wie de beslissingsnemers binnen deze bedrijven zijn;
  • Hoe en waar we deze bedrijven kunnen bereiken;
  • Naar welke informatie deze bedrijven op zoek zijn. 

Deze B2B doelgroep staat centraal in elke stap van je demand generation aanpak.

STAP 2

Organic content en distributie strategie

Tijd om te bepalen hoe, waar en wanneer je jouw kennis en expertise gaat delen met je doelgroep. Al deze strategische beslissingen leggen we vast in een content en distributie strategie. 

In je organic content strategie:
  • Bepalen we welke content formats je bedrijf zal creëren: podcasts, blogs, testimonials, cases, webinars social posts,...;
  • Welke kennis je zal verspreiden per kanaal: cases en testimonials op LinkedIn, employer branding op Instagram,...;
  • Hoe de conversie stroom er zal uitzien. Vb.: van een social post naar een blog op je website;
  • Welke call-to-actions er gelinkt zijn aan je gewenste conversie stroom;
  • Wat de tone-of-voice zal zijn per kanaal.

In je distributie strategie:
  • Bepalen we, aan de hand van je doelgroep, waar je als bedrijf online actief zal zijn;
  • Hoeveel content je per maand zal genereren per kanaal;
  • Op welke tijdstippen je zal posten op je kanalen.

Kortom, je content en distributie strategie zijn de kapstokken voor je demand generation aanpak. 

STAP 3

KPI's en metrix bepalen

Samen bepalen we jouw marketing doelstellingen op middellange en lange termijn. Deze leggen we vast in key performance indicators (KPI's) en maken ze meetbaar met metrix.

Maar kan je wel specifieke doelen stellen voor content die je organic en ungated de wereld in stuurt? Absoluut!

Deze KPI's kan je meten:
  • Groei van je volgersaantal
  • Engagement rate
  • Bereik
  • Conversie naar je website
  • Sales qualified opportunities
  • Marketing pipeline revenue

Meten is weten en dat geldt ook voor organic content distributie.

STAP 4

Content creatie en distributie

Podcasts, blogs, social media posts, downloadables, checklists, cases, testimonials,... Content creatie is vaak de grootste hindernis voor bedrijven. Om consistent te blijven moet je content machine constant blijven draaien.

Wat Marked voor jou doet:
  • Uitschrijven van podcast scripts;
  • Opname en nabewerking van podcasts;
  • Schrijven van expertise blogs;
  • Schrijven en designen van social posts;
  • Uitschrijven van cases;
  • Schrijven en designen van downloadables en checklists;
  • ...

We ontzorgen je in de volledige uitbouw van je content machine. Creatie én distributie op maat van je doelgroep én bedrijf.

STAP 5

Data-analyse en optimalisatie

Elk kwartaal staven we je metrics aan vooropgestelde marketing doelstellingen. Aan de hand van een gedetailleerd persoonlijk dashboard onderzoeken we het engagement van volgers, de conversie naar je website en je effectieve pipeline revenue. 

Op basis van deze data-analyse perfectioneren we je content marketing strategie en blijven we gefocust op het delen van informatie waarmee jouw doelgroep zich écht identificeert. 

Zo blijf je ten allen tijde thought-leader in je niche.

Wil jij een thought-leader worden in je niche?

Plan een strategy call ->

In Marked zagen we een partner die niet alleen doet wat we vragen, maar verantwoordelijkheid neemt op onze groeidoelstellingen. Ze challengen ons op verschillende niveaus en houden ons verantwoordelijk voor het halen van die groeidoelstellingen.

Niels Desot
Business Lead,

Keep exploring

Demand capturing
Demand generation
Digitale Strategie

Een 30x meer gevulde pipeline voor dear digital

ENKELE VAN ONZE KLANTEN

Vertrouwd door kickass bedrijven

xan mannekens growth strategist en founder bij marked online marketingbureau
Hi, I'm Xan
Founder & Growth Strategist

Let’s grab a coffee

Klaar om samen jouw groeidoelstellingen te bereiken? 
Let's talk about it!

Boek jouw gratis strategisch gesprek