B2B lead generation: kies voor kwalitatieve leads  die converteren

Weet je nooit wanneer de volgende lead eraan komt? En valt de kwaliteit bovendien vaak tegen? Onze lead generation strategieën bieden niet alleen kwantiteit, maar vooral structuur en kwaliteit. De juiste bedrijven in jouw pipeline, die direct bijdragen aan je groei. Dat is de Marked belofte! Benieuwd hoe dat voor jouw bedrijf werkt?

Stuur ons jouw uitdaging
 B2B Lead generation: kwalitatieve leads die converteren

Van cold calls naar warme leads dankzij B2B lead generation

Waarom zou je kostbare tijd - en dus budget – verspillen aan het overtuigen van mensen die niet per se op je zitten te wachten? Lead generation is veel meer dan simpelweg wat leads verzamelen. Het gaat om de juiste mensen aantrekken die al interesse hebben in jouw product of dienst. Wij geloven in een datagedreven marketing strategie dat er in slaagt die interesse te detecteren, aan te wakkeren en om te zetten in een waardevolle opportuniteit voor sales.

We focussen daarbij op twee soorten leads:

  • Marketing Qualified Leads (MQL): Leads die interesse tonen in jouw oplossing, maar nog niet klaar zijn om te kopen. Dat kan bijvoorbeeld door een whitepaper te downloaden of webinar bij te wonen.
  • Sales Qualified Leads (SQL): Leads die helemaal klaar zijn om te kopen, en wachten op je salesteam. Dat kan bijvoorbeeld door een configurator in te vullen of een offerte aan te vragen.


Afhankelijk van jouw doelstellingen en ambities richten we ons op het genereren van kwalitatieve MQLs, SQLs, of beide. Door te investeren in leads die écht waarde toevoegen en aansluiten bij de behoeften van jouw bedrijf, versnel je het verkoopproces en help je marketing betere salesdeals te realiseren.

Benieuwd hoe je stopt met inefficiënte cold outreach en start met het genereren van warme leads?

Lead generation van begin tot einde

We vertalen jouw bedrijfsdoelstellingen naar een marketing strategie die resultaten oplevert.
STAP 1

De juiste prospects bereiken

Lead generation begint bij de juiste doelgroep bereiken. Door slimme targeting op platformen zoals LinkedIn, Google Ads en SEO zorgen we ervoor dat jouw boodschap gezien wordt door de juiste mensen. We zetten data in om te begrijpen op welke digitale kanalen jouw ideale klant zich bevindt en passen jouw lead generationstrategie aan op die inzichten. 

Het resultaat? Doelgerichte communicatie die niet alleen gezien wordt, maar ook resoneert met je prospects. 

We maken een B2b marketing strategie die resultaten oplevert.
STAP 2

Aanzetten tot directe actie

De juiste mensen bereiken is slechts de eerste stap, want als ze niet converteren kan je ze niet opvolgen, en hebben ze dus weinig waarde. Hoe zorgen wij daarvoor? Door ze te geven wat ze écht willen. Denk aan waardevolle inzichten of exclusieve toegang tot unieke acties. Kortom, iets waardoor ze bereid zijn te 'betalen' met data – die we kunnen gebruiken om hen op te volgen. Lead generatie stopt niet bij klikken, maar gaat vol voor conversie.

Wij zijn jouw strategisch marketing bureau.
STAP 3

Van lead naar klant

Niet iedereen is meteen klaar om te kopen. In B2B is het beslissingsproces vaak lang en complex. Daar kun jij perfect op inspelen, want hoe beter jij ze door dat proces begeleidt, hoe groter de kans dat ze klant worden. Met lead nurturing initiatieven en lead scoring zetten we elke lead op het juiste pad richting conversie en weten we exact wanneer we moeten ingrijpen.

Het resultaat? Warme leads die klaar zijn voor je sales team- en een gelukkig sales team, natuurlijk!

Marketing, maar dan slimmer

Onze passie voor sterke digitale marketing vertaalt zich in slimme B2B marketing strategieën die we ontwikkelen voor B2B SaaS en servicebedrijven. We gebruiken een combinatie van vier ingrediënten om jouw bedrijf te laten groeien:
Plan een gesprek in

Data

Wij gokken niet

Elke beslissing wordt ondersteund door concrete data, diepgaande analyses en grondig onderzoek. Van benchmarkrapporten tot advertentieplatformen en zoekmachine-inzichten, alles om de juiste beslissing te maken. Alleen zo kunnen we een strategie ontwikkelen die meetbare resultaten oplevert.

Strategie

We denken voor we doen

We zorgen ervoor dat elke marketinginspanning niet alleen past binnen jouw groeistrategie, maar ook bijdraagt aan elk van je bedrijfsdoelstellingen.

Content

Relevant en resultaatgericht

Wij creëren content die zowel creatief als relevant is voor je doelgroep. Of het nu gaat om blogs, social media posts of paid advertenties, alles wordt afgestemd op de behoeften en pijnpunten van jouw doelgroep. Het doel? Impactvolle interactie creëren die leidt tot waardevolle leads.

technologie

Slim omgaan met tools

We maken gebruik van krachtige software zoals Hubspot en marketing automation tools. Zo stroomlijnen we jouw leadgeneratiecampagnes, schalen we processen en personaliseren we elke interactie met jouw prospects. Dat zorgt voor een hoger rendement en efficiëntere uitvoering van je strategie.

