Match Types voor Google Ads Campagnes

Keywords zijn de basis van iedere campagne, want op basis van zoekwoorden word je gevonden. Dit is de basis van meer verkeer naar jouw site, dus besteed hier voldoende tijd aan. Het optimaal gebruiken van de Keyword Match Types is essentieel voor een succesvolle Google Ads-campagne.
Match types in keywords volledig uitgelegd

Verschillende soorten Match Types

  • Broad match (breed zoeken)
  • Negative match (uitsluitingszoekwoorden)
  • Modified broad match (modifier voor breed zoeken)
  • Phrase match (zoeken op woordgroep)
  • Exact match (exact zoeken)

1. Breed zoeken, for starters

Je vraagt je af hoe Facebook in godsnaam weet waar jij allemaal naar zoekt? Deze remarketing-techniek kan je voor jouw bedrijf ook toepassen. Want hoe meer je klant een product ziet voorbij komen, hoe meer ze geneigd zullen zijn om het te kopen. Heb je interesse om hier zelf mee aan de slag te gaan en je bedrijf online de boost te geven die het nodig heeft?

2. Uitsluitingszoekwoorden gebruiken

Negative match is een hele handige manier om je Google Ads te concretiseren. Door bepaalde zoektermen uit te sluiten verspil je namelijk geen kosten aan termen die niet van toepassing zijn op je aanbod. Laten we even inhaken op het voorbeeld van de schoenenwinkel hierboven. Stel je verkoopt allerlei soorten schoenen voor heren, maar geen hardloopschoenen. Door in de campagne een minteken voor het zoekwoord te zoeken, sluit je deze term uit. Bijvoorbeeld: -hardloopschoenen.

3. Modified broad match

De basis van de derde van de match types is de modifier voor breed zoeken. Overeenkomstig met het breed zoeken, maar dan worden enkel zoekopdrachten weergeven, die een plusteken bevatten. Als we weer even de tijd nemen om naar het voorbeeld met de schoenen te kijken, dan zou het voorbeeld het er als volgt uitzien: + mannen + schoenen toont dus vaak wel mannenschoenen in de sale en schoenen voor heren. Termen als ‘mannensokken’ of ‘kindersneakers’ worden echter niet weergeven.

4. Phrase match

Bezoekers krijgen hier vrij gerichte advertenties in beeld, want enkel advertenties die overeenkomen met de ingevoerde woordgroepen worden getoond. Woorden die ervoor of erna komen hebben wel invloed op de zoekterm, dus hardloopschoenen mannen of blauwe hardloopschoenen mannen is allebei van toepassing. Aanvullingen midden in de zoekterm worden niet meegekomen. De woordgroepen duid je aan met dubbele aanhalingstekens dus “blauwe hardloopschoenen mannen”.

5. Exact match

De laatste van de match types, die jij gebruikt voor je Google Ads-campagnes, is de exact match. Advertenties worden weergeven voor zoekopdrachten die precies overeenkomen (of sterk vergelijkbaar zijn) met de ingevoerde zoekterm. De zoekterm gebruik je tussen rechte haakjes, zoals [kinderschoenen]. Ook vergelijkbare zoektermen, zoals schoenen kind of de kinderschoenen, krijgen de advertenties mogelijk te zien.

 

Marked helpt je graag om de resultaten van jouw campagnes te maximaliseren. Neem direct contact met ons op, zodat we kunnen bespreken waar jouw kansen liggen.

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×