Hoger scoren in Google met Linkbuilding

In ons artikel ‘in 6 stappen naar een hogere positie in Google’, schreven wij over hoe SEO je helpt bij het verdienen van een hogere positie in zoekmachines. In dit artikel voegen wij er een belangrijke stap aan toe. Een stap die meer uitleg nodig heeft dan een enkele alinea. In dit artikel lees je hoe je hoger kunt scoren in Google met linkbuilding. 

Hoger scoren in Google met linkbuilding: wat is linkbuilding precies?

Linkbuilding is het systematisch leggen van relevante links naar jouw website. Dit kunnen links zijn die afkomstig zijn vanaf jouw eigen website, zoals wij dat hebben gedaan in de eerste alinea van dit artikel. Maar dit kunnen ook links zijn vanaf andere websites. 

 

Links die afkomstig zijn vanaf jouw eigen website worden interne links genoemd. De links die afkomstig zijn van andere websites worden externe links genoemd. Met beide manieren van linkbuilding bereik je hetzelfde resultaat: een kans op hoger scoren in Google. Toch zijn er een aantal verschillen. 

Hoger scoren in Google met interne linkbuidling

Met interne linkbuilding kun je bezoekers naar de beste pagina’s van jouw website leiden. Zo kun je in een blogpost bijvoorbeeld verwijzen naar een ander populair artikel. Een andere manier van interne linkbuilding is door vanaf de homepagina te verwijzen naar diensten of producten. Het is hierbij wel belangrijk dat de pagina’s waar je naar verwijst SEO geoptimaliseerd zijn. Op deze manier verhoog je de kans op een hogere positie in Google omdat je verwijst naar waardevolle pagina’s. 

Hoger scoren in Google met interne Linkbuilding

Verwijs naar de belangrijkste content op jouw website

Wanneer je vanaf je homepagina naar een interne pagina verwijst, dan vertel je niet alleen aan de gebruiker maar ook aan zoekmachines dat jij vind dat de content achter de link belangrijk is. Als er veel links naar deze pagina verwijzen dan zal deze op een gegeven moment een hogere waarde krijgen van de zoekrobot. Hierdoor zal je op den duur hoger scoren in Google met interne linkbuilding. 

Het effect van interne linkbuilding is minder hoog dan het effect van externe linkbuilding. Desondanks is het niet slim om interne linkbuilding een lage prioriteit te geven. Je laat er namelijk wel kansen mee liggen als je geen aandacht geeft aan interne linkbuilding. 

Hoger scoren in Google met externe linkbuilding

Het idee erachter is hetzelfde, maar het resultaat is aanzienlijk anders. Met interne linkbuilding voeg je waarde toe aan de pagina waar je naar linkt. Dit geld ook wanneer er vanaf een externe website naar jouw pagina wordt verwezen. Wanneer een website met een hoge autoriteit score verwijst naar jouw pagina, dan kun je meeliften op het succes van deze website. 

 

Websites met hoge autoriteit scores zijn websites als grote nieuws sites, amazon en bol.com. Wanneer dergelijke websites verwijzen naar jouw website zullen niet alleen gebruikers maar ook de bot van Google dit opmerken. Hierdoor kun je al snel verschil zien als het gaat om hoger scoren in Google met linkbuilding. 

Meer weten over hoger scoren in Google met linkbuilding?

Heb je nog vragen over hoger scoren in Google met linkbuilding of ben je benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van linkbuilding? Neem vandaag contact op en daag ons uit om het beste uit jouw advertenties te halen! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×