Nanopixel3D: Een doorgedreven SEO & advertising strategie 

+27%

conversies

-83%

Kost/lead

Nanopixel3d
Social Advertising
CRO
Google advertising
SEO / Organic Search
http://nanopixel3d.com

Nanopixel3D is een internationaal bedrijf en marktleider in België met hun hoogwaardige 3D-visualisaties, digitale ervaringen en innovatieve tools. Ze richten zich naar vastgoed, industrie en entertainment. Alles wordt huisgemaakt door een topteam van experts die streven naar perfectie en kwaliteit.

Nanopixel3D is een internationaal bedrijf en marktleider in België met hun hoogwaardige 3D-visualisaties, digitale ervaringen en innovatieve tools. Ze richten zich naar vastgoed, industrie en entertainment. Alles wordt huisgemaakt door een topteam van experts die streven naar perfectie en kwaliteit.

The challenge

Ready for lift-off? Nanopixels wist de Belgische markt al te veroveren en stond als eerste in rij om de internationale markt in te palmen met krachtige fotorealistische 3D-visuals. Om daarin te kunnen slagen waren er meer leads nodig uit hun organisch verkeer. Het SEO hoofdstuk werd erg belangrijk om meer return on investment te behalen (ROI). Ten slotte was betaald adverteren (Google en Social advertising) nodig om meer kwalitatieve leads te halen uit de internationale markt.

Wat voor nut heeft een idee als het gewoon maar een idee blijft? Probeer. Experimenteer. Herhaal. Faal. Probeer opnieuw. - Nanopixel3d

Marked zorgde voor een professionele aanpak van onze SEO investeringen. Dat resulteerde in efficientere en meer kwalitatieve leads. Via ons eigen dashboard kunnen we dagelijks de resultaten monitoren.

Jochen Van Lysebettens
Director of Interactive Division - Nanopixel3d

Nulmeting & analyse

Tijdens de eerste meeting werd er vooral veel geluisterd, ideeën afgetoetst en gingen we Nanopixel3D volledig analyseren. We bekeken de huidige strategie, die van de concurrenten en wat de nieuwe trends zijn binnen de visualisatie sector. De doelen en verwachtingen werden scherp gesteld. Met die berg aan informatie gingen we vervolgens  aan de slag om een pittige strategie te bepalen.

  • Duidelijke inzichten in de huidige situatie
  • Concurrentieanalyse met interessante inzichten
  • Gericht actieplan

+27%

conversies

SEO optimalisatietraject

Er lag een grote opportuniteit op vlak van SEO. Er waren nog veel organische zoekopdrachten die gevoed moesten worden met een kant-en klaar antwoord. Verder kon de on & off-site SEO wat optimalisatie gebruiken. Denk aan laadsnelheden, doordachte blogartikelen & meta tags.

  • Geoptimaliseerde on-site SEO
  • Geoptimaliseerde off-site SEO
  • SEO groeiplan

-83%

Kost/lead

Advertising traject

Vervolgens startten we met het advertising traject, hier ligt de grote focus op google advertising. Het opzetten van de juiste structuur, landingspagina’s en tracking & tracing om dit optimaal mogelijk te gaan inzetten.

+27%

conversies

-83%

Kost/lead

+27%

conversies

The result

De puzzel was gelegd en zorgde voor het beoogde resultaat: 27% meer conversies, 83% daling in de kost per conversie en de CTR van 47,95% was sprekend bewijs van een weloverwogen aanpak.

+27%

conversies

-83%

Kost/lead

Ontdek meer cases

Demand capturing
Demand generation
Digitale Strategie

Een 30x meer gevulde pipeline voor dear digital

Google advertising
Digitale Strategie
CRO
Social Advertising

De lancering van de Dripl Refillution

xan mannekens growth strategist en founder bij marked online marketingbureau
Hi, I'm Xan
Founder & Growth Strategist

Let’s grab a coffee

Klaar om samen jouw groeidoelstellingen te bereiken? 
Let's talk about it!

Boek jouw gratis strategisch gesprek