Chatbot: waarom je er één nodig hebt op jouw website

chatbot voor online marketing

Voor de één is communiceren met een chatbot wenselijk en de ander spreekt liever een écht mens. Toch heeft het installeren van een chatbot op jouw website een aantal belangrijke voordelen. In dit artikel vertellen wij je meer over de drie belangrijkste redenen om een chatbot te gebruiken op jouw website. 

Een chatbot om lange wachttijden te voorkomen

Allereerst is een chatbot goed geschikt om de wachttijden van de klantenservice te verkorten. Mensen kunnen hun aandacht doorgaans richten op maximaal 3 klanten tegelijkertijd. Een chatbot heeft hier geen last van. 

 

Na de instelling van de bot worden nieuwe klanten bijvoorbeeld automatisch begroet. De bot kan vragen beantwoorden of de bezoeker doorverbinden naar een medewerker wanneer de chatbot zelf het antwoord op een vraag niet kan achterlaten. 

Gebruik een chatbot om medewerkers gemotiveerd te houden

Als jouw bedrijf veel vragen binnenkrijgt dan zullen er ongetwijfeld vragen tussen zitten die constant terugkomen. Misschien heb je geprobeerd om potentiële klanten te informeren aan de hand van een landingspagina waarop je veel gestelde vragen beantwoord. Wanneer dit onvoldoende werkt is de kans groot dat klantenservice medewerkers regelmatig dezelfde vragen moeten beantwoorden. 

 

Na verloop van tijd kan dit ervoor zorgen dat klantenservice medewerkers geïrriteerd raken. Wanneer je gebruik maakt van een chatbot heb je hier geen last van. Een robot kan immers niets voelen waardoor de bot ook niet geïrriteerd raakt. Door veel gestelde vragen te laten beantwoorden door de chatbot ontlast je jouw medwerkers waardoor ze langer gemotiveerd blijven. 

chatbot 1

Breid de klantenservice uit met een chatbot

Jouw onderneming groeit maar het is onmogelijk om de klantenservice steeds te blijven uitbreiden. Op het moment dat je snel groeit en er meer bezoekers naar de website worden getrokken is het slim om de klantenservice te ontlasten met een chatbot. 

 

Bij het gebruik van een chatbot op jouw website is het echter wel belangrijk dat je klanten niet irriteert met automatische berichten. Stel de bot bijvoorbeeld zo in dat bezoekers alleen tijdens de eerste twee bezoeken automatisch worden begroet. Zo leert de klant waar de chatbot zich bevind en hoe er laagdrempelig contact gemaakt kan worden. 

Heb jij hulp nodig bij het instellen van een chatbot op jouw website?

Neem vandaag contact op voor advies of voor een samenwerking met Marked. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

Facebook Horizon Workrooms

Facebook Horizon Workrooms maakt vergaderen leuk

Voor veel mensen is thuiswerken normaal geworden. Facebook heeft om deze reden de komst van Facebook Horizon Workrooms bekend gemaakt. Het nieuws kwam vorige week uit en wij leggen je graag uit wat Facebook Horizon Workrooms precies is en wat je ermee kan.

lees verder →
B2B PR strategie

Zo maak je een effectieve B2B PR strategie​

B2B PR verschilt in wezen niet veel van B2C PR maar toch zijn er een aantal grote verschillen. In dit artikel vertellen wij je meer over de verschillen tussen B2B PR en B2C PR zodat jij een effectieve PR strategie kan ontwikkelen voor jouw onderneming.

lees verder →
affiliate marketing

Affiliate marketing voor jonge ondernemers

Voor beginnende ondernemers is affiliate marketing een goede manier om een business te starten. In de meeste gevallen hoef je namelijk geen startkapitaal te hebben om te kunnen beginnen met affiliate marketing. In dit artikel lees je meer over wat affiliate marketing is en hoe jij kan starten.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×