Hotjar VS Mouseflow: wat is de beste heatmap tool?

mouseflow hotjar vergelijking

Een heatmap is opgebouwd uit kleuren die duidelijk zichtbaar maken welke onderdelen van een pagina het meest worden bekeken. Vervolgens kun je deze informatie gebruiken om te analyseren welke elementen op een website opvallen bij het publiek, zoals bijvoorbeeld een actieknop of een bepaalde afbeelding op de website. Deze gegevens kun je gebruiken voor het verbeteren van je webdesign en conversie optimalisatie wat uiteindelijk leidt tot een hogere omzet!

Hotjar

Hotjar is een website analytics tool die wordt gebruikt door meer dan 650.000 websites wereldwijd. Met heatmaps van Hotjar kun je data als klikken, scrolls en muisbewegingen verzamelen om deze data vervolgens te converteren naar een overzichtelijk warmtebeeld. Heatmaps laten je zien wat mensen op jouw pagina’s doen en met de sessie opnames van Hotjar kun je zien hoe ze dat doen. Hotjar biedt niet alleen de mogelijkheid om een heat map te maken. Je kunt met deze tool ook het aantal bezoekers per pagina bijhouden, vragenlijsten op pagina’s tonen om de gebruikerservaring te verbeteren en Hotjar geeft naar aanleiding van de gemaakte heatmaps feedback zodat je gericht kunt optimaliseren.

 

Benieuwd naar de verschillen tussen beide programma’s? Scroll nu naar beneden om beide pakketten te vergelijken!

Mouseflow

Mouseflow is net als Hotjar een website analytics tool die ervoor zorgt dat je het gedrag van gebruikers op je website kunt monitoren om conversies te verhogen. Je kunt met deze tool heatmaps maken, sessie opnames maken, drop-off funnels creëren en formulieren maken waarmee gebruikers hun feedback kunnen achterlaten. De uitstraling van de software is anders maar in principe geven beide programma’s dezelfde informatie over jouw website. Het grootste verschil tussen beide programma’s is de prijs. Mouseflow is aanzienlijk goedkoper dan Hotjar maar het aantal rapporten is bij Mouseflow wel gelimiteerd, afhankelijk van welk pakket je kiest.

Hotjar vs Mouseflow

Nu je weet wat beide programma’s doen en hoe een heat map jou kan helpen bij het verbeteren van je webdesign en het verhogen van conversies, laten wij je graag zien wat de verschillen zijn tussen beide programma’s. Vergelijk Hotjar vs Mouseflow en kies de beste heat map tool voor jouw onderneming!

 

Welke tools en features bieden deze heatmap tools?
Wat zijn de verschillen tussen de “Free Forever Plans”?
Wat zijn de verschillen tussen de “Plus en Starter Plans”?
Hotjar heatmap tracking tool voor online marketing analyse

Wij hopen dat je door deze vergelijkingen een goede keuze kan maken bij het kiezen van de juiste heatmap tool voor jouw bedrijf. Loop je toch nog ergens tegenaan of heb je hulp nodig bij het maken van heatmaps? Laat het lastige werk over aan experts en daag ons uit het beste uit jouw website te halen! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×