Boost jouw lokale SEO met Geotagging

Als ondernemer wil je dat jouw bedrijf zichtbaar is, zowel fysiek als online, vooral onder het lokale publiek. Met behulp van geo tagging kun je de lokale SEO een flinke boost geven waardoor je al snel meer bezoekers in de buurt van jouw bedrijfsadres naar je website kunt trekken. Wat is geotagging precies, waarom heb ik een lokale vermelding nodig en welke invloed heeft een lokale plaatsing op mijn SEO? In dit artikel behandelen wij al deze vragen zodat jij binnen no-time kunt profiteren van de voordelen van geotagging.

Wat is Geotagging precies?

Iedereen die Instagram of Facebook gebruikt weet dat je een locatie kunt koppelen aan een post. Dit is mogelijk door gebruik van Geotagging technologie. Geotagging is een proces waarbij media wordt voorzien van gps-coördinaten. Onder media kun je foto’s, video’s, webpagina’s en zelfs RRS feeds verstaan.

 

De gps-coördinaten die worden toegevoegd aan de gekozen media bestaat meestal uit een lengte- en breedtegraad. Geotagging beperkt zich echter niet tot deze graden, het is ook mogelijk om de hoogte, richting en nauwkeurigheid van de coördinaten vast te leggen. Door geotagging toe te passen op jouw webpagina’s en social media posts kunnen zoekmachines jouw content sneller koppelen aan lokale zoektermen.

Marked online marketingbureau google plaatsing

Waarom heb ik een lokale vermelding nodig?

Als we kijken naar alle zoekresultaten op Google, dan is de helft afkomstig van lokale apparaten. Als wij naar informatie zoeken via onze mobiele telefoon dan klikt maar liefst 90% door naar een lokale website. Door deze cijfers is het noodzakelijk geworden om een lokale vermelding te hebben. Mensen zoeken immers al naar jouw bedrijf; het is aan jou om ervoor te zorgen dat ze je ook kunnen vinden. Dit doe je door jouw website aan te melden bij Google Mijn Bedrijf.

 

Een goede lokale vermelding bestaat op zijn minst uit een naam, adres en telefoonnummer, maar met een groot aantal online bedrijven is het slim om de vermelding zo ver mogelijk te optimaliseren. Belangrijke punten om te vermelden zijn:

  • De openingstijden van jouw bedrijf
  • Een routebeschrijving naar het bezoekadres van jouw bedrijf
  • Een link naar jouw website
  • Producten en diensten die je levert
  • Betalingsinformatie, zowel online als in de winkel
  • Actuele belangrijke informatie (bijvoorbeeld aanpassingen tijdens de corona crisis

Je kunt de lokale vermelding van je bedrijf uitbreiden met foto’s van jouw winkel of producten en diensten om potentiële klanten visueel aan te spreken via Google.

Welke invloed heeft een lokale vermelding op mijn SEO?

Google ziet in 2020 een stijging van maar liefst 150% als het gaat om zoekopdrachten naar bedrijven en websites in “mijn huidige omgeving”. Het blijkt dat veel gebruikers zoekopdrachten invoeren die directe oplossingen voor een probleem bieden. Om deze reden is het toevoegen van een locatie en openingstijden cruciaal voor elk bedrijf. Lokale zoekopdrachten worden hierdoor gekoppeld aan lokale websites, zoals jouw website, om zo snel mogelijk een relevante oplossing voor de zoekopdracht te bieden.

 

 

Google domineert het online zoekverkeer, maar Google Mijn Bedrijf is niet het enige platform waarop je een lokale vermelding moet hebben. Mensen zoeken steeds vaker naar bedrijven op Facebook, Linkedin, Apple Maps You en andere zoekmachines als Bing en Yelp. Het is dan ook de moeite waard om energie te steken in de zichtbaarheid van jouw bedrijf op deze plekken.

 

 

Voor het snelste resultaat kun je het beste een professional inhuren om je bedrijf lokaal op de digitale kaart te zetten. Bij Marked kun je rekenen op experts op het gebied van lokale SEO. Neem nu contact op en begin vandaag met het optimaliseren van de lokale zichtbaarheid van jouw bedrijf!  

Bekijk ook deze posts.

lead magnets voor online marketing

Wat is een lead magnet?

Een lead magnet is precies wat je ervan verwacht. Een magneet die leads aantrekt. Je kunt lead magnets zien als beloningen waarmee potentiële klanten een extra duwtje in de rug krijgen. De bedoeling van een lead magnet is dat zij de websitebezoeker overhalen om persoonlijke gegevens achter te laten. Welke lead magnet is winstgevend voor jouw bedrijf, wat is een lead magnet en hoe gebruik je ze? Je leest er alles over in dit blog.

lees verder →
marketingstrategie in tijden van corona

Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis

Wanneer de wereld veranderd moeten ondernemers mee veranderen. Flexibiliteit is één van de belangrijkste eigenschappen die je als ondernemer moet hebben, maar als de wereld binnen korte tijd drastisch veranderd door een crisis dan is het niet vreemd dat je door de bomen het bos even niet ziet. Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis en toekomstige crisissen met deze strategieën.

lees verder →
Facebook advertising optimalisaties

Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert

Verloren advertentiekosten op Facebook of elders zijn nooit gewenst. Als ondernemer wil je het beste uit je advertenties halen, om zo min mogelijk kosten te verspillen. Om je op weg te helpen lees je in dit artikel alles over het aflezen van de belangrijkste statistieken. Op basis van deze statistieken kun je weloverwogen de keuze maken om een advertentie uit te zetten. Hoe je verloren advertentiekosten op Facebook tegen kunt gaan lees je hier!

lees verder →
×