Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert

heatmap analyses met hotjar

Elk bedrijf is erop ingesteld om winst te maken. Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert, is soms even zoeken. Om ervoor te zorgen dat de inhoud van jouw website is afgestemd op de klantervaring die jij voor ogen hebt, laten wij je in dit artikel zien hoe goede content leid tot meer verkopen. 

Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert: begrijp de klantreis

Het begint allemaal met een probleem. Een probleem waarop jouw dienst of product een oplossing biedt. Op dit moment bevindt de potentiële klant zich in de bewustwordingsfase. Na bewustwording volgt de onderzoeksfase. Hierin gaan mensen gericht op zoek naar een oplossing voor hun probleem. Op dit punt komt goede content om de hoek kijken. 

 

Wanneer een klant op jouw website beland dan is het de bedoeling dat het duidelijk is waar jouw website over gaat. Is het product of de dienst waar de klant naar op zoek is gemakkelijk te vinden en is het duidelijk dat potentiële klanten op jouw website terecht kunnen voor hun probleem? Zodra de klant jouw website heeft gevonden dan is de klant beland in een fase waarin hij/zij zich bewust is van jouw dienst op product. De potentiële klant weet dat jouw bedrijf bestaat. 

 

Wanneer een potentiële klant een betalende klant wordt dan zal de klant zich wederom bewust worden van jouw dienst of product, maar dit keer vanuit het perspectief van een klant. Door je bewust te zijn van de klantreis kan je jouw website optimaliseren. Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert lees je hier. 

Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert

Je kunt beginnen met het maken van boeiende inhoud door de klantreis goed te begrijpen. Verdiep je in jouw doelgroep en schrijf onderwerpen op die jouw publiek mogelijk interessant vinden. Natuurlijk is het de bedoeling dat de inhoud van jouw website aansluit op jouw bedrijf. 

 

Door content te maken voor alle onderdelen van de klantreis, verhoog je niet alleen het conversieratio maar wek je ook meer vertrouwen bij elke klant. Wanneer nieuwe klanten jouw website bezoeken dan wil je dat deze klanten jouw website niet na 1 pagina bekeken te hebben, verlaten. Door deze klanten met een uitstekende home pagina te overtuigen om langer op jouw website rond te neuzen, is de kans groot dat een klant nogmaals terugkomt. 

 

Wanneer klanten zich in de verkenningsfase bevinden dan willen zij zo snel mogelijk goede informatie vergaren. Gebruik websites als www.answerthepublic.com om erachter te komen welke zoektermen er worden gebruikt. Zo kun je gericht antwoord geven op vragen waar al naar word gezocht.  Zorg ervoor dat de content die je op de website laat zien niet langdradig of saai is en onderbreek tekst met afbeeldingen. Mensen kijken namelijk liever naar plaatjes dan naar een lange lap tekst. 

Voeg al je bevindingen samen om waardevolle inhoud te kunnen maken

Maak voor elk onderdeel van de klantreis waardevolle inhoud zonder één van de onderdelen uit te sluiten. In het mooiste scenario leid jouw website niet alleen nieuwe klanten maar ook bestaande klanten door het hele proces dat uiteindelijk resulteert in resultaten. Of het hierbij gaat om het verzamelen van contactgegevens of sales, de inhoud van jouw website moet een grote doelgroep overtuigen om over te gaan tot een aankoop. 

 

Zo kun je bijvoorbeeld gebruik maken van een lead magnet of een sterke retargeting campagne die bestaande klanten herrinert aan jouw bedrijf. Lees meer over deze onderwerpen in ons blog en maak samen met Marked een succes van jouw bedrijf. 

Hulp nodig met het maken van boeiende inhoud?

Marked helpt ondernemers met hun marketingstrategie in de breedste zin van het woord. Zo kun je bij ons terecht voor het schrijven van boeiende teksten, geschreven vanuit een commercieel perspectief. Neem vandaag contact op en daag ons uit om boeiende inhoud te maken waar je sales en leads mee genereert. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
Keyword planner

Keywordplanner Google: dit kan je ermee

Om advertenties goed in te kunnen zetten heb je relevante data nodig. Je moet weten op welke zoektermen jouw doelgroep zoekt en hoe je deze termen vervolgens gebruikt om een sterke advertentie te bouwen. Het is bij het maken van een advertentie ook handig wanneer je de kans krijgt om de concurrentie onder de loep te nemen. Met Google Keywordplanner kan het allemaal!

lees verder →
Hoger scoren in Google

Hoger scoren in Google: ranking factoren in 2021

First Page Sage heeft de afgelopen 12 jaar tijd gestoken in onderzoek naar de ranking factoren van Google. Dankzij dit rapport is inzichtelijk geworden wat nu écht belangrijk is als het gaat om webdesign. Wil je hoger scoren in Google? In dit artikel vertellen wij je over de belangrijkste ranking factoren in 2021.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×