Waarom micro conversies jouw weg naar online succes versnellen

Micro conversies in online marketing

Elke stap is er één, en daarom zijn micro conversies belangrijk voor online succes. Simpeler kunnen we het eigenlijk ook niet maken. Wanneer kleine stapjes je steeds dichter bij het uiteindelijke doel brengen, dan kan het waardevol zijn om deze stappen te monitoren en te optimaliseren. In dit artikel lees je wat micro conversies zijn, welke typen micro conversies er bestaan en waarom micro conversies belangrijk zijn om te meten. 

Wat zijn micro conversies?

In de meeste gevallen focussen bedrijven zich op macro conversies. Dit zijn grote doelen zoals het voltooien van een aankoop, het boeken van een afspraak of het achterlaten van contactgegevens. Micro conversies zijn alle kleine stappen die websitebezoekers zetten op weg naar het primaire conversie doel. In de meeste gevallen gaat het hierbij om het afronden van een betaling, het maken van een donatie of het invullen van een formulier wat een lead oplevert. Elke stap is er één en wanneer al die kleine stapjes er uiteindelijk voor zorgen dat je website winstgevend wordt, dan is dat het wachten waard. 

Welke typen micro conversies bestaan er?

Wanneer we naar de verschillende typen micro conversies kijken dan kun je deze grofweg indelen in twee hoofdcategorieën. 

Voortgang Conversies

Vanuit een advertentie of homepage van een website is er vaak één duidelijk pad dat moet leiden tot een macro conversie. Voordat bezoekers overgaan tot een macro conversie zijn er kleine stappen zoals het openen van een advertentie of mail, vanuit een blogbericht doorklikken naar de contactpagina of het aanmaken van een account. Elke nieuwe stap die uiteindelijk kan leiden tot een macro conversie worden voortgang conversies genoemd. 

Secundaire acties

Om te meten hoeveel interesse er in jouw dienst of product is, kun je de secundaire acties op je website monitoren. Secundaire acties kunnen ervoor zorgen dat potentiële klanten jouw bedrijf niet vergeten, waardoor je tegelijkertijd bezig bent met branding. Denk hierbij aan meer volgers op de social media kanalen van je bedrijf, klikken op je e-mail adres, klikken op de over ons pagina, inschrijvingen op nieuwsbrieven of downloads van gratis ebooks of product handleidingen.

Waarom is het belangrijk om micro conversies te meten?

Het belang van micro conversies is duidelijk: kleine stappen leiden uiteindelijk tot grootse resultaten. Als het gaat om het meten van micro conversies dan valt er echter nog heel wat te behalen. Micro conversies kunnen je veel vertellen over de effectiviteit van reclamecampagnes en het gedrag van jouw websitebezoekers. Het meten van micro conversies kan ervoor zorgen dat je beter kunt inschatten waar mensen uitstappen op je website. 

 

Stel dat een potentiële klant begint met het aanmaken van een account, maar deze stap niet afmaakt. Het proces is wellicht te ingewikkeld. Als de klant zich wel inschrijft voor de nieuwsbrief maar geen aankoop doet, dan zit deze wellicht nog in de oriëntatiefase. Als je alle micro conversies op jouw website meet, dan heb je altijd een actueel overzicht met optimalisatie kansen. 

 

Wil je meteen beginnen met het meten van micro conversies? Dan kun je het beste beginnen met Google Tag Manager en Google Analytics. Met Google Tag Manager kun je diverse acties op je website registreren. Google Analytics zet deze gegevens vervolgens om in duidelijke cijfers en grafieken. Heb je moeite met bepalen welke micro conversies belangrijk zijn voor jouw bedrjif? Daag ons uit het beste uit jouw onderneming te halen en neem nu contact op. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

het ideale klantprofiel

Het ideale klantprofiel: tips om het ideale klantprofiel te maken

Als ondernemer weet je dat tijd geld kost. Daarom is het verstandig om je te richten op een paar goede prospects die resultaat opleveren. Door je minder te focussen op veel matige saleskansen en je meer te focussen op het ideale klantprofiel is het mogelijk dat je al snel nieuwe kansen ziet. Kansen die je anders misschien had laten schieten. In dit artikel vertellen wij je alles over het ideale klantprofiel en hoe jij het ideale klantprofiel kunt gebruiken om meer omzet te genereren.

lees verder →
Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel.

lees verder →
Google Analytics GA4

Google Analytics GA4: zo meet je nieuwe statistieken

Met Google Analytics 4, ofwel GA4, heb je eenvoudig toegang tot alle essentiële inzichten. Het brengt een nieuwe manier van statistieken meten en is meer gericht op het analyseren van gebeurtenissen en unieke stappen die gebruikers maken op een website. In dit artikel lees je over de voor- en nadelen van Google Analytics GA4 ten opzichte van Universal Analytics.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×