Een demand generation aanpak die jou top-of-mind maakt
Een datagedreven strategie die jouw doelgroep voortdurend activeert, sales en marketing aligneert en meetbare resultaten oplevert? Dat is de kern van onze demand generation aanpak. Klaar voor klantgerichte campagnes die je pipeline vullen? Neem de controle over je funnel en zet elke lead om in een klant.
.avif)
Word thought leader bij je hele doelgroep
Slechts drie procent van jouw doelgroep is op dit moment koopklaar, dus richt je al je marketinginspanningen daarop. Logisch, want dat lijkt de snelste weg naar succes. Maar wat gebeurt er met de andere 97% van je potentiële klanten die je zo niet bereikt? Spoiler alert: gemiste kansen, vertraging in je sales pipeline en frustratie bij je marketing- en salesteams.
Met een demand generation strategie focus je op de 97% die nog niet klaar zijn om te kopen.
Hoe doe je dat? Door consistent waardevolle inzichten te delen, zonder meteen iets terug te verwachten. Zo bouw je affiniteit en vertrouwen op, wat uiteindelijk leidt tot het verlangen om met jouw oplossingen aan de slag te gaan. En dat allemaal zonder te pushen, maar door zichtbaarheid en relevantie.
De drie geboden van demand generation

STAP 1
Creëer vraag
Het startpunt van een sterke demand generation aanpak is bewustwording. Je doelgroep beseft vaak nog niet dat ze een probleem hebben, laat staan dat er een oplossing voor bestaat. Hier verschijn jij op het toneel.
Door de pijnpunten van je doelgroep te benoemen en relevante inzichten te delen, help jij hen richting dat aha-moment. Dankzij heldere, educatieve content leg je de basis voor een relatie met een publiek dat je merk nu nog niet kent, maar binnenkort niet meer kan missen.

STAP 2
Versterk je positie als expert
Eens de interesse er is, moet je jouw positie als expert in je niche blijven versterken. Denk hierbij aan waardevolle content zoals blogs, stappenplannen of checklists. Je beantwoordt elke vraag die je doelgroep heeft en biedt meteen een oplossing waarmee ze aan de slag kunnen.
Het resultaat? Jij bouwt op een organische manier vertrouwen op en wordt de autoriteit binnen jouw niche.

STAP 3
Zet vraag om in actie
De interesse is er én je hebt een vertrouwensband gecreëerd met je doelgroep, tijd om over te gaan tot actie! Laat zien wat een samenwerking met jouw bedrijf oplevert. Deel succesverhalen of praktijkvoorbeelden waarin toekomstige klanten zichzelf herkennen. Zo ga je van interesse naar conversie, zonder jezelf ongemakkelijk op te dringen.
Marketing, maar dan slimmer
Data
Wij gokken niet
Strategie
We denken voor we doen
Content
Relevant en resultaatgericht
technologie
Slim omgaan met tools
Vertrouwd door ambitieuze B2B, SaaS en servicebedrijven

.png)



Marked Marketing Model®:
de sleutel tot succesvolle demand generation
Elke beslissing die wij nemen, is het resultaat van een doordacht proces waarin we zes sleutelvragen beantwoorden: van wat jouw bedrijf uniek maakt en welke alternatieven er zijn, tot de waarde en kosten van een samenwerking. Dit vormt de basis van ons Marked Marketing Model®, waarmee we jouw marketing strategie naar een hoger niveau tillen.
Het Marked Marketing Model® is de rode draad in alles wat we doen. Van organische content tot performance, elk element van jouw marketing strategie sluit naadloos aan bij dit model, waardoor je strategie consistent en schaalbaar blijft.
Met als resultaat een gecoördineerde, doelgerichte aanpak die niet alleen nu werkt, maar ook in de toekomst blijft renderen.
Deze zes vragen vormen de basis van het Marked Marketing Model®, waarmee we ervoor zorgen dat jij de juiste content creëert en je demand generation naar een hoger niveau tilt.
Een goed uitgevoerde demand generation-strategie bevat onder andere volgende onderdelen:
Contentmarketing op sociale media
waardevolle content te delen en jouw expertise
aan te tonen.
Educatieve content
Events en Webinars
Awareness campagnes
Sales en ondersteuning
Lead nurturing
mailcampagnes
begeleiden nieuwe leads
sneller door de funnel.
Search Engine Optimisation
Demand gen vs. lead gen: de heilige graal
In een ideale wereld wil je natuurlijk zowel de drie procent die al koopklaar is, als de rest van je doelgroep overtuigen. Geen zorgen, wij helpen je met beide!
Waar demand generation de basis legt voor langetermijnsucces, kunnen we met lead generation snel resultaat boeken en prospects aanzetten tot directe actie. Denk bijvoorbeeld aan sterke social media-advertenties en Google Ads die aanmoedigen. Wie beide tactieken slim inzet, creëert een funnel die niet alleen leads aantrekt, maar die ook omzet in waardevolle klantrelaties.
"We zien je plots overal"
Je vraagt je misschien af of demand generation de moeite en tijd waard is. Ons antwoord? Volmondig ja! Je wilt dat je merk, product of dienst opvalt en in het vizier komt van je doelgroep.
Wie wil nu geen goed gevulde pipeline, een alom bekend merk en een strategie die niet alleen vandaag, maar ook morgen werkt?
B2B marketing zonder demand generation
B2B marketing met demand generation
- Instroom van gekwalificeerde leads
- Consistente zichtbaarheid bij de juiste doelgroep
- Gerichte en relevante communicatie
- Gerichte aanpak met focus op lange termijn
- Efficiënt en schaalbare inspanningen
- Marketing en sales samen aan de slag
.avif)