Pinterest ads

Bereik je klanten aan het begin van hun zoektocht

Grootse plannen starten met het opdoen van inspiratie. Waar surfen we naartoe als we
inspiratie nodig hebben voor recepten, reizen, interieur, mode, …? Juist ja, naar
Pinterest. Het online platform maakt het super gemakkelijk om zelf moodboards
samen te stellen of ideeën te verzamelen. Je denkt er misschien niet meteen aan, maar
adverteren op Pinterest is zeker de moeite waard.

De voordelen van adverteren op Pinterest

Gepromote pins

Pin je vast op je doelgroep
Op Pinterest werk je niet met posts, maar met pins. Advertenties zijn gewone pins die op een opvallende plek komen te staan, zoals de startpagina, categorie-overzichten of relevante zoekresultaten van je doelgroep. Het enige verschil? Een kleine ‘promoted’ badge die vastgemaakt is aan je pin. Gebruikers kunnen je pins opslaan om later te herbekijken.

Carrousel advertenties

Meer swipen = meer inspiratie
Pinterest Carrousel advertenties zijn gepromote pins die twee tot vijf afbeeldingen bevatten. Je kan verschillende producten uitlichten of focussen op de kenmerken van één product. Als iemand een carrousel bewaart, dan worden alle afbeeldingen in de pin bewaard. Bovendien kan je elke afbeelding linken aan een specifieke URL. Zo vergroot je de aandacht voor je producten.

Shopping advertenties

Van pinnen naar winkelen
Shopping advertenties op Pinterest, ook bekend als Shop the Look, maken het mogelijk om producten te taggen in je pins. Shopbare pins spelen perfect in op de trend van Social Selling en maken het voor de gebruikers gemakkelijk om je producten te zoeken en te kopen. Zo geef je de gebruikers niet enkel inspiratie, maar boost je ook je verkoop.

Ready to boost your business?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

×