Een 30x meer gevulde pipeline voor dear digital
60%
Kortere sales cycles
+ € 300K
in added pipeline revenue
+ 30
Full time employees
Dé beste e-commerce agency in België worden, dat is de dear digital droom. Om deze te realiseren was het tijd voor een lange termijn visie. En wie long term zegt, zegt Demand Generation! Ontdek in deze case study hoe we de handen in elkaar sloegen met dear digital.
The challenge
Als Belgische e-commerce agency focussen ze op digital marketing, het ontwikkelen van Shopify webwinkels en Odoo, het kloppende hart van je e-commerce. Dear digital is een ambitieus bedrijf met mooie dromen. En dat kunnen we alleen maar toejuichen. De grootste droom van dear digital? Als thought leader gezien worden en dienen als baken van expertise en betrouwbaarheid. De beste e-commerce agency van België worden, hoort daar natuurlijk ook bij. En daarmee gingen wij aan de slag!
Wanneer hun doelgroep over e-commerce denkt, moeten ze onmiddellijk ook aan dear digital denken, dat is het ultieme doel.
In Marked zagen we een partner die niet alleen doet wat we vragen, maar verantwoordelijkheid neemt op onze groeidoelstellingen. Ze challengen ons op verschillende niveaus en houden ons verantwoordelijk voor het halen van die groeidoelstellingen.
Puntjes op de i(CP’s)
Thought leader worden binnen je niche? Dan moet je eerst je ideale doelgroep kennen. Daarom legden we, in de eerste fase, de focus op het bepalen van hun ICP’s (Ideal Customer Profile). We gaven dear digital de opdracht om met enkele van hun key accounts te spreken. Op die manier ontdekten we hoe hun ideale klant aan hun zoektocht begint, waar dear digital zelf aanwezig moet zijn en wie hun klant als potentiële concurrentie zag.
60%
Kortere sales cycles
Content marketing outline
Tijdens deze fase was het belangrijk om een content marketing outline uit te tekenen. Welke content willen we creëren, op welke kanalen en voor welke doelgroep? Maar niet alleen focus op de creatie. Wie content maakt, heeft natuurlijk ook een distributieplan nodig. Hoe geraakt de content die we maken bij de juiste doelgroep?
+ € 300K
in added pipeline revenue
Right name, right place, right timing
In deze fase ligt de focus op de uitvoering. Met hun eigen in-house creatives ging dear digital aan de slag met het maken van de nodige content. Wij vonden het belangrijk om dear digital hierin te challengen, om hen te ondersteunen in co-creatie van de best mogelijke content. Daarnaast stonden wij hen bij met een kick-ass strategie, aangepaste advertising en gerichte distributie.
Zo zorgden we ervoor dat op termijn de naam ‘dear digital’ bij iedereen binnen hun relevante doelgroep gekend was.
60%
Kortere sales cycles
Hard work pays off
Na 365 dagen mag het resultaat er zeker zijn. Dankzij de consistente aanwezigheid van waardevolle content begeeft dear digital zich in een top of mind positie bij hun ideale klanten. Hun pipeline revenue ging maal 30 tot €350.000 per maand, klanten spendeerden de helft minder tijd in die pipeline en vormden koopklare leads die overtuigd waren een samenwerking met dear digital nodig te hebben.
Niet alleen op vlak van awareness, inspanning en consistentie zien we een groei. Ook hun team evolueerde aardig. Waar het team een jaar geleden uit 6 medewerkers bestond, staan er nu dagelijks meer dan 20 medewerkers klaar.
+ € 300K
in added pipeline revenue
60%
Kortere sales cycles
The result
60%
Kortere sales cycles
+ € 300K
in added pipeline revenue
+ 30
Full time employees
Hi, I'm Hanne
Let’s grab a coffee
Klaar om samen jouw groeidoelstellingen te bereiken?
Let's talk about it!