Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert

heatmap analyses met hotjar

Elk bedrijf is erop ingesteld om winst te maken. Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert, is soms even zoeken. Om ervoor te zorgen dat de inhoud van jouw website is afgestemd op de klantervaring die jij voor ogen hebt, laten wij je in dit artikel zien hoe goede content leid tot meer verkopen. 

Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert: begrijp de klantreis

Het begint allemaal met een probleem. Een probleem waarop jouw dienst of product een oplossing biedt. Op dit moment bevindt de potentiële klant zich in de bewustwordingsfase. Na bewustwording volgt de onderzoeksfase. Hierin gaan mensen gericht op zoek naar een oplossing voor hun probleem. Op dit punt komt goede content om de hoek kijken. 

 

Wanneer een klant op jouw website beland dan is het de bedoeling dat het duidelijk is waar jouw website over gaat. Is het product of de dienst waar de klant naar op zoek is gemakkelijk te vinden en is het duidelijk dat potentiële klanten op jouw website terecht kunnen voor hun probleem? Zodra de klant jouw website heeft gevonden dan is de klant beland in een fase waarin hij/zij zich bewust is van jouw dienst op product. De potentiële klant weet dat jouw bedrijf bestaat. 

 

Wanneer een potentiële klant een betalende klant wordt dan zal de klant zich wederom bewust worden van jouw dienst of product, maar dit keer vanuit het perspectief van een klant. Door je bewust te zijn van de klantreis kan je jouw website optimaliseren. Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert lees je hier. 

Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert

Je kunt beginnen met het maken van boeiende inhoud door de klantreis goed te begrijpen. Verdiep je in jouw doelgroep en schrijf onderwerpen op die jouw publiek mogelijk interessant vinden. Natuurlijk is het de bedoeling dat de inhoud van jouw website aansluit op jouw bedrijf. 

 

Door content te maken voor alle onderdelen van de klantreis, verhoog je niet alleen het conversieratio maar wek je ook meer vertrouwen bij elke klant. Wanneer nieuwe klanten jouw website bezoeken dan wil je dat deze klanten jouw website niet na 1 pagina bekeken te hebben, verlaten. Door deze klanten met een uitstekende home pagina te overtuigen om langer op jouw website rond te neuzen, is de kans groot dat een klant nogmaals terugkomt. 

 

Wanneer klanten zich in de verkenningsfase bevinden dan willen zij zo snel mogelijk goede informatie vergaren. Gebruik websites als www.answerthepublic.com om erachter te komen welke zoektermen er worden gebruikt. Zo kun je gericht antwoord geven op vragen waar al naar word gezocht.  Zorg ervoor dat de content die je op de website laat zien niet langdradig of saai is en onderbreek tekst met afbeeldingen. Mensen kijken namelijk liever naar plaatjes dan naar een lange lap tekst. 

Voeg al je bevindingen samen om waardevolle inhoud te kunnen maken

Maak voor elk onderdeel van de klantreis waardevolle inhoud zonder één van de onderdelen uit te sluiten. In het mooiste scenario leid jouw website niet alleen nieuwe klanten maar ook bestaande klanten door het hele proces dat uiteindelijk resulteert in resultaten. Of het hierbij gaat om het verzamelen van contactgegevens of sales, de inhoud van jouw website moet een grote doelgroep overtuigen om over te gaan tot een aankoop. 

 

Zo kun je bijvoorbeeld gebruik maken van een lead magnet of een sterke retargeting campagne die bestaande klanten herrinert aan jouw bedrijf. Lees meer over deze onderwerpen in ons blog en maak samen met Marked een succes van jouw bedrijf. 

Hulp nodig met het maken van boeiende inhoud?

Marked helpt ondernemers met hun marketingstrategie in de breedste zin van het woord. Zo kun je bij ons terecht voor het schrijven van boeiende teksten, geschreven vanuit een commercieel perspectief. Neem vandaag contact op en daag ons uit om boeiende inhoud te maken waar je sales en leads mee genereert. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

lead magnets voor online marketing

Wat is een lead magnet?

Een lead magnet is precies wat je ervan verwacht. Een magneet die leads aantrekt. Je kunt lead magnets zien als beloningen waarmee potentiële klanten een extra duwtje in de rug krijgen. De bedoeling van een lead magnet is dat zij de websitebezoeker overhalen om persoonlijke gegevens achter te laten. Welke lead magnet is winstgevend voor jouw bedrijf, wat is een lead magnet en hoe gebruik je ze? Je leest er alles over in dit blog.

lees verder →
marketingstrategie in tijden van corona

Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis

Wanneer de wereld veranderd moeten ondernemers mee veranderen. Flexibiliteit is één van de belangrijkste eigenschappen die je als ondernemer moet hebben, maar als de wereld binnen korte tijd drastisch veranderd door een crisis dan is het niet vreemd dat je door de bomen het bos even niet ziet. Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis en toekomstige crisissen met deze strategieën.

lees verder →
Facebook advertising optimalisaties

Frauduleuze kliks op Google Ads? Dit kan je er aan doen!

Verloren advertentiekosten op Facebook of elders zijn nooit gewenst. Als ondernemer wil je het beste uit je advertenties halen, om zo min mogelijk kosten te verspillen. Om je op weg te helpen lees je in dit artikel alles over het aflezen van de belangrijkste statistieken. Op basis van deze statistieken kun je weloverwogen de keuze maken om een advertentie uit te zetten. Hoe je verloren advertentiekosten op Facebook tegen kunt gaan lees je hier!

lees verder →
×