Waarom micro conversies jouw weg naar online succes versnellen

Micro conversies in online marketing

Elke stap is er één, en daarom zijn micro conversies belangrijk voor online succes. Simpeler kunnen we het eigenlijk ook niet maken. Wanneer kleine stapjes je steeds dichter bij het uiteindelijke doel brengen, dan kan het waardevol zijn om deze stappen te monitoren en te optimaliseren. In dit artikel lees je wat micro conversies zijn, welke typen micro conversies er bestaan en waarom micro conversies belangrijk zijn om te meten. 

Wat zijn micro conversies?

In de meeste gevallen focussen bedrijven zich op macro conversies. Dit zijn grote doelen zoals het voltooien van een aankoop, het boeken van een afspraak of het achterlaten van contactgegevens. Micro conversies zijn alle kleine stappen die websitebezoekers zetten op weg naar het primaire conversie doel. In de meeste gevallen gaat het hierbij om het afronden van een betaling, het maken van een donatie of het invullen van een formulier wat een lead oplevert. Elke stap is er één en wanneer al die kleine stapjes er uiteindelijk voor zorgen dat je website winstgevend wordt, dan is dat het wachten waard. 

Welke typen micro conversies bestaan er?

Wanneer we naar de verschillende typen micro conversies kijken dan kun je deze grofweg indelen in twee hoofdcategorieën. 

Voortgang Conversies

Vanuit een advertentie of homepage van een website is er vaak één duidelijk pad dat moet leiden tot een macro conversie. Voordat bezoekers overgaan tot een macro conversie zijn er kleine stappen zoals het openen van een advertentie of mail, vanuit een blogbericht doorklikken naar de contactpagina of het aanmaken van een account. Elke nieuwe stap die uiteindelijk kan leiden tot een macro conversie worden voortgang conversies genoemd. 

Secundaire acties

Om te meten hoeveel interesse er in jouw dienst of product is, kun je de secundaire acties op je website monitoren. Secundaire acties kunnen ervoor zorgen dat potentiële klanten jouw bedrijf niet vergeten, waardoor je tegelijkertijd bezig bent met branding. Denk hierbij aan meer volgers op de social media kanalen van je bedrijf, klikken op je e-mail adres, klikken op de over ons pagina, inschrijvingen op nieuwsbrieven of downloads van gratis ebooks of product handleidingen.

Waarom is het belangrijk om micro conversies te meten?

Het belang van micro conversies is duidelijk: kleine stappen leiden uiteindelijk tot grootse resultaten. Als het gaat om het meten van micro conversies dan valt er echter nog heel wat te behalen. Micro conversies kunnen je veel vertellen over de effectiviteit van reclamecampagnes en het gedrag van jouw websitebezoekers. Het meten van micro conversies kan ervoor zorgen dat je beter kunt inschatten waar mensen uitstappen op je website. 

 

Stel dat een potentiële klant begint met het aanmaken van een account, maar deze stap niet afmaakt. Het proces is wellicht te ingewikkeld. Als de klant zich wel inschrijft voor de nieuwsbrief maar geen aankoop doet, dan zit deze wellicht nog in de oriëntatiefase. Als je alle micro conversies op jouw website meet, dan heb je altijd een actueel overzicht met optimalisatie kansen. 

 

Wil je meteen beginnen met het meten van micro conversies? Dan kun je het beste beginnen met Google Tag Manager en Google Analytics. Met Google Tag Manager kun je diverse acties op je website registreren. Google Analytics zet deze gegevens vervolgens om in duidelijke cijfers en grafieken. Heb je moeite met bepalen welke micro conversies belangrijk zijn voor jouw bedrjif? Daag ons uit het beste uit jouw onderneming te halen en neem nu contact op. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×