Advertentiebeleid voor adverteren op Facebook

Advertentiebeleid voor adverteren op Facebook

Het advertentiebeleid voor adverteren op Facebook is belangrijk. Door dit beleid te volgen zorg je ervoor dat je advertenties niet worden afgekeurd. In dit artikel leggen wij je uit hoe je afkeuring van je advertenties op Facebook voorkomt en oplost zodat jij zonder zorgen aan de slag kunt met het maken van jouw Facebook advertenties. 

Advertentiebeleid: is jouw account geschikt om te adverteren op Facebook

Voordat wij je laten zien op welke punten advertenties vaak worden afgekeurd is het belangrijk om te kijken of jouw dienst of product binnen de richtlijnen van het advertentiebeleid vallen. In sommige gevallen komt het account waarmee je wilt adverteren niet in aanmerking voor Facebook advertenties. In dit geval is het dus zo dat alle advertenties bij voorbaat worden afgekeurd. Dit is het geval bij accounts die:

 

  • content voor volwassenen plaatsen
  • drugs verkopen of er content over plaatsen
  • online gokken promoten
  • wapens, ammunitie of explosieven verkopen (keukenmessen uitgesloten)
  • voorgeschreven medicatie promoten 
  • rookwaren verkopen (tabak, filters, sigaren etc.)
  • gemaakt zijn als dating groep 

Het komt er dus op neer dat advertenties die illegaal of schadelijk voor kinderen zijn, niet zijn toegestaan. Op deze manier beschermt Facebook jonge gebruikers tegen schadelijke content. 

 

Advertentiebeleid voor adverteren op Facebook: zo verloopt de controle

Wanneer je een nieuwe advertentie plaatst op Facebook, dan gaat deze eerst door een controle heen. De controle is doorgaans binnen 24 uur gedaan en je ontvangt een notificatie wanneer jouw advertentie is goedgekeurd. Na goedkeuring worden de resultaten in Ads manager weergegeven.

 

 

Let op: wanneer een goedgekeurde advertenties door veel mensen word verborgen of gemarkeerd als spam, dan bestaat er een kans dat de advertentie na goedkeuring alsnog onderbroken word.

 

 

Stel dat jouw advertentie word afgekeurd. In de meeste gevallen kun je de advertentie dan aanpassen om ervoor te zorgen dat deze alsnog aan het advertentiebeleid voldoet. Facebook stelt je op de hoogte van de reden van afkeuring per mail. Zo kun je bijvoorbeeld afgekeurd worden omdat de advertentie een link bevat die naar een pagina leid die niet bestaat. Na wijziging van de link zou de advertentie goedgekeurd moeten worden. 

 

 

Na het wijzigen van je advertentie wordt deze opnieuw gekeurd. Als je het niet eens bent met de afkeuring dan kun je dit aangeven bij Facebook via een formulier. Als je een advertentie hebt geplaats via een promotie dan kun je deze niet wijzigen. In dit geval moet je een nieuwe advertentie aanmaken om deze online te krijgen. 

Advertenatiebeleid voor adverteren op Facebook controle

Advertentiebeleid voor adverteren op Facebook: regels omtrent content

We houden het voor het gemak kort en krachtig. Vermijd onderstaande punten om ervoor te zorgen dat jouw advertentie niet wordt afgekeurd op basis van de content die er te zien of te lezen valt in jouw advertentie. 

 

  • advertenties mogen niet impliceren dat je de persoonlijke kenmerken van een persoon kent. 
  • vermijd vulgair of beledigend taalgebruik
  • de advertentie mag geen valse, frauduleuze of misleidende content bevatten 

 

Advertentiebeleid voor adverteren op Facebook content
Advertentiebeleid voor adverteren op Facebook content x

Wanneer het gaat om beeld dan zijn er ook een aantal zaken waar je op moet letten. 

 

 

  • zorg ervoor dat je geen misleidende knoppen in afbeeldingen of video’s plaatst.
  • je mag geen voor en na foto’s in advertenties tonen om verschillen te laten zien in de health & fitness rubriek. 
  • vermijd foto’s met een seksuele lading. 
  • je mag mensen niet shockeren met beelden van ongelukken of wapens 
  • het logo mag niet lijken op (een eerder) logo van Facebook of Instagram 

Advertentiebeleid voor adverteren op Facebook: alcoholische dranken

Tot slot willen wij je iets meer vertellen over het advertentiebeleid voor adverteren op Facebook als het gaat om de verkoop van alcoholische dranken of producten. In principe mag je adverteren maar het is hierbij belangrijk dat je voor advertenties in verschillende rekening houd met de leeftijdsgrens. 

 

Zo kun je in Canada en Zweden legaal alcohol kopen en conusmeren vanaf de leeftijd van 25. Houd hier rekening mee bij het instellen van de leeftijd van de doelgroep die je wilt bereiken met je advertentie. 

Meer weten over het advertentiebeleid voor adverteren op Facebook?

Maak gebruik van onze expertise en neem vandaag contact op. Daag ons uit om het beste te halen uit jouw Facebook advertenties en start met het verhogen van het conversieratio. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

het ideale klantprofiel

Het ideale klantprofiel: tips om het ideale klantprofiel te maken

Als ondernemer weet je dat tijd geld kost. Daarom is het verstandig om je te richten op een paar goede prospects die resultaat opleveren. Door je minder te focussen op veel matige saleskansen en je meer te focussen op het ideale klantprofiel is het mogelijk dat je al snel nieuwe kansen ziet. Kansen die je anders misschien had laten schieten. In dit artikel vertellen wij je alles over het ideale klantprofiel en hoe jij het ideale klantprofiel kunt gebruiken om meer omzet te genereren.

lees verder →
Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel.

lees verder →
Google Analytics GA4

Google Analytics GA4: zo meet je nieuwe statistieken

Met Google Analytics 4, ofwel GA4, heb je eenvoudig toegang tot alle essentiële inzichten. Het brengt een nieuwe manier van statistieken meten en is meer gericht op het analyseren van gebeurtenissen en unieke stappen die gebruikers maken op een website. In dit artikel lees je over de voor- en nadelen van Google Analytics GA4 ten opzichte van Universal Analytics.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×