Boost jouw lokale SEO met Geotagging

Als ondernemer wil je dat jouw bedrijf zichtbaar is, zowel fysiek als online, vooral onder het lokale publiek. Met behulp van geo tagging kun je de lokale SEO een flinke boost geven waardoor je al snel meer bezoekers in de buurt van jouw bedrijfsadres naar je website kunt trekken. Wat is geotagging precies, waarom heb ik een lokale vermelding nodig en welke invloed heeft een lokale plaatsing op mijn SEO? In dit artikel behandelen wij al deze vragen zodat jij binnen no-time kunt profiteren van de voordelen van geotagging.

Wat is Geotagging precies?

Iedereen die Instagram of Facebook gebruikt weet dat je een locatie kunt koppelen aan een post. Dit is mogelijk door gebruik van Geotagging technologie. Geotagging is een proces waarbij media wordt voorzien van gps-coördinaten. Onder media kun je foto’s, video’s, webpagina’s en zelfs RRS feeds verstaan.

 

De gps-coördinaten die worden toegevoegd aan de gekozen media bestaat meestal uit een lengte- en breedtegraad. Geotagging beperkt zich echter niet tot deze graden, het is ook mogelijk om de hoogte, richting en nauwkeurigheid van de coördinaten vast te leggen. Door geotagging toe te passen op jouw webpagina’s en social media posts kunnen zoekmachines jouw content sneller koppelen aan lokale zoektermen.

Marked online marketingbureau google plaatsing

Waarom heb ik een lokale vermelding nodig?

Als we kijken naar alle zoekresultaten op Google, dan is de helft afkomstig van lokale apparaten. Als wij naar informatie zoeken via onze mobiele telefoon dan klikt maar liefst 90% door naar een lokale website. Door deze cijfers is het noodzakelijk geworden om een lokale vermelding te hebben. Mensen zoeken immers al naar jouw bedrijf; het is aan jou om ervoor te zorgen dat ze je ook kunnen vinden. Dit doe je door jouw website aan te melden bij Google Mijn Bedrijf.

 

Een goede lokale vermelding bestaat op zijn minst uit een naam, adres en telefoonnummer, maar met een groot aantal online bedrijven is het slim om de vermelding zo ver mogelijk te optimaliseren. Belangrijke punten om te vermelden zijn:

  • De openingstijden van jouw bedrijf
  • Een routebeschrijving naar het bezoekadres van jouw bedrijf
  • Een link naar jouw website
  • Producten en diensten die je levert
  • Betalingsinformatie, zowel online als in de winkel
  • Actuele belangrijke informatie (bijvoorbeeld aanpassingen tijdens de corona crisis

Je kunt de lokale vermelding van je bedrijf uitbreiden met foto’s van jouw winkel of producten en diensten om potentiële klanten visueel aan te spreken via Google.

Welke invloed heeft een lokale vermelding op mijn SEO?

Google ziet in 2020 een stijging van maar liefst 150% als het gaat om zoekopdrachten naar bedrijven en websites in “mijn huidige omgeving”. Het blijkt dat veel gebruikers zoekopdrachten invoeren die directe oplossingen voor een probleem bieden. Om deze reden is het toevoegen van een locatie en openingstijden cruciaal voor elk bedrijf. Lokale zoekopdrachten worden hierdoor gekoppeld aan lokale websites, zoals jouw website, om zo snel mogelijk een relevante oplossing voor de zoekopdracht te bieden.

 

 

Google domineert het online zoekverkeer, maar Google Mijn Bedrijf is niet het enige platform waarop je een lokale vermelding moet hebben. Mensen zoeken steeds vaker naar bedrijven op Facebook, Linkedin, Apple Maps You en andere zoekmachines als Bing en Yelp. Het is dan ook de moeite waard om energie te steken in de zichtbaarheid van jouw bedrijf op deze plekken.

 

 

Voor het snelste resultaat kun je het beste een professional inhuren om je bedrijf lokaal op de digitale kaart te zetten. Bij Marked kun je rekenen op experts op het gebied van lokale SEO. Neem nu contact op en begin vandaag met het optimaliseren van de lokale zichtbaarheid van jouw bedrijf!  

Bekijk ook deze posts.

het ideale klantprofiel

Het ideale klantprofiel: tips om het ideale klantprofiel te maken

Als ondernemer weet je dat tijd geld kost. Daarom is het verstandig om je te richten op een paar goede prospects die resultaat opleveren. Door je minder te focussen op veel matige saleskansen en je meer te focussen op het ideale klantprofiel is het mogelijk dat je al snel nieuwe kansen ziet. Kansen die je anders misschien had laten schieten. In dit artikel vertellen wij je alles over het ideale klantprofiel en hoe jij het ideale klantprofiel kunt gebruiken om meer omzet te genereren.

lees verder →
Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel.

lees verder →
Google Analytics GA4

Google Analytics GA4: zo meet je nieuwe statistieken

Met Google Analytics 4, ofwel GA4, heb je eenvoudig toegang tot alle essentiële inzichten. Het brengt een nieuwe manier van statistieken meten en is meer gericht op het analyseren van gebeurtenissen en unieke stappen die gebruikers maken op een website. In dit artikel lees je over de voor- en nadelen van Google Analytics GA4 ten opzichte van Universal Analytics.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×