Hoger scoren in Google met Linkbuilding

In ons artikel ‘in 6 stappen naar een hogere positie in Google’, schreven wij over hoe SEO je helpt bij het verdienen van een hogere positie in zoekmachines. In dit artikel voegen wij er een belangrijke stap aan toe. Een stap die meer uitleg nodig heeft dan een enkele alinea. In dit artikel lees je hoe je hoger kunt scoren in Google met linkbuilding. 

Hoger scoren in Google met linkbuilding: wat is linkbuilding precies?

Linkbuilding is het systematisch leggen van relevante links naar jouw website. Dit kunnen links zijn die afkomstig zijn vanaf jouw eigen website, zoals wij dat hebben gedaan in de eerste alinea van dit artikel. Maar dit kunnen ook links zijn vanaf andere websites. 

 

Links die afkomstig zijn vanaf jouw eigen website worden interne links genoemd. De links die afkomstig zijn van andere websites worden externe links genoemd. Met beide manieren van linkbuilding bereik je hetzelfde resultaat: een kans op hoger scoren in Google. Toch zijn er een aantal verschillen. 

Hoger scoren in Google met interne linkbuidling

Met interne linkbuilding kun je bezoekers naar de beste pagina’s van jouw website leiden. Zo kun je in een blogpost bijvoorbeeld verwijzen naar een ander populair artikel. Een andere manier van interne linkbuilding is door vanaf de homepagina te verwijzen naar diensten of producten. Het is hierbij wel belangrijk dat de pagina’s waar je naar verwijst SEO geoptimaliseerd zijn. Op deze manier verhoog je de kans op een hogere positie in Google omdat je verwijst naar waardevolle pagina’s. 

Hoger scoren in Google met interne Linkbuilding

Verwijs naar de belangrijkste content op jouw website

Wanneer je vanaf je homepagina naar een interne pagina verwijst, dan vertel je niet alleen aan de gebruiker maar ook aan zoekmachines dat jij vind dat de content achter de link belangrijk is. Als er veel links naar deze pagina verwijzen dan zal deze op een gegeven moment een hogere waarde krijgen van de zoekrobot. Hierdoor zal je op den duur hoger scoren in Google met interne linkbuilding. 

Het effect van interne linkbuilding is minder hoog dan het effect van externe linkbuilding. Desondanks is het niet slim om interne linkbuilding een lage prioriteit te geven. Je laat er namelijk wel kansen mee liggen als je geen aandacht geeft aan interne linkbuilding. 

Hoger scoren in Google met externe linkbuilding

Het idee erachter is hetzelfde, maar het resultaat is aanzienlijk anders. Met interne linkbuilding voeg je waarde toe aan de pagina waar je naar linkt. Dit geld ook wanneer er vanaf een externe website naar jouw pagina wordt verwezen. Wanneer een website met een hoge autoriteit score verwijst naar jouw pagina, dan kun je meeliften op het succes van deze website. 

 

Websites met hoge autoriteit scores zijn websites als grote nieuws sites, amazon en bol.com. Wanneer dergelijke websites verwijzen naar jouw website zullen niet alleen gebruikers maar ook de bot van Google dit opmerken. Hierdoor kun je al snel verschil zien als het gaat om hoger scoren in Google met linkbuilding. 

Meer weten over hoger scoren in Google met linkbuilding?

Heb je nog vragen over hoger scoren in Google met linkbuilding of ben je benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van linkbuilding? Neem vandaag contact op en daag ons uit om het beste uit jouw advertenties te halen! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

het ideale klantprofiel

Het ideale klantprofiel: tips om het ideale klantprofiel te maken

Als ondernemer weet je dat tijd geld kost. Daarom is het verstandig om je te richten op een paar goede prospects die resultaat opleveren. Door je minder te focussen op veel matige saleskansen en je meer te focussen op het ideale klantprofiel is het mogelijk dat je al snel nieuwe kansen ziet. Kansen die je anders misschien had laten schieten. In dit artikel vertellen wij je alles over het ideale klantprofiel en hoe jij het ideale klantprofiel kunt gebruiken om meer omzet te genereren.

lees verder →
Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel.

lees verder →
Google Analytics GA4

Google Analytics GA4: zo meet je nieuwe statistieken

Met Google Analytics 4, ofwel GA4, heb je eenvoudig toegang tot alle essentiële inzichten. Het brengt een nieuwe manier van statistieken meten en is meer gericht op het analyseren van gebeurtenissen en unieke stappen die gebruikers maken op een website. In dit artikel lees je over de voor- en nadelen van Google Analytics GA4 ten opzichte van Universal Analytics.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×