Frauduleuze kliks op Google Ads? Dit kan je er aan doen!

heatmap analyses met hotjar

Er is niets vervelender dan frauduleuze kliks op je Google Ads, zeker wanneer je je uiterste best doet om te scoren in Google. Wanneer advertentiekosten ver boven de prognose liggen dan is de kans groot dat je slachtoffer bent geworden van kunstmatige klikken. Hierdoor kunnen de kosten steeds hoger worden terwijl er geen leads uit de advertenties vloeien. Heb je last van frauduleuze kliks op Google Ads? Dit kan je er aan doen! 

Waar komen frauduleuze kliks op Google Ads vandaan?

In de meeste gevallen zijn frauduleuze kliks afkomstig van concurrenten of webmasters die gericht op jouw PPC advertenties klikken om de kosten omhoog te drijven. Wanneer concurrenten of webmasters niet achter de frauduleuze klikken zitten dan is het mogelijk dat er mensen zijn die op een betaalde advertentie klikken en een paar dagen later wederom op de advertentie klikken. Tot slot bestaan er fraude ringen. Dit zijn grote groepen mensen die in grote getallen op PPC advertenties klikken. Hier kan binnen relatief korte tijd veel geld mee opgehaald worden. 

Frauduleuze klikken tegengaan door IP adressen te blokkeren

Wanneer iemand op een PPC advertentie klikt dan laat deze persoon een IP-adres achter. Wanneer je merkt dat er IP-adressen zijn die regelmatig geregistreerd worden dan kun je door een web master laten beoordelen of het slim is het IP-adres van deze bezoeker te blokkeren. Doe dit enkel wanneer een bezoeker op korte termijn vaker terugkomt en er duidelijke signalen zijn dat het om frauduleuze klikken gaat. Je wilt echte bezoekers namelijk niet zomaar blokkeren. 

 

Wanneer je het IP-adres hebt gecontroleerd dan kun je het IP-adres blokkeren via de Google Ads manager. Zo doe je dat: 

 

  • Klik op de advertentie waar je frauduleuze klikken op ontvangt 
  • Klik op “Geavanceerde instellingen”
  • Kies voor de tool: IP Exclusions link
  • Klik op “wijzigen/edit”
  • Typ het frauduleuze IP-adres in of kopieer deze naar het schrijfvlak 
  • Sla de wijzigingen op
Om grote aanvallen te herkennen kun je gebruik maken van software die frauduleuze IP-adressen opsporen en rapporteren. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld terecht bij TrafficGuard

Frauduleuze kliks op Google Ads voorkomen

De snelste manier om frauduleuze klikken te herkennen is door de kosten per klik goed te monitoren. Wanneer het resultaat dat de advertentie moet opleveren niet in verhouding staat met het resultaat dan is het slim om IP-adressen te monitoren. Helemaal voorkomen lukt niet maar dit kun je doen om ervoor te zorgen dat je frauduleuze klikken zo goed mogelijk voorkomt. 

 

  1. Stap over naar advertenties op social kanalen. Zo kun je een advertentie aan een specifieke groep mensen tonen waardoor frauduleuze klikken minder voor de hand liggend zijn. 
  2. Zorg ervoor dat je frauduleuze IP-adressen via de Google Ads manager uitsluit. 
  3.  Zet retargeting campagnes op. Lees hier meer over wat remarketing campagnes zijn. 
  4. Pas de targeting van je advertenties aan op basis van de doelgroep die je wilt bereiken. 
google ads fraude voorkomen om te scoren

Hulp nodig met het verminderen van frauduleuze klikken op Google Ads?

Om ervoor te zorgen dat jij het beste resultaat uit je advertenties kunt halen, helpt Marked jou en jouw bedrijf graag met het verminderen van frauduleuze klikken op Google Ads. Neem vandaag contact op en daag ons uit het beste uit jouw advertenties te halen! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×