Advertentiebeleid voor adverteren op Facebook

Advertentiebeleid voor adverteren op Facebook

Het advertentiebeleid voor adverteren op Facebook is belangrijk. Door dit beleid te volgen zorg je ervoor dat je advertenties niet worden afgekeurd. In dit artikel leggen wij je uit hoe je afkeuring van je advertenties op Facebook voorkomt en oplost zodat jij zonder zorgen aan de slag kunt met het maken van jouw Facebook advertenties. 

Advertentiebeleid: is jouw account geschikt om te adverteren op Facebook

Voordat wij je laten zien op welke punten advertenties vaak worden afgekeurd is het belangrijk om te kijken of jouw dienst of product binnen de richtlijnen van het advertentiebeleid vallen. In sommige gevallen komt het account waarmee je wilt adverteren niet in aanmerking voor Facebook advertenties. In dit geval is het dus zo dat alle advertenties bij voorbaat worden afgekeurd. Dit is het geval bij accounts die:

 

  • content voor volwassenen plaatsen
  • drugs verkopen of er content over plaatsen
  • online gokken promoten
  • wapens, ammunitie of explosieven verkopen (keukenmessen uitgesloten)
  • voorgeschreven medicatie promoten 
  • rookwaren verkopen (tabak, filters, sigaren etc.)
  • gemaakt zijn als dating groep 

Het komt er dus op neer dat advertenties die illegaal of schadelijk voor kinderen zijn, niet zijn toegestaan. Op deze manier beschermt Facebook jonge gebruikers tegen schadelijke content. 

 

Advertentiebeleid voor adverteren op Facebook: zo verloopt de controle

Wanneer je een nieuwe advertentie plaatst op Facebook, dan gaat deze eerst door een controle heen. De controle is doorgaans binnen 24 uur gedaan en je ontvangt een notificatie wanneer jouw advertentie is goedgekeurd. Na goedkeuring worden de resultaten in Ads manager weergegeven.

 

 

Let op: wanneer een goedgekeurde advertenties door veel mensen word verborgen of gemarkeerd als spam, dan bestaat er een kans dat de advertentie na goedkeuring alsnog onderbroken word.

 

 

Stel dat jouw advertentie word afgekeurd. In de meeste gevallen kun je de advertentie dan aanpassen om ervoor te zorgen dat deze alsnog aan het advertentiebeleid voldoet. Facebook stelt je op de hoogte van de reden van afkeuring per mail. Zo kun je bijvoorbeeld afgekeurd worden omdat de advertentie een link bevat die naar een pagina leid die niet bestaat. Na wijziging van de link zou de advertentie goedgekeurd moeten worden. 

 

 

Na het wijzigen van je advertentie wordt deze opnieuw gekeurd. Als je het niet eens bent met de afkeuring dan kun je dit aangeven bij Facebook via een formulier. Als je een advertentie hebt geplaats via een promotie dan kun je deze niet wijzigen. In dit geval moet je een nieuwe advertentie aanmaken om deze online te krijgen. 

Advertenatiebeleid voor adverteren op Facebook controle

Advertentiebeleid voor adverteren op Facebook: regels omtrent content

We houden het voor het gemak kort en krachtig. Vermijd onderstaande punten om ervoor te zorgen dat jouw advertentie niet wordt afgekeurd op basis van de content die er te zien of te lezen valt in jouw advertentie. 

 

  • advertenties mogen niet impliceren dat je de persoonlijke kenmerken van een persoon kent. 
  • vermijd vulgair of beledigend taalgebruik
  • de advertentie mag geen valse, frauduleuze of misleidende content bevatten 

 

Advertentiebeleid voor adverteren op Facebook content
Advertentiebeleid voor adverteren op Facebook content x

Wanneer het gaat om beeld dan zijn er ook een aantal zaken waar je op moet letten. 

 

 

  • zorg ervoor dat je geen misleidende knoppen in afbeeldingen of video’s plaatst.
  • je mag geen voor en na foto’s in advertenties tonen om verschillen te laten zien in de health & fitness rubriek. 
  • vermijd foto’s met een seksuele lading. 
  • je mag mensen niet shockeren met beelden van ongelukken of wapens 
  • het logo mag niet lijken op (een eerder) logo van Facebook of Instagram 

Advertentiebeleid voor adverteren op Facebook: alcoholische dranken

Tot slot willen wij je iets meer vertellen over het advertentiebeleid voor adverteren op Facebook als het gaat om de verkoop van alcoholische dranken of producten. In principe mag je adverteren maar het is hierbij belangrijk dat je voor advertenties in verschillende rekening houd met de leeftijdsgrens. 

 

Zo kun je in Canada en Zweden legaal alcohol kopen en conusmeren vanaf de leeftijd van 25. Houd hier rekening mee bij het instellen van de leeftijd van de doelgroep die je wilt bereiken met je advertentie. 

Meer weten over het advertentiebeleid voor adverteren op Facebook?

Maak gebruik van onze expertise en neem vandaag contact op. Daag ons uit om het beste te halen uit jouw Facebook advertenties en start met het verhogen van het conversieratio. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×