B2B lead generation: kies voor kwalitatieve leads die converteren
Weet je nooit wanneer de volgende lead eraan komt? En valt de kwaliteit bovendien vaak tegen? Onze lead generation strategieën bieden niet alleen kwantiteit, maar vooral structuur en kwaliteit. De juiste bedrijven in jouw pipeline, die direct bijdragen aan je groei. Dat is de Marked belofte! Benieuwd hoe dat voor jouw bedrijf werkt?

Van cold calls naar warme leads dankzij B2B lead generation
Waarom zou je kostbare tijd - en dus budget – verspillen aan het overtuigen van mensen die niet per se op je zitten te wachten? Lead generation is veel meer dan simpelweg wat leads verzamelen. Het gaat om de juiste mensen aantrekken die al interesse hebben in jouw product of dienst. Wij geloven in een datagedreven marketing strategie dat er in slaagt die interesse te detecteren, aan te wakkeren en om te zetten in een waardevolle opportuniteit voor sales.
We focussen daarbij op twee soorten leads:
- Marketing Qualified Leads (MQL): Leads die interesse tonen in jouw oplossing, maar nog niet klaar zijn om te kopen. Dat kan bijvoorbeeld door een whitepaper te downloaden of webinar bij te wonen.
- Sales Qualified Leads (SQL): Leads die helemaal klaar zijn om te kopen, en wachten op je salesteam. Dat kan bijvoorbeeld door een configurator in te vullen of een offerte aan te vragen.
Afhankelijk van jouw doelstellingen en ambities richten we ons op het genereren van kwalitatieve MQLs, SQLs, of beide. Door te investeren in leads die écht waarde toevoegen en aansluiten bij de behoeften van jouw bedrijf, versnel je het verkoopproces en help je marketing betere salesdeals te realiseren.
Benieuwd hoe je stopt met inefficiënte cold outreach en start met het genereren van warme leads?
Lead generation van begin tot einde

STAP 1
De juiste prospects bereiken
Lead generation begint bij de juiste doelgroep bereiken. Door slimme targeting op platformen zoals LinkedIn, Google Ads en SEO zorgen we ervoor dat jouw boodschap gezien wordt door de juiste mensen. We zetten data in om te begrijpen op welke digitale kanalen jouw ideale klant zich bevindt en passen jouw lead generationstrategie aan op die inzichten.
Het resultaat? Doelgerichte communicatie die niet alleen gezien wordt, maar ook resoneert met je prospects.

STAP 2
Aanzetten tot directe actie
De juiste mensen bereiken is slechts de eerste stap, want als ze niet converteren kan je ze niet opvolgen, en hebben ze dus weinig waarde. Hoe zorgen wij daarvoor? Door ze te geven wat ze écht willen. Denk aan waardevolle inzichten of exclusieve toegang tot unieke acties. Kortom, iets waardoor ze bereid zijn te 'betalen' met data – die we kunnen gebruiken om hen op te volgen. Lead generatie stopt niet bij klikken, maar gaat vol voor conversie.

STAP 3
Van lead naar klant
Niet iedereen is meteen klaar om te kopen. In B2B is het beslissingsproces vaak lang en complex. Daar kun jij perfect op inspelen, want hoe beter jij ze door dat proces begeleidt, hoe groter de kans dat ze klant worden. Met lead nurturing initiatieven en lead scoring zetten we elke lead op het juiste pad richting conversie en weten we exact wanneer we moeten ingrijpen.
Het resultaat? Warme leads die klaar zijn voor je sales team- en een gelukkig sales team, natuurlijk!
Marketing, maar dan slimmer
Data
Wij gokken niet
Strategie
We denken voor we doen
Content
Relevant en resultaatgericht
technologie
Slim omgaan met tools
Vertrouwd door ambitieuze B2B, SaaS en servicebedrijven

.png)



Marked Marketing Model®:
de sleutel tot succesvolle demand generation
Elke beslissing die wij nemen, is het resultaat van een doordacht proces waarin we zes sleutelvragen beantwoorden: van wat jouw bedrijf uniek maakt en welke alternatieven er zijn, tot de waarde en kosten van een samenwerking. Dit vormt de basis van ons Marked Marketing Model®, waarmee we jouw marketing strategie naar een hoger niveau tillen.
Het Marked Marketing Model® is de rode draad in alles wat we doen. Van organische content tot performance, elk element van jouw marketing strategie sluit naadloos aan bij dit model, waardoor je strategie consistent en schaalbaar blijft.
Met als resultaat een gecoördineerde, doelgerichte aanpak die niet alleen nu werkt, maar ook in de toekomst blijft renderen.
Deze zes vragen vormen de basis van het Marked Marketing Model®, waarmee we ervoor zorgen dat jij de juiste content creëert en je demand generation naar een hoger niveau tilt.
Een goed uitgevoerde lead generation-strategie bevat onder andere volgende onderdelen:
Contentmarketing
SEO
E-mailmarketing
Advertenties
Landingspagina's
Lead scoring
Conversie-optimalisatie
Lead gen vs. demand gen: op zoek naar de heilige graal
Slechts drie procent van je doelgroep is op dit moment koopklaar. Dat laat 97% over die (nog) niet klaar is om een beslissing te nemen. In een ideale wereld focus je op het converteren van die drie procent die koopklaar is, terwijl je de rest van je doelgroep probeert klaar te stomen. Maar wat heeft dat nu met lead generation en demand generation te maken?
Demand generation is de marketing aanpak die vooral focust op de drie procent die al koopklaar is. De overblijvende 97% volg je op door een sterk merk en autoriteit op te bouwen. Maar wanneer beslissingsprocessen lang duren en complex zijn, moet je vroeger kunnen ingrijpen. Met lead generation probeer je potentiële leads vroegtijdig te identificeren dankzij slimme valkuilen, om hen dan stap voor stap door het aankoopproces te begeleiden. Denk bijvoorbeeld aan sterke leadgeneratie via LinkedIn of via een e-mailcampagne.
Beide aanpakken hebben voor- en nadelen. De keuze hangt af van je doelgroep, je merk, je producten en/of diensten én je concurrentie. Een keuze waar we je graag bij helpen.
Stop met het najagen van verkeerde leads
Op dit moment mis je een gerichte aanpak die zich focust op kwalitatieve leads die interesse tonen in jouw product of dienst. Lead generation biedt de oplossing: door slim te targeten, leads actief aan te zetten tot actie en ze systematisch door de funnel te begeleiden, zorgen we ervoor dat je alleen de juiste, warme leads aantrekt.
Geen verspilde tijd, maar een efficiënte, resultaatgerichte strategie die zorgt voor een gestage stroom van kwalitatieve leads die echt de deal sluiten.
B2B marketing zonder lead generation
B2B marketing met lead generation
- Relevante leads die converteren
- Consistente instroom van kwalitatieve leads
- De juiste kanalen & boodschappen
- Efficiënt en schaalbare inspanningen
- Datagedreven aanpak
- Marketing en sales werken als één team
.avif)