In 6 stappen naar een hogere positie in Google

in 6 stappen scoren op google
heatmap analyses met hotjar

Hoe krijg ik een hogere positie in Google? Een goede vraag die door online ondernemers al snel wordt gesteld. Om ervoor te zorgen dat jij een hogere positie in zoekmachines kunt verdienen, helpen wij je graag op weg door de belangrijkste stappen met je te delen. Ga in 6 stappen naar een hogere positie in Google en verhoog het aantal websitebezoekers naar jouw website. 

Een hoge positie in zoekmachines

Bijna al het verkeer op internet is afkomstig van zoekmachines. Met Google als de populairste zoekmachine ter wereld is het belangrijk om een hoge positie te veroveren. Hoe hoger de positie in Google, hoe hoger het aantal websitebezoekers zal zijn. Het beste startpunt voor elke ondernemer is zorgen dat de gebruiker je online snel kan vinden. Verdien snel een hoge positie in Google met deze 6 stappen: 

 

  1. Houd algoritme updates van Google in de gaten.
  2. Doe keyword onderzoek.
  3. Verdiep je in off-page optimalisatie.
  4. Zorg voor on-page optimalisatie. 
  5. Geef aandacht aan lokale SEO.
  6. Meet de SEO resultaten regelmatig. 

Geen zorgen! Wij lichten alle stappen toe in dit artikel. Lees snel verder om erachter te komen hoe je snel resultaten boekt door de zichtbaarheid en vindbaarheid van jouw website te verbeteren.

In 6 stappen naar een hogere positie in Google

in 6 stappen naar een hogere positie in Google


1. Houd algoritme updates van Google in de gaten

Google werkt met algoritmes die de positie van jouw website in Google bepalen. De update van 2021 is door de corona-crisis ruim van te voren aangekondigd en wij hebben er een artikel over geschreven! Lees er alles over in ons artikel “SEO trends: 7 belangrijke trends die je moet weten in 2021.” In punt 3 bespreken wij de Google algoritme meetpunten in 2021. 

 

2. Doe keyword onderzoek

De content op je website moet gevuld zijn met waardevolle en logische keywords. Gebruik voor de optimalisatie van je webpagina’s tools als Yoast SEO of AIOSEO. In combinatie met goede keywords afgestemd op het onderwerp van je content kun je met behulp van deze tools een SEO geoptimaliseerde tekst schrijven. De keywords haal je weg van websites als Google Trends of Answer The Public

 

Als je op zoek bent naar tools die uitgebreider zijn dan de gratis tools die je online kunt vinden, dan is het goed om SEMrush, Ahrefs en KWFinder met elkaar te vergelijken. 

 

3. Verdiep je in off-page optimalisatie

Off-page links zijn alle inkomende en uitgaande links vanaf jouw webpagina’s. Bij het schrijven van content is het belangrijk om links in de tekst te verwerken die een hoge waarde hebben voor de bezoeker. Zorg voor een combinatie van interne en externe links om het beste resultaat te behalen.

 

Algoritmes van onder andere Google kijken namelijk ook naar de kwaliteit van links om webpagina’s te rangschikken. Zorg ervoor dat je onlogisch gedupliceerde links, spamlinks en aangekochte links voorkomt. Deze links zijn van lage kwaliteit en hebben daardoor een negatief effect op de zoekpositie. 

 

4. Zorg voor on-page optimalisatie

Een mooi opgemaakte pagina met technische snufjes zijn voor een gebruiker interessant, maar Google heeft geen gevoel bij jouw mooie pagina. Je moet zoekmachines als Google dus op een andere manier lokken om jouw pagina’s omhoog te duwen. Daar begin je zo mee:

 

  • Vul de Title-tags van jouw webpagina’s in.
  • Zorg voor waardevolle keywords in de content van je webpagina’s.
  • Zorg voor een logische URL (bv: www.marked.be/scoren-in-google).
  • Vul de Meta-beschrijvingen van jouw webpagina’s in. Als je dit niet doet dan neemt Google de eerste zin van de webpagina over. Dit geeft in weinig gevallen het beste resultaat. 
  • Zorg voor een waardevolle body tekst. 
  • Deel de tekst logisch in met de juiste headers (H1 – H2 – H3 – H4..).
  • Optimaliseer afbeeldingen met Alt-tekst en titels. 

5. Geef aandacht aan lokale SEO

Wanneer iemand in Brussel zoekt naar de Diamantbuurt, dan is het logisch dat deze gebruiker de Diamantbuurt in Antwerpen sneller vind dan de Diamant-buurt in New York. Dit is te danken aan lokale SEO waardoor Google jouw website aan een bezoeker in de buurt kan tonen. 

 

Zorg er dus voor dat er lokale informatie op jouw website beschikbaar is. Zo kan Google jouw website meenemen in op locatie-gebaseerde zoekopdrachten. 

 

6. Meet de SEO resultaten regelmatig

Tot slot is het belangrijk om SEO resultaten regelmatig te controleren. Dit kun je doen met behulp van eerder genoemde SEO tools die niet alleen inkijk geven in de juiste keywords, maar ook in andere belangrijke resultaten. 

 

Denk hierbij aan het aantal bezoekers dat jouw website per maand trekt, welke zoekwoorden jouw concurrenten gebruiken om websitebezoekers te trekken, hoeveel backlinks jouw website heeft verzameld en meer waardevolle informatie. 

Een hoge positie in zoekmachines met hulp van Marked

Dat was het voor vandaag! Wij hopen dat deze 6 stappen je helpen met het verhogen van jouw positie in Google. Heb je hulp nodig met het verkrijgen van een hogere positie in Google? Neem vandaag contact op en daag ons uit om het beste uit jouw website te halen! 

Klaar om de volgende stap te nemen?

Bekijk ook deze posts.

seo audit

SEO audit voor een hogere score in Google

Met een SEO audit kun je binnen enkele minuten inzichtelijk maken waar de knelpunten in jouw website zitten, maar als je niet weet wat de gegevens in de audit betekenen dan is het lastig om er iets positiefs mee te doen. In dit artikel vertellen wij je wat er over het algemeen in een SEO audit te vinden is en hoe je het gebruikt om jouw website te verbeteren.

lees verder →
CRO

CRO: Conversion Rate Optimalisation uitgelegd

Er komt voldoende verkeer naar jouw website, de advertenties die je op social media en via Google hebt opgezet leveren goede resultaten op maar keiharde conversies laten op zich wachten. Het is tijd voor CRO! Conversion Rate Optimalisation zorgt ervoor dat je focus legt op de customer journey, waarna je deze kunt optimaliseren zodat er conversies binnenkomen. In dit artikel lees je meer over CRO en wat het precies is.

lees verder →
negatief persona

Negatief persona: wat is dat precies?

Om een goede marketingstrategie te maken moet je allereerst weten wie de perfecte klant is voor jouw bedrijf. Waar trek je jouw doelgroep mee aan en welke content hoort er bij deze doelgroep? Je kunt er daarom voor kiezen om een persoonsprofiel te maken van de ideale klant. Je kunt er ook voor kiezen om een negatief persona te maken van de klant die je absoluut niet wilt aantrekken. In dit artikel vertellen wij je waarom dat zo is.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×