Capteer sales qualified leads met demand capturing

Je potentiële klant is momenteel volop op zoek naar een oplossing voor zijn probleem, en jouw bedrijf beschikt over de perfecte B2B oplossing. Match made in heaven! Maar hoe zorg je er nu voor dat je zo snel mogelijk beantwoord aan de behoefte van deze koopklare lead?

Bij demand capturing houd je rekening met de customer journey van je potentiële klant. Je inspireert, informeert en capteert wanneer zij er klaar voor zijn. Het resultaat? Advertising campagnes die écht werken, prospecten die meteen weten wat jouw product of dienst voor hen kan betekenen en een pipeline gevuld met koopklare klanten. 

STAP 1

Je doelgroep en zijn behoeften

Bij demand capturing kennen we je doelgroep al. Het zijn de mensen die actief op zoek zijn naar een oplossing. Vaak hebben ze de cruciale pagina's op je bedrijfswebsite al bezocht (cases, intake of contact pagina) of zijn ze gewoonweg gaan Googlen.

In de eerste fase van demand capturing:

  • Bepalen we de high intent zoekwoorden die gelinkt zijn aan je bedrijf;
  • Brengen we je doelgroep in kaart;
  • Onderzoeken we welke weg jouw doelgroep heeft afgelegd op je website. 

STAP 2

Website optimalisatie

Een potentiële klant klikt door op een advertentie, maar hij gaat niet over tot aankoop of contact? Vreemd, dat was een kick-ass ad? Vaak zit er dan een probleem in het tweede touchpoint = je website. Bezoekers van je website moeten in één oogopslag genoeg informatie krijgen, weten wat ze moeten doen om je te bereiken of aan te kopen én overtuigd worden van je expertise. 

Tijdens de optimalisatie van je website:

  • Voeren we een CRO analyse uit;
  • Bekijken we de SEO van je website;
  • Onderzoeken we waarom klanten afhaken;
  • Bekijken we de heatmaps van je website;
  • Voeren we (indien nodig) een klantonderzoek uit;
  • Ondersteunen we je in de optimalisatie van je back- en front-end.

Met deze optimalisatie weten we alvast dat je klanten niet verloren lopen wanneer ze doorklikken op je kick-ass ads. 

STAP 3

Demand capturing strategie

Tijd om te bepalen hoe, waar en wanneer je jouw advertenties gaat delen met je doelgroep. Al deze strategische beslissingen leggen we vast in een performance strategie.

In je demand capturing strategie:

  • Bepalen we welke content formats je bedrijf zal creëren: testimonials, cases, snippets van podcasts,...;
  • Welke content je in welke fase van de customer journey zal inzetten. Vb.: een downloadable in de conversion fase;
  • Op welke kanalen je zal adverteren: Linkedin, Instagram, Facebook, Google,...;
  • Hoe de conversie stroom er zal uitzien. Vb.: van een advertentie voor een downloadable naar een landingspagina;
  • Welke budgetten je zal inzetten.

Bepalen van KPI's en metrics

In de strategische fase bepalen we samen jouw advertising doelstellingen op korte en middellange termijn. Deze leggen we vast in key performance indicators(KPI's) en maken ze meetbaar met metrics.

STAP 4

Advertising Campagnes

Tijd voor creatie én distributie van je advertising campagnes. Een technische kunst die wij graag van je overnemen. 

Wat Marked voor jou doet:

  • Uitschrijven en designen van doordachte social ads;
  • Uitschrijven en instellen van google ads;
  • Opname en nabewerking van video's;
  • Het koppelen van je social kanalen;
  • Het instellen van track & tracing;
  • Het beheren van je advertentie budget;
  • ...

We ontzorgen je in de volledige uitbouw van je capturing machine. Creatie én distributie op maat van je doelgroep én bedrijf.

STAP 5

Dashboards & data-analyse

Data is knowledge! Met een gepersonaliseerd data dashboard weet jij perfect hoeveel budget er buiten gaat en hoeveel kwalitatieve leads dit oplevert. We zorgen voor inzichten op maat van jouw marketing doelstellingen en geven je een begrijpbare inkijk in je progress. Je korte termijn goals worden nauw in de gaten gehouden, waardoor we snel kunnen bijsturen.

Op basis van deze data-analyse perfectioneren we je demand capturing strategie en blijven we gefocust op het delen van informatie, daar waar jouw doelgroep het meest actief is.

Wil jij je pipeline vullen met koopklare klanten die echt converteren?

Plan een strategy call ->

Marked has been awesome to work with. As a B2B start up, we were looking for help to start our advertising efforts and Marked has been a great help in not only implementing, but also in reporting and collaborating with us. They are very thorough and professional, and made every effort to really understand our business and adapt with our requests. Definitely recommend!

Amelia Labovitch
Business Development Manager @ Froomle

Keep exploring

Demand capturing
Demand generation
Digitale Strategie

Een 30x meer gevulde pipeline voor dear digital

ENKELE VAN ONZE KLANTEN

Vertrouwd door kickass bedrijven

Hanne T'Kindt, Company Lead bij Marked
Hi, I'm Hanne
Company Lead

Let’s grab a coffee

Klaar om samen jouw groeidoelstellingen te bereiken? 
Let's talk about it!

Boek jouw gratis strategisch gesprek