CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

CRO

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is. 

CRO: wat is een conversie?

Een conversie is een actie die iemand op jouw website uitvoert die voor jouw organisatie winstgevend is. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan het kopen van producten of diensten of het vergaren van waardevolle persoonsgegevens. 

 

Je kunt conversies opdelen in verschillende doelen op verschillende pagina’s van jouw website. Van het doorklikken naar de volgende pagina tot het afrekenen van diensten en producten. Elke actie telt mee als conversie. 

CRO: wat is het conversieratio?

Als je er een berekening van zou maken dan is het conversieratio: het aantal conversies / het aantal sessies per pagina. Het conversieratio is belangrijk omdat je hierdoor kunt zien hoe effectief de landingspagina is die je hebt gemaakt (of hebt laten maken). Toch zegt het conversieratio niet alles over de effectiviteit van jouw pagina. Of het conversieratio goed is voor jouw bedrijf hangt namelijk af van het type conversie en wat jouw bedrijfsdoelen zijn. 

 

In CRO spelen er naast het conversieratio nog twee belangrijke KPI’s mee. Namelijk het aantal bezoekers naar jouw website en de klantwaarde van het product of de dienst die jij aanbiedt. Hoe hoger het aantal bezoekers naar jouw website, hoe groter de kans is dat meer mensen converteren. Hetzelfde geldt voor de klantwaarde. Hoe meer conversies per klant, hoe hoger de klantwaarde.  

 

CRO conversion rate optimalisation

Voorbeelden van CRO

Weet je nog niet goed hoe en waar je moet beginnen met CRO? Je vindt hier voorbeelden van waar je aan kunt denken bij CRO. 

 

  • Is het nodig om een zoekbalk op de website te tonen? Moet de zoekbalk meteen zichtbaar zijn? Welke lettertypen en kleuren gebruik je voor de zoekbalk en is het belangrijk om de zoekbalk “sticky” te maken? 
  • In welke volgorde wordt het menu gezet? Welke woorden worden er gebruikt in het menu en hoe groot moeten de letters zijn? 
  • Welke afbeeldingen zijn onmisbaar op de website? Wat is onze huisstijl en past deze stijl bij onze doelgroep? 
  • Welke woorden worden er gebruikt in de actieknoppen en welke kleuren worden er voor de knoppen gebruikt? 

CRO heeft in een notendop alles te maken met de customer journey, visuele aantrekking van de website en het overtuigen van jouw doelgroep. 

Wil je meer weten over CRO op jouw website?

Neem vandaag contact op om te beginnen met CRO en het verbeteren van jouw website. 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
Keyword planner

Keywordplanner Google: dit kan je ermee

Om advertenties goed in te kunnen zetten heb je relevante data nodig. Je moet weten op welke zoektermen jouw doelgroep zoekt en hoe je deze termen vervolgens gebruikt om een sterke advertentie te bouwen. Het is bij het maken van een advertentie ook handig wanneer je de kans krijgt om de concurrentie onder de loep te nemen. Met Google Keywordplanner kan het allemaal!

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×