De lancering van de Dripl Refillution.

3,8%
conversion rate

€ 30

cost per lead

Dripl
Google advertising
Digitale Strategie
CRO
Social Advertising

Een drankautomaat die zowel goed is voor je lichaam als voor de planeet? Sounds like a dream, maar de Gentse start-up haalde in 2021 1,1 miljoen euro financiering op om hun verpakkingsvrije droom waar te maken.

The challenge

Wanneer je een nieuw product lanceert op de markt is dat allesbehalve vanzelfsprekend. Het Dripl team presenteerde ons hun grote challenge, namelijk de online go to market betreden zonder van de kaart geveegd te worden. Daarbij wilden ze alle offline kanalen die ze al hadden ontdekt verenigen met de best practices online, getting the best of both worlds. Online viel er nog veel te ontdekken; de beste manier om een volledig nieuw product te marketen, leads te genereren op een gerichte manier … #startuprefillution

Een Belgische startup die Europa wil veroveren met verpakkingsvrije automaten … Helemaal klaar voor de Refillution!

Strategische kickoff meeting

Tijdens onze eerste strategische kickoff namen we door wat al getest werd in het verleden en kregen we inzicht in het succes van Dripl. Dankzij glasheldere doelstellingen werden tijdens deze meeting de bouwstenen van een duurzame groei gelegd.

  • Glasheldere doelstellingen
  • Duidelijke visie
  • Bouwstenen voor een long-term partnership


3,8%
conversion rate

Bepalen roadmap

De insights uit de strategische kickoff gaven mee vorm aan de go to market strategie die we voor ogen hadden. We stelden een roadmap op waarmee we hands-on van start konden gaan met proactief testen in het achterhoofd. Door een trial-and-error mentaliteit krijg je gegronde inzichten in wat je doelgroep precies verwacht. Een belangrijke piste binnen onze go market strategie. 

  • Gericht stappenplan
  • Duidelijke KPI's
  • Trial & error mindset


€ 30

cost per lead

Reporting

Voor we konden testen hadden we een verzamelpunt nodig waar alle partijen, ten allen tijden een overzicht hadden van de resultaten uit tests & experimenten. We stelden een custom dashboard op met alle insights en metrics gekoppeld aan de geteste hypotheses.

  • Custom Dashboard
  • Realtime data
  • Duidelijke inzichten

3,8%
conversion rate

Weekly a/b testing sprints

Op basis van weekly brainstormsessies met de klant bepaalden we de growth sprint roadmap. Er werden wekelijks nieuwe hypotheses getest om te eindigen met gedetailleerde inzichten en bruikbare gegevens om te bepalen welke duurzame strategie het beste werkt voor Dripl.

  • Wekelijkse meetings
  • Grondige samenwerking
  • Insights in de strategie

€ 30

cost per lead

3,8%
conversion rate

The result

3,8%
conversion rate

€ 30

cost per lead

Ontdek meer cases

Demand capturing
Demand generation
Digitale Strategie

Een 30x meer gevulde pipeline voor dear digital

Digitale Strategie
Google advertising
CRO
Social Advertising

Hoe we van Froomle de AI-leider in online personalisatie maakten

Hanne T'Kindt, Company Lead bij Marked
Hi, I'm Hanne
Company Lead

Let’s grab a coffee

Klaar om samen jouw groeidoelstellingen te bereiken? 
Let's talk about it!

Boek jouw gratis strategisch gesprek