Hotjar VS Mouseflow: wat is de beste heatmap tool?

mouseflow hotjar vergelijking

Een heatmap is opgebouwd uit kleuren die duidelijk zichtbaar maken welke onderdelen van een pagina het meest worden bekeken. Vervolgens kun je deze informatie gebruiken om te analyseren welke elementen op een website opvallen bij het publiek, zoals bijvoorbeeld een actieknop of een bepaalde afbeelding op de website. Deze gegevens kun je gebruiken voor het verbeteren van je webdesign en conversie optimalisatie wat uiteindelijk leidt tot een hogere omzet!

Hotjar

Hotjar is een website analytics tool die wordt gebruikt door meer dan 650.000 websites wereldwijd. Met heatmaps van Hotjar kun je data als klikken, scrolls en muisbewegingen verzamelen om deze data vervolgens te converteren naar een overzichtelijk warmtebeeld. Heatmaps laten je zien wat mensen op jouw pagina’s doen en met de sessie opnames van Hotjar kun je zien hoe ze dat doen. Hotjar biedt niet alleen de mogelijkheid om een heat map te maken. Je kunt met deze tool ook het aantal bezoekers per pagina bijhouden, vragenlijsten op pagina’s tonen om de gebruikerservaring te verbeteren en Hotjar geeft naar aanleiding van de gemaakte heatmaps feedback zodat je gericht kunt optimaliseren.

 

Benieuwd naar de verschillen tussen beide programma’s? Scroll nu naar beneden om beide pakketten te vergelijken!

Mouseflow

Mouseflow is net als Hotjar een website analytics tool die ervoor zorgt dat je het gedrag van gebruikers op je website kunt monitoren om conversies te verhogen. Je kunt met deze tool heatmaps maken, sessie opnames maken, drop-off funnels creëren en formulieren maken waarmee gebruikers hun feedback kunnen achterlaten. De uitstraling van de software is anders maar in principe geven beide programma’s dezelfde informatie over jouw website. Het grootste verschil tussen beide programma’s is de prijs. Mouseflow is aanzienlijk goedkoper dan Hotjar maar het aantal rapporten is bij Mouseflow wel gelimiteerd, afhankelijk van welk pakket je kiest.

Hotjar vs Mouseflow

Nu je weet wat beide programma’s doen en hoe een heat map jou kan helpen bij het verbeteren van je webdesign en het verhogen van conversies, laten wij je graag zien wat de verschillen zijn tussen beide programma’s. Vergelijk Hotjar vs Mouseflow en kies de beste heat map tool voor jouw onderneming!

 

Welke tools en features bieden deze heatmap tools?
Wat zijn de verschillen tussen de “Free Forever Plans”?
Wat zijn de verschillen tussen de “Plus en Starter Plans”?
Hotjar heatmap tracking tool voor online marketing analyse

Wij hopen dat je door deze vergelijkingen een goede keuze kan maken bij het kiezen van de juiste heatmap tool voor jouw bedrijf. Loop je toch nog ergens tegenaan of heb je hulp nodig bij het maken van heatmaps? Laat het lastige werk over aan experts en daag ons uit het beste uit jouw website te halen! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

het ideale klantprofiel

Het ideale klantprofiel: tips om het ideale klantprofiel te maken

Als ondernemer weet je dat tijd geld kost. Daarom is het verstandig om je te richten op een paar goede prospects die resultaat opleveren. Door je minder te focussen op veel matige saleskansen en je meer te focussen op het ideale klantprofiel is het mogelijk dat je al snel nieuwe kansen ziet. Kansen die je anders misschien had laten schieten. In dit artikel vertellen wij je alles over het ideale klantprofiel en hoe jij het ideale klantprofiel kunt gebruiken om meer omzet te genereren.

lees verder →
Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel.

lees verder →
Google Analytics GA4

Google Analytics GA4: zo meet je nieuwe statistieken

Met Google Analytics 4, ofwel GA4, heb je eenvoudig toegang tot alle essentiële inzichten. Het brengt een nieuwe manier van statistieken meten en is meer gericht op het analyseren van gebeurtenissen en unieke stappen die gebruikers maken op een website. In dit artikel lees je over de voor- en nadelen van Google Analytics GA4 ten opzichte van Universal Analytics.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×