Vertrouwd door ambitieuze B2B, SaaS en servicebedrijven

Marked Marketing Model®:
de sleutel tot succesvolle demand generation

Sterke marketing zorgt ervoor dat je niet alleen zichtbaar bent tijdens het beslissingsproces van je doelgroep, maar ook actief inspeelt op elke vraag die zij mogelijks hebben. Wist je dat die vragen elke keer dezelfde zijn?

Elke beslissing die wij nemen, is het resultaat van een doordacht proces waarin we zes sleutelvragen beantwoorden: van wat jouw bedrijf uniek maakt en welke alternatieven er zijn, tot de waarde en kosten van een samenwerking. Dit vormt de basis van ons Marked Marketing Model®, waarmee we jouw marketing strategie naar een hoger niveau tillen.  

Het Marked Marketing Model® is de rode draad in alles wat we doen. Van organische content tot performance, elk element van jouw marketing strategie sluit naadloos aan bij dit model, waardoor je strategie consistent en schaalbaar blijft.
Zo zijn je marketinginspanningen niet alleen effectief, maar ook schaalbaar naarmate je groeit. Door dit model grondig toe te passen, creëren we een digitaal marketingplan dat jouw doelgroep stap voor stap door de funnel begeleidt.

Met als resultaat een gecoördineerde, doelgerichte aanpak die niet alleen nu werkt, maar ook in de toekomst blijft renderen.

Deze zes vragen vormen de basis van het Marked Marketing Model®, waarmee we ervoor zorgen dat jij de juiste content creëert en je demand generation naar een hoger niveau tilt.

Een goed uitgevoerde lead generation-strategie bevat onder andere volgende onderdelen:

Contentmarketing

Content die niet alleen aanspreekt, maar ook aanzet tot actie. Van whitepapers tot e-books en downloadables; we zorgen ervoor dat je doelgroep waarde haalt uit jouw boodschap maar ook hun gegevens achterlaat.

SEO

We zorgen ervoor dat je website en content beter zichtbaar zijn en hoger scoren in zoekmachines. Zo wordt jouw merk op het juiste moment gevonden.

E-mailmarketing

Gerichte e-mailcampagnes aan een zorgvuldig samengestelde lijst van prospects om hen te informeren, engageren en door de funnel te leiden.

Advertenties

Advertenties op Google, LinkedIn en Meta vergroten jouw zichtbaarheid en promoten je product of dienst bij de juiste doelgroep.  

Landingspagina's

Landingspagina’s die niet alleen mooi ogen, maar geoptimaliseerd zijn om waarde te bieden aan leads. Het resultaat? Meer kwalitatieve leads!

Lead scoring

We evalueren leads op basis van interesse en betrokkenheid om te bepalen welke leads het meeste potentieel hebben om klant te worden.

Conversie-optimalisatie

We verbeteren de prestaties van bestaande landingspagina’s, advertenties en andere contactpunten om de conversie van bezoekers naar leads te verhogen.

Lead gen vs. demand gen: op zoek naar de heilige graal

Slechts drie procent van je doelgroep is op dit moment koopklaar. Dat laat 97% over die (nog) niet klaar is om een beslissing te nemen. In een ideale wereld focus je op het converteren van die drie procent die koopklaar is, terwijl je de rest van je doelgroep probeert klaar te stomen. Maar wat heeft dat nu met lead generation en demand generation te maken? 

Demand generation is de marketing aanpak die vooral focust op de drie procent die al koopklaar is. De overblijvende 97% volg je op door een sterk merk en autoriteit op te bouwen. Maar wanneer beslissingsprocessen lang duren en complex zijn, moet je vroeger kunnen ingrijpen. Met lead generation probeer je potentiële leads vroegtijdig te identificeren dankzij slimme valkuilen, om hen dan stap voor stap door het aankoopproces te begeleiden. Denk bijvoorbeeld aan sterke leadgeneratie via LinkedIn of via een e-mailcampagne.  

Beide aanpakken hebben voor- en nadelen. De keuze hangt af van je doelgroep, je merk, je producten en/of diensten én je concurrentie. Een keuze waar we je graag bij helpen. 

Plan een gesprek in

Stop met het najagen van verkeerde leads

Op dit moment mis je een gerichte aanpak die zich focust op kwalitatieve leads die interesse tonen in jouw product of dienst. Lead generation biedt de oplossing: door slim te targeten, leads actief aan te zetten tot actie en ze systematisch door de funnel te begeleiden, zorgen we ervoor dat je alleen de juiste, warme leads aantrekt.

Geen verspilde tijd, maar een efficiënte, resultaatgerichte strategie die zorgt voor een gestage stroom van kwalitatieve leads die echt de deal sluiten.

B2B marketing zonder lead generation

Leads converteren niet
Geen gestructureerde instroom van kwalitatieve leads
Marketingsinspanningen zonder resultaten
Foute targeting
Geen afstemming van inspanningen en bedrijfsdoelen
Marketing en sales werken niet samen

B2B marketing met lead generation

  • Relevante leads die converteren
  • Consistente instroom van kwalitatieve leads
  • De juiste kanalen & boodschappen
  • Efficiënt en schaalbare inspanningen
  • Datagedreven aanpak
  • Marketing en sales werken als één team
Hi, I'm Hanne

Stop met gokken, start met groeien

Wil je ontdekken hoe we jou strategisch kunnen helpen groeien door de juiste leads te identificeren en op te volgen?
Plan je gesprek nu in