Boost jouw lokale SEO met Geotagging

Als ondernemer wil je dat jouw bedrijf zichtbaar is, zowel fysiek als online, vooral onder het lokale publiek. Met behulp van geo tagging kun je de lokale SEO een flinke boost geven waardoor je al snel meer bezoekers in de buurt van jouw bedrijfsadres naar je website kunt trekken. Wat is geotagging precies, waarom heb ik een lokale vermelding nodig en welke invloed heeft een lokale plaatsing op mijn SEO? In dit artikel behandelen wij al deze vragen zodat jij binnen no-time kunt profiteren van de voordelen van geotagging.

Wat is Geotagging precies?

Iedereen die Instagram of Facebook gebruikt weet dat je een locatie kunt koppelen aan een post. Dit is mogelijk door gebruik van Geotagging technologie. Geotagging is een proces waarbij media wordt voorzien van gps-coördinaten. Onder media kun je foto’s, video’s, webpagina’s en zelfs RRS feeds verstaan.

 

De gps-coördinaten die worden toegevoegd aan de gekozen media bestaat meestal uit een lengte- en breedtegraad. Geotagging beperkt zich echter niet tot deze graden, het is ook mogelijk om de hoogte, richting en nauwkeurigheid van de coördinaten vast te leggen. Door geotagging toe te passen op jouw webpagina’s en social media posts kunnen zoekmachines jouw content sneller koppelen aan lokale zoektermen.

Marked online marketingbureau google plaatsing

Waarom heb ik een lokale vermelding nodig?

Als we kijken naar alle zoekresultaten op Google, dan is de helft afkomstig van lokale apparaten. Als wij naar informatie zoeken via onze mobiele telefoon dan klikt maar liefst 90% door naar een lokale website. Door deze cijfers is het noodzakelijk geworden om een lokale vermelding te hebben. Mensen zoeken immers al naar jouw bedrijf; het is aan jou om ervoor te zorgen dat ze je ook kunnen vinden. Dit doe je door jouw website aan te melden bij Google Mijn Bedrijf.

 

Een goede lokale vermelding bestaat op zijn minst uit een naam, adres en telefoonnummer, maar met een groot aantal online bedrijven is het slim om de vermelding zo ver mogelijk te optimaliseren. Belangrijke punten om te vermelden zijn:

  • De openingstijden van jouw bedrijf
  • Een routebeschrijving naar het bezoekadres van jouw bedrijf
  • Een link naar jouw website
  • Producten en diensten die je levert
  • Betalingsinformatie, zowel online als in de winkel
  • Actuele belangrijke informatie (bijvoorbeeld aanpassingen tijdens de corona crisis

Je kunt de lokale vermelding van je bedrijf uitbreiden met foto’s van jouw winkel of producten en diensten om potentiële klanten visueel aan te spreken via Google.

Welke invloed heeft een lokale vermelding op mijn SEO?

Google ziet in 2020 een stijging van maar liefst 150% als het gaat om zoekopdrachten naar bedrijven en websites in “mijn huidige omgeving”. Het blijkt dat veel gebruikers zoekopdrachten invoeren die directe oplossingen voor een probleem bieden. Om deze reden is het toevoegen van een locatie en openingstijden cruciaal voor elk bedrijf. Lokale zoekopdrachten worden hierdoor gekoppeld aan lokale websites, zoals jouw website, om zo snel mogelijk een relevante oplossing voor de zoekopdracht te bieden.

 

 

Google domineert het online zoekverkeer, maar Google Mijn Bedrijf is niet het enige platform waarop je een lokale vermelding moet hebben. Mensen zoeken steeds vaker naar bedrijven op Facebook, Linkedin, Apple Maps You en andere zoekmachines als Bing en Yelp. Het is dan ook de moeite waard om energie te steken in de zichtbaarheid van jouw bedrijf op deze plekken.

 

 

Voor het snelste resultaat kun je het beste een professional inhuren om je bedrijf lokaal op de digitale kaart te zetten. Bij Marked kun je rekenen op experts op het gebied van lokale SEO. Neem nu contact op en begin vandaag met het optimaliseren van de lokale zichtbaarheid van jouw bedrijf!  

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×