Instagram SEO: keyword search verbetert jouw ranking

Telefoon met Instagram app voor SEO
Instagram keyword search is here! Vanaf nu is het niet alleen meer zoeken op hashtags, maar ook op basis van zoekwoorden. Deze feature is voorlopig geïntroduceerd in zes landen, waar België voorlopig nog geen deel van uitmaakt.

Hoe werkt Instagram keyword search?

Een extra zoekmachine om je rankings te verbeteren? Dat is natuurlijk nooit overbodige luxe! Maar hoe gaat het nu eigenlijk in zijn werk? Wanneer je bijvoorbeeld op zoek gaat naar renovatie inspiratie, dan kun je nu meerdere relevante zaken tegenkomen, die gelinkt zijn aan deze zoekterm. Je zoekopdracht wordt dus niet meer gelimiteerd tot iedereen die #renovatieinspiratie gebruikte in zijn posts.

It’s in the details

Dit zorgt nog voor tal van vragen en onduidelijkheden, want wat zijn de details? Is het exact-match only? Of begrijpt het Instagram algoritme ook synoniemen en variaties? Gaan ze gebruikmaken van AI of machine learning om het algoritme te laten leren wat een relevante post kan zijn voor een bepaalde zoekopdracht?

 

Hetgeen wat mij persoonlijk het meest enthousiast maakt is dat Instagram SEO eraan zit te komen. Waar je voorheen alleen maar je posts kon gaan optimaliseren door de # slim in te zetten, of een locatie tag eraan te koppelen, zouden deze veranderingen een wereld vol mogelijkheden op het vlak van content creatie op Instagram bieden.

Hoe bereid jij je voor op Instagram SEO?

Telefoon met instagram app

Ondanks dat het in België nog niet is uitgerold, kun jij je wel alvast voorbereiden. Doorloop onderstaande stappen en upgrade je profiel, zodat je klaar bent voor Instagram keyword search.

 

  1. Het is belangrijk dat jij je @handle én je naam benut om je belangrijkste keyword in te vermelden;
  2. Implementeer zoekwoorden in jouw bio, maar vergeet ook niet wat slimme hashtags te plaatsen. Dankzij de hashtags kunnen je bezoekers namelijk doorklikken en vergelijkbare content vinden;
  3. Gebruik de eerste regels van je caption om de boodschap duidelijk te maken, zowel voor jouw bezoekers als voor de zoekmachine. Verwerk hier zoekwoorden in, maar denk ook aan je brand message;
  4. Schrijf altijd een alt-tag voor je afbeeldingen, want hiermee kun jij zichtbaar worden in Google Image Searches;
  5. Zorg dat je getagd wordt, want dit zorgt voor backlinks (net als op jouw site / shop);
  6. Wil je weten of ze jouw content op Instagram waarderen? Gebruik Instagram Analytics, zodat je kunt zien waar je het voor doet. Een mooie bonus hierbij is dat je ook eenvoudig trends kunt signaleren, zodat je er op kunt inhaken natuurlijk!

Hoe dan ook zal dit een hele nieuwe wereld gaan openen van opportuniteiten op het platform. Wat denk jij wat de impact zal zijn van deze nieuwe feature voor Instagram & bedrijven?

Bekijk ook deze posts.

het ideale klantprofiel

Het ideale klantprofiel: tips om het ideale klantprofiel te maken

Als ondernemer weet je dat tijd geld kost. Daarom is het verstandig om je te richten op een paar goede prospects die resultaat opleveren. Door je minder te focussen op veel matige saleskansen en je meer te focussen op het ideale klantprofiel is het mogelijk dat je al snel nieuwe kansen ziet. Kansen die je anders misschien had laten schieten. In dit artikel vertellen wij je alles over het ideale klantprofiel en hoe jij het ideale klantprofiel kunt gebruiken om meer omzet te genereren.

lees verder →
Android gebruikers anoniem voor adverteerders

Android gebruikers anoniem voor adverteerders (eind 2021)

Het is voor adverteerders straks niet meer zo eenvoudig om erachter te komen wie de gebruiker op jouw website of app is. Na Apple kondigt Google aan dat Android gebruikers zich vanaf eind 2021, begin 2022 kunnen anonimiseren voor adverteerders. Hoe dit precies zit en hoe android gebruikers anoniem voor adverteerders kunnen worden lees je in dit artikel.

lees verder →
Google Analytics GA4

Google Analytics GA4: zo meet je nieuwe statistieken

Met Google Analytics 4, ofwel GA4, heb je eenvoudig toegang tot alle essentiële inzichten. Het brengt een nieuwe manier van statistieken meten en is meer gericht op het analyseren van gebeurtenissen en unieke stappen die gebruikers maken op een website. In dit artikel lees je over de voor- en nadelen van Google Analytics GA4 ten opzichte van Universal Analytics.

lees verder →
dsfqdq

Schrijf je vandaag in - Beperkt aantal plaatsen

genereer meer kwalitatieve leads in de vastgoedsector

×