Hotjar VS Mouseflow: wat is de beste heatmap tool?

mouseflow hotjar vergelijking

Een heatmap is opgebouwd uit kleuren die duidelijk zichtbaar maken welke onderdelen van een pagina het meest worden bekeken. Vervolgens kun je deze informatie gebruiken om te analyseren welke elementen op een website opvallen bij het publiek, zoals bijvoorbeeld een actieknop of een bepaalde afbeelding op de website. Deze gegevens kun je gebruiken voor het verbeteren van je webdesign en conversie optimalisatie wat uiteindelijk leidt tot een hogere omzet!

Hotjar

Hotjar is een website analytics tool die wordt gebruikt door meer dan 650.000 websites wereldwijd. Met heatmaps van Hotjar kun je data als klikken, scrolls en muisbewegingen verzamelen om deze data vervolgens te converteren naar een overzichtelijk warmtebeeld. Heatmaps laten je zien wat mensen op jouw pagina’s doen en met de sessie opnames van Hotjar kun je zien hoe ze dat doen. Hotjar biedt niet alleen de mogelijkheid om een heat map te maken. Je kunt met deze tool ook het aantal bezoekers per pagina bijhouden, vragenlijsten op pagina’s tonen om de gebruikerservaring te verbeteren en Hotjar geeft naar aanleiding van de gemaakte heatmaps feedback zodat je gericht kunt optimaliseren.

 

Benieuwd naar de verschillen tussen beide programma’s? Scroll nu naar beneden om beide pakketten te vergelijken!

Mouseflow

Mouseflow is net als Hotjar een website analytics tool die ervoor zorgt dat je het gedrag van gebruikers op je website kunt monitoren om conversies te verhogen. Je kunt met deze tool heatmaps maken, sessie opnames maken, drop-off funnels creëren en formulieren maken waarmee gebruikers hun feedback kunnen achterlaten. De uitstraling van de software is anders maar in principe geven beide programma’s dezelfde informatie over jouw website. Het grootste verschil tussen beide programma’s is de prijs. Mouseflow is aanzienlijk goedkoper dan Hotjar maar het aantal rapporten is bij Mouseflow wel gelimiteerd, afhankelijk van welk pakket je kiest.

Hotjar vs Mouseflow

Nu je weet wat beide programma’s doen en hoe een heat map jou kan helpen bij het verbeteren van je webdesign en het verhogen van conversies, laten wij je graag zien wat de verschillen zijn tussen beide programma’s. Vergelijk Hotjar vs Mouseflow en kies de beste heat map tool voor jouw onderneming!

 

Welke tools en features bieden deze heatmap tools?
Wat zijn de verschillen tussen de “Free Forever Plans”?
Wat zijn de verschillen tussen de “Plus en Starter Plans”?
Hotjar heatmap tracking tool voor online marketing analyse

Wij hopen dat je door deze vergelijkingen een goede keuze kan maken bij het kiezen van de juiste heatmap tool voor jouw bedrijf. Loop je toch nog ergens tegenaan of heb je hulp nodig bij het maken van heatmaps? Laat het lastige werk over aan experts en daag ons uit het beste uit jouw website te halen! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

lead magnets voor online marketing

Wat is een lead magnet?

Een lead magnet is precies wat je ervan verwacht. Een magneet die leads aantrekt. Je kunt lead magnets zien als beloningen waarmee potentiële klanten een extra duwtje in de rug krijgen. De bedoeling van een lead magnet is dat zij de websitebezoeker overhalen om persoonlijke gegevens achter te laten. Welke lead magnet is winstgevend voor jouw bedrijf, wat is een lead magnet en hoe gebruik je ze? Je leest er alles over in dit blog.

lees verder →
marketingstrategie in tijden van corona

Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis

Wanneer de wereld veranderd moeten ondernemers mee veranderen. Flexibiliteit is één van de belangrijkste eigenschappen die je als ondernemer moet hebben, maar als de wereld binnen korte tijd drastisch veranderd door een crisis dan is het niet vreemd dat je door de bomen het bos even niet ziet. Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis en toekomstige crisissen met deze strategieën.

lees verder →
Facebook advertising optimalisaties

Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert

Verloren advertentiekosten op Facebook of elders zijn nooit gewenst. Als ondernemer wil je het beste uit je advertenties halen, om zo min mogelijk kosten te verspillen. Om je op weg te helpen lees je in dit artikel alles over het aflezen van de belangrijkste statistieken. Op basis van deze statistieken kun je weloverwogen de keuze maken om een advertentie uit te zetten. Hoe je verloren advertentiekosten op Facebook tegen kunt gaan lees je hier!

lees verder →
×