Match Types voor Google Ads Campagnes

Keywords zijn de basis van iedere campagne, want op basis van zoekwoorden word je gevonden. Dit is de basis van meer verkeer naar jouw site, dus besteed hier voldoende tijd aan. Het optimaal gebruiken van de Keyword Match Types is essentieel voor een succesvolle Google Ads-campagne.
Match types in keywords volledig uitgelegd

Verschillende soorten Match Types

  • Broad match (breed zoeken)
  • Negative match (uitsluitingszoekwoorden)
  • Modified broad match (modifier voor breed zoeken)
  • Phrase match (zoeken op woordgroep)
  • Exact match (exact zoeken)

1. Breed zoeken, for starters

Je vraagt je af hoe Facebook in godsnaam weet waar jij allemaal naar zoekt? Deze remarketing-techniek kan je voor jouw bedrijf ook toepassen. Want hoe meer je klant een product ziet voorbij komen, hoe meer ze geneigd zullen zijn om het te kopen. Heb je interesse om hier zelf mee aan de slag te gaan en je bedrijf online de boost te geven die het nodig heeft?

2. Uitsluitingszoekwoorden gebruiken

Negative match is een hele handige manier om je Google Ads te concretiseren. Door bepaalde zoektermen uit te sluiten verspil je namelijk geen kosten aan termen die niet van toepassing zijn op je aanbod. Laten we even inhaken op het voorbeeld van de schoenenwinkel hierboven. Stel je verkoopt allerlei soorten schoenen voor heren, maar geen hardloopschoenen. Door in de campagne een minteken voor het zoekwoord te zoeken, sluit je deze term uit. Bijvoorbeeld: -hardloopschoenen.

3. Modified broad match

De basis van de derde van de match types is de modifier voor breed zoeken. Overeenkomstig met het breed zoeken, maar dan worden enkel zoekopdrachten weergeven, die een plusteken bevatten. Als we weer even de tijd nemen om naar het voorbeeld met de schoenen te kijken, dan zou het voorbeeld het er als volgt uitzien: + mannen + schoenen toont dus vaak wel mannenschoenen in de sale en schoenen voor heren. Termen als ‘mannensokken’ of ‘kindersneakers’ worden echter niet weergeven.

4. Phrase match

Bezoekers krijgen hier vrij gerichte advertenties in beeld, want enkel advertenties die overeenkomen met de ingevoerde woordgroepen worden getoond. Woorden die ervoor of erna komen hebben wel invloed op de zoekterm, dus hardloopschoenen mannen of blauwe hardloopschoenen mannen is allebei van toepassing. Aanvullingen midden in de zoekterm worden niet meegekomen. De woordgroepen duid je aan met dubbele aanhalingstekens dus “blauwe hardloopschoenen mannen”.

5. Exact match

De laatste van de match types, die jij gebruikt voor je Google Ads-campagnes, is de exact match. Advertenties worden weergeven voor zoekopdrachten die precies overeenkomen (of sterk vergelijkbaar zijn) met de ingevoerde zoekterm. De zoekterm gebruik je tussen rechte haakjes, zoals [kinderschoenen]. Ook vergelijkbare zoektermen, zoals schoenen kind of de kinderschoenen, krijgen de advertenties mogelijk te zien.

 

Marked helpt je graag om de resultaten van jouw campagnes te maximaliseren. Neem direct contact met ons op, zodat we kunnen bespreken waar jouw kansen liggen.

Bekijk ook deze posts.

lead magnets voor online marketing

Wat is een lead magnet?

Een lead magnet is precies wat je ervan verwacht. Een magneet die leads aantrekt. Je kunt lead magnets zien als beloningen waarmee potentiële klanten een extra duwtje in de rug krijgen. De bedoeling van een lead magnet is dat zij de websitebezoeker overhalen om persoonlijke gegevens achter te laten. Welke lead magnet is winstgevend voor jouw bedrijf, wat is een lead magnet en hoe gebruik je ze? Je leest er alles over in dit blog.

lees verder →
marketingstrategie in tijden van corona

Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis

Wanneer de wereld veranderd moeten ondernemers mee veranderen. Flexibiliteit is één van de belangrijkste eigenschappen die je als ondernemer moet hebben, maar als de wereld binnen korte tijd drastisch veranderd door een crisis dan is het niet vreemd dat je door de bomen het bos even niet ziet. Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis en toekomstige crisissen met deze strategieën.

lees verder →
Facebook advertising optimalisaties

Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert

Verloren advertentiekosten op Facebook of elders zijn nooit gewenst. Als ondernemer wil je het beste uit je advertenties halen, om zo min mogelijk kosten te verspillen. Om je op weg te helpen lees je in dit artikel alles over het aflezen van de belangrijkste statistieken. Op basis van deze statistieken kun je weloverwogen de keuze maken om een advertentie uit te zetten. Hoe je verloren advertentiekosten op Facebook tegen kunt gaan lees je hier!

lees verder →
×