Match Types voor Google Ads Campagnes
Verschillende soorten Match Types
- Broad match (breed zoeken)
- Negative match (uitsluitingszoekwoorden)
- Modified broad match (modifier voor breed zoeken)
- Phrase match (zoeken op woordgroep)
- Exact match (exact zoeken)
1. Breed zoeken, for starters
2. Uitsluitingszoekwoorden gebruiken
3. Modified broad match
4. Phrase match
5. Exact match
De laatste van de match types, die jij gebruikt voor je Google Ads-campagnes, is de exact match. Advertenties worden weergeven voor zoekopdrachten die precies overeenkomen (of sterk vergelijkbaar zijn) met de ingevoerde zoekterm. De zoekterm gebruik je tussen rechte haakjes, zoals [kinderschoenen]. Ook vergelijkbare zoektermen, zoals schoenen kind of de kinderschoenen, krijgen de advertenties mogelijk te zien.
Marked helpt je graag om de resultaten van jouw campagnes te maximaliseren. Neem direct contact met ons op, zodat we kunnen bespreken waar jouw kansen liggen.
Bekijk ook deze posts.
Wat is een lead magnet?
Een lead magnet is precies wat je ervan verwacht. Een magneet die leads aantrekt. Je kunt lead magnets zien als beloningen waarmee potentiële klanten een extra duwtje in de rug krijgen. De bedoeling van een lead magnet is dat zij de websitebezoeker overhalen om persoonlijke gegevens achter te laten. Welke lead magnet is winstgevend voor jouw bedrijf, wat is een lead magnet en hoe gebruik je ze? Je leest er alles over in dit blog.
Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis
Wanneer de wereld veranderd moeten ondernemers mee veranderen. Flexibiliteit is één van de belangrijkste eigenschappen die je als ondernemer moet hebben, maar als de wereld binnen korte tijd drastisch veranderd door een crisis dan is het niet vreemd dat je door de bomen het bos even niet ziet. Hou je marketingstrategie relevant tijdens de coronacrisis en toekomstige crisissen met deze strategieën.
Hoe je boeiende inhoud maakt die leads en verkopen genereert
Verloren advertentiekosten op Facebook of elders zijn nooit gewenst. Als ondernemer wil je het beste uit je advertenties halen, om zo min mogelijk kosten te verspillen. Om je op weg te helpen lees je in dit artikel alles over het aflezen van de belangrijkste statistieken. Op basis van deze statistieken kun je weloverwogen de keuze maken om een advertentie uit te zetten. Hoe je verloren advertentiekosten op Facebook tegen kunt gaan lees je hier!