Waarom jij deep linkbuilding moet gebruiken

Voor de zichtbaarheid van je website is linkbuilding een relevant en belangrijk onderdeel. In het begin richten linkbuilders zich voornamelijk op het verkrijgen van links die naar de homepagina verwijzen. Deep linkbuilding gaat verder dan de homepagina. Door je te focussen op deep linkbuilding kun je al snel meer verkeer naar je website toetrekken. Waarom jij deep linkbuilding moet gebruiken lees je in dit artikel. 

Wat is een deeplink?

Deeplinks zijn backlinks die verwijzen naar dieper gelegen bestemmingspagina’s op een website of app. Wanneer een link dus niet naar de homepagina leidt, is er sprake van een deeplink. Deeplinks kun je op een natuurlijke manier verdienen door kwalitatieve en informatieve content op je website te plaatsen. Hoe beter de content op jouw website aansluit op de behoeften van andere ondernemers, hoe sneller zij geneigd zullen zijn om jouw blogpost als deeplink in hun artikelen te verwerken. Deeplinks zijn altijd uitgaande links, nooit interne links. 

Een andere vorm van deeplinks zijn het type links dat de gebruiker rechtstreeks naar een pagina van jouw app leidt. Ze worden gebruikt om de gebruiker rechtstreeks naar in-app pagina’s te leiden. Hierdoor hoeft jou potentiële klant niet te zoeken naar een bepaalde bestemmingspagina. Als de potentiële klant de app nog niet heeft gedownload zorgen deffered deeplinks er direct voor dat ze jouw app kunnen installeren zonder naar de app te zoeken in een Play- of App Store. Dit is goed voor de gebruikerservaring en zal je al snel meer verkeer opleveren. 

linkbuilding

Waarom is deep linkbuilding belangrijk?

Deep linkbuilding zorgt er niet alleen voor dat de gebruikerservaring wordt verhoogd, maar ook voor een hogere positie in zoekmachines. Deep links zorgen voor een naadloos gebruikersverloop dat de kans op een installatie of andere conversie verhoogt. Ze stellen je in staat geavanceerde campagnes te maken en tegelijkertijd een betere gebruikerservaring te bieden, waarbij gebruikers met één klik naar uw app of webpagina worden geleid.

 

 

Deep linkbuilding kan ook helpen bij het opzetten van reclamecampagnes. Het is eenvoudig om mensen over te halen een nieuwe ervaring te proberen wanneer een potentiële prijs of aanbieding naar hen wordt verzonden via een retargeting campagne. 

 

Stel dat je bijvoorbeeld een e-book wilt promoten. Je wilt dat potentiële klanten meteen de mogelijkheid krijgen om het e-book te downloaden zonder te hoeven zoeken naar de juiste pagina. Hier heb je een deeplink nodig om ze direct naar de juiste pagina in je app of website te sturen.

 

(In-app) deep linkbuilding kan uw conversiepercentage aanzienlijk verhogen. Deep linking-campagnes kunnen worden getraceerd en bieden extra datapunten over hoe de campagne presteert. Op basis van deze datapunten kun je je campagne perfectioneren. 

 

Waarom jij deep linkbuilding moet gebruiken

(Deep) linkbuilding is één van de belangrijkste werkzaamheden op SEO gebied. Wanneer een goed bezochte website refereert naar jouw website dan bestaat er een grote kans dat deze bezoekers doorklikken. Zo trek je al snel meer web verkeer. Hierbij tellen backlinks mee in de rankingfactor van je website. Zoekmachines als Google bekijken hoeveel relevante backlinks jouw website heeft ontvangen om zo de waarde van jouw webpagina’s te bepalen. 

Het verzamelen van backlinks klinkt gemakkelijk, maar pas op voor “slechte backlinks”. Deze komen voornamelijk van websites af die enkel ingericht zijn om een lijst met links te tonen. Zie je dat jouw website op één van deze websites word genoemd, dan kun je het beste proberen om de link te laten verwijderen. Richt je op het verzamelen van backlinks door relevante, interessante en informatieve content te plaatsen waar je mensen écht mee helpt. Zo zullen mede ondernemers jouw content meer waarderen, waardoor ze sneller geneigd zijn om te verwijzen naar jouw blogpost, artikel, product of pagina. 

link building lamp

Wij hopen dat je iets wijzer bent geworden over deep linkbuilding. Hulp nodig met het verzamelen van links naar jouw website? Wij helpen je graag bij het verdienen van deeplinks zodat jij je volledig kunt focussen op verdienen. Wacht niet langer en neem vandaag nog contact op! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×