Conversieratio verhogen door urgentie te gebruiken

conversieratio verhogen

Het conversieratio verhogen door urgentie te gebruiken is een bewezen tactiek die werkt. Kijk maar eens naar dagen als Black Friday en Cyber Monday. In 2019 werden er op Black Friday maar liefst €137.5 miljoen aan online verkopen geregistreerd in België alleen. In 2020 lag dat cijfer slechts 10% lager. Ter vergelijking liggen deze cijfers gemiddeld 60% hoger dan op een normale dag. Dit bewijst dat mensen gevoelig zijn voor “flash sales”. Hoe kun je jouw conversieratio verhogen door urgentie te gebruiken? Je komt erachter in dit artikel! 

Conversieratio verhogen met behulp van een goed design

Het verhogen van het conversieratio met behulp van urgentie begint met een goed design en het juiste taalgebruik. Om ervoor te zorgen dat jij vandaag nog aan de slag kunt met het optimaliseren van lead magnets vind je hier 5 tips die je helpen met het conversieratio verhogen met behulp van urgentie. 

Tip 1: Gebruik urgentie met mate en denk aan de schrijfwijze

Wanneer mensen urgentie zien als een manier om hen over te halen om een actie uit te voeren, dan is de kans groot dat zij niet converteren. Als jij bijvoorbeeld standaard uitverkoop hebt en aangeeft dat de artikelen snel verkopen, dan hebben mensen op den duur door dat de actie eigenlijk geen actie is. Dit zorgt ervoor dat mensen het vertrouwen in jou en jouw bedrijf verliezen waardoor je ze op een later moment moeilijk kunt retargeten. Zorg ervoor dat je échte acties toont en gebruik urgentie met mate om het vertrouwen van jouw websitebezoekers vast te houden. 

 

 

Als we kijken naar welke woorden effect hebben wanneer je urgentie gebruikt om conversies te verhogen, dan zijn de volgende woorden het meest voorkomend: 

 

  • Tijdsgebonden: Alleen vandaag geldig, laatste kans, aflopende timer bij de actie. 
  • Snelheid: Shop nu, wees snel, op=op, boek nu, neem nu contact op, etc.
  • Beperking: éénmalig aanbod, nu of nooit, laatste kans, etc. 
  • FOMO (fear of missing out): Beperkt aanbod, unieke kans, aanbod verloopt over …, etc.
  • Salesgericht: offerte, aanbod, korting, flash-sale, sale, etc. 
Zorg ervoor dat je een product of dienst aanbied van hoge waarde, waar mensen naar op zoek zijn. Als dit niet het geval is dan kan jouw strategie nog zo sterk zijn maar is de kans groot dat resultaten tegenvallen. 

Tip 2: Maak de CTA actief en urgent

Een sterke CTA is het halve werk en zorgt ervoor dat mensen naar een speciale pagina worden geleid, gevuld met relevante informatie. Gebruik korte en sterke woorden zoals boek nu, shop nu, ontvang nu een vrijblijvende offerte, ontvang een gratis e-book etc. Wees duidelijk over wat de bezoeker ontvangt na het klikken op een CTA knop. 

 

Tot slot is de kleur van de knop belangrijk. Het is niet zonder reden dat de meeste CTA knoppen die je tegenkomt de kleur rood hebben. Rood schreeuwt om aandacht en urgentie en speelt in op de emoties van websitebezoekers. Andere kleuren doen het echter ook goed. Zo springt geel er vaak goed uit en zorgt oranje ervoor dat mensen zich prettig voelen. Dit zorgt in sommige gevallen voor impulsaankopen. 

Tip 3: Conversieratio verhogen van e-mails

Om ervoor te zorgen dat meer mensen de nieuwsbrief mails openen is het slim om urgentie te verwerken in de onderwerpen en pre-headers van jouw e-mails. Wanneer de urgentie in het onderwerp van de mail al zichtbaar is dan is de kans groot dan mensen worden getriggerd om de mail te openen. 

 

 

Tip 4: trigger FOMO met content afgestemd op jouw doelgroep

Mensen zijn zo gemaakt dat ze willen winnen. Wanneer wij andere mensen zien genieten van een onmisbaar product dan is de kans groot dat zij getriggerd zijn om het product ook te kopen. Je kunt FOMO uitlokken door bijvoorbeeld foto’s van klanten met het product te delen of toon video’s waarin het product of de dienst wordt beoordeeld door klanten. 

Tip 5: Het conversieratio verhogen met hoge cijfers

Urgentie werkt het beste met hoge cijfers. Uiteraard is het belangrijk dat de cijfers wel kloppen en op een logische manier oplopen. Het is natuurlijk niet geloofwaardig wanneer een gloednieuw bedrijf al duizenden klanten heeft geholpen. Desondanks zorgt het delen van hoge cijfers ervoor dat mensen sneller geneigd zijn om te converteren. 

Conversieratio verhogen met behulp van Marked

Heb jij geen zin of tijd om energie te steken in het verhogen van conversies maar haal je momenteel niet genoeg rendement uit jouw website? Maak gebruik van onze expertise en neem vandaag contact op om het conversieratio te verhogen met behulp van Marked. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